به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۲۰ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب : ۲۱۸۲۴۳

ششمین و آخرین جلسه دادگاه روح‌اله زم برگزار شد

ششمین و آخرین جلسه دادگاه روح‌اله زم برگزار شد
گروه سیاسی: ششمین و آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده روح الله زم به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.
 
قاضی صلواتی در ابتدای جلسه دادگاه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، امام خمینی (ره) و شهید سلیمانی عنوان کرد: در مورخ ۲۰ خرداد ۹۹ شروع ششمین جلسه محاکمه متهم پرونده، روح الله زم در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران با حضور مستشار وکیل مدافع و نماینده دادستان در اجرای ماده ۳۵۲ قانون آیین دادرسی کیفری به صورت علنی را اعلام می‌نمایم.  وی پس از تفهیم مفاد مواد ۳۵۴ و ۳۵۸ قانون آیین دادرسی کیفری از وکیل مدافع متهم زم خواست جهت تشریح دفاعیات در جایگاه قرار گیرد. وکیل مدافع زم ضمن قرارگیری در جایگاه گفت: ابتدا از ریاست محترم دادگاه و نماینده دادستان تشکر می‌کنم که در ۵ جلسه گذشته با آرامش اظهارات و دفاعیات موکل را گوش دادند و بنده به نوبه خود از محضر دادگاه تشکر می‌کنم. وی در ادامه گفت: در کیفرخواست اتهامات زیادی مطرح شده که ناچارم موارد اتهامی را یک به یک قرائت کنم. وکیل مدافع متهم زم در ادامه به تشریح عناوین اتهامی موکل خود پرداخت و ضمن قرائت موارد اتهامی مذکور گفت: این موارد کل اتهاماتی است که در کیفرخواست علیه موکل و در قالب نشر اکاذیب بیان شده که می‌توانست جمعا بیان شود. وی در ادامه با قرائت بخشی از کیفرخواست بیان کرد: در اتهاماتی که به موکل وارد شده لازم بود ماده قانونی مورد استناد به آن در همانجا که اتهام ذکر می‌شد، بیان شود تا خلط مبحث نشود.

وی گفت: قبل از دفاع در مورد اتهامات لازم به توضیح است که ما اعتقاد راسخ داریم قوانین جزایی و قانون آیین دادرسی کیفری جمهوری اسلامی ایران در مقابل با قوانین جزایی کشور‌های مدعی حقوق بشر بسیار افضل‌تر و انسانی‌تر است و حقوق انسان‌ها به بهترین شکل رعایت شده است. وی در رابطه با اتهام توهین به مقدسات توسط موکل خود عنوان کرد: این اتهام مبتنی بر واقعیت نبوده و مورد تایید موکل نیز نیست.
وی در ادامه در خصوص اتهام توهین به ماموران دولتی و تحریک مردم به اغتشاش اظهار داشت: موکل مسئولیت کار خود را پذیرفته و اعلام داشته که تحت تاثیر جو رسانه‌های خارج از کشور بوده است. وی ادامه داد: موکل از این بابت نیز اظهار تاسف و ندامت نموده و از این موضوع و آثار زیانباری که به نظام تحمیل شده بسیار پشیمان است. وی در مورد اتهام نشر اکاذیب با حمایت از تجزیه طلبان دفاعیاتی انجام داد. وی در ادامه در مورد موج آفرینی و حمایت از کمپین‌های ضد امنیتی توسط موکل خود گفت: اشتباهاتی صورت گرفته، اما موکل سوءنیتی نداشته است.

وی در مورد نشر اکاذیب عنوان کرد: موکل اشتباهات فوق الذکر را صادقانه پذیراست و دفاعی وجود ندارد. موکل از باب نشر اکاذیب مورد قبول وی است و دفاعی ندارد و در مورد نشر اکاذیب هر چند موکل اشتباهاتی داشته، اما هیچ سوءنیتی نداشته است. دریابیگی تصریح کرد: در پایان ضمن تشکر از ریاست دادگاه، استدعا دارم حکمی عادلانه و منصفانه صادر شود و امیدوارم نظام جمهوری اسلامی با رأفت و عطوفت حکمی عادلانه در خصوص موکلم صادر بفرماید. قاضی صلواتی از متهم زم خواست تا اخرین دفاعیات خود را در جایگاه بیان کند. متهم زم گفت: یکی از اتهامات من اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی و خارجی عنوان شده است. اما من قصدی در خصوص ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی و خارجی نداشتم. متهم زم در ادامه عنوان کرد: اگر کاری از دستم در رفت اظهار ندامت و پشیمانی می‌کنم. زم عنوان کرد: با یک لغزش عاقبت آدم به باد می‌رود. وی گفت: از آقای نصیر پور بازپرس پرونده که محترمانه برخورد کردند و قاضی صلواتی که سعه صدر نشان دادند سپاسگذاری می‌کنم و امیدوارم که حکم صادره حکمی باشد که مرا به سوی دیگری که مسیر درستی نیست پرتاب نکند. زم در ادامه لایحه دفاعی خود را تقدیم دادگاه کرد و قاضی صلواتی نیز ضمن اعلام ختم جلسه گفت: حکم دادگاه در مهلت قانونی صادر خواهد شد.
برچسب ها: روح‌اله زم