به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۱:۵۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب : ۲۱۸۳۳

امنیت شغلی،امید به​زندگی​را افزایش​می‌دهد

گروه جامعه:​ یک پزشک روان شناس عنوان کرد: امنیت شغلی، یکی از مولفه‌های مهم در افزایش امید به زندگی و جلوگیری از افسردگی می‌باشد.
امنیت شغلی،امید به​زندگی​را افزایش​می‌دهد
دکتر جاوید ثمودی با تاکید بر ضرورت ایجاد امنیت شغلی در جامعه به منظور تضمین سلامت روحی و روانی گفت: امنیت شغلی نقش مهمی در افزایش امید به آینده و احساس امیدواری در طول زندگی دارد. این دکتر روان شناس تصریح کرد: یکی از مولفه‌های مهم در جلوگیری از افسردگی و نا امیدی در زندگی افراد، امنیت شغلی است که موجب برنامه ریزی برای آینده‌ای بهتر می‌شود. وی امنیت شغلی را یکی از پایه‌های مهم برای آینده و معیشت امروز خواند و عنوان کرد: فرد دارای شغل و کار همواره با دو مشکل شرایط سخت از نظر معیشتی و شغلی و همچنین ساختار نظام شغلی خود مواجه است که برای تحمل این شرایط ارتقای امنیت شغلی عنصری مهم و اساسی می باشد.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: اگر احساس خوشایند امنیت شغلی در زندگی وجود داشته باشد تحمل شرایط دشوار و سخت کار به مراتب آسان تر می‌شود و انسان در شرایط روحی مناسبی، زندگی می‌گذراند و فرد را در شغل و حرفه‌اش به سمت جلو و رو به پیشرفت هدایت می‌کند. وی ناامیدی و نداشتن انگیزه را از آثار مهم عدم امنیت شغلی برشمرد و گفت: احساس فقدان امنیت شغلی، امید را در انسان از میان می برد و موجب افسردگی و گاه روان پریشی می‌شود از این رو باید در جهت دستیابی به این امنیت مهم تلاش‌هایی از سوی مسئولان و کارفرمایان صورت پذیرد تا به بازدهی بالاتری دست پیدا کنیم. ثمودی ارتقای امنیت شغلی در جامعه را یکی از وظایف مهم مسئولان خواند و اظهارداشت: مسئولان نظام در جهت ایجاد امید، پویایی و تکاپو در جامعه وظیفه دارند با برنامه ریزی‌های کلان در بخش خصوصی و دولتی، امنیت شغلی را با وضع قوانین حمایتی و تشکیل شوراهای پیگیر ایجاد نمایند تا جامعه بتواند با احساس خوشایند امنیت شغلی به تکاپو بپردزاد.

وی خاطرنشان کرد: صاحبن مشاغل می‌توانند از راهکارهای مهمی در جهت کسب امنیت شغلی استفاده نمایند از این رو آموزش‌های ضمن خدمت در جهت ارتقای سطح آگاهی و همگام نمودن با تکنولوژی و پیشرفت‌های روز افزون در شغل می تواند پایداری و ثبات شغل را تضمین نماید. این استاد روان شناس در پایان تاکید کرد: دستیابی به امیت شغلی راهکارهای تخصصی، قانونی و آموزشی فراوانی دارد که می توان به آن دست یافت و در نهایت جامعه‌ای امیدوار و پویا در جهت دستیابی به رشد و توسعه ترسیم کرد.
مرجع : ايسنا

یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ۱۰:۵۷
تو مملکت ما هیچ چیزی امنیت نداره اون که شغله . وقتی کسی سه سال بیکاره و دنبال کار بگرده دیگه چه امید به زندگی ؟؟؟؟؟ دولت مردان فقط در پی رسیدن به قدرت هستن ولا غیر . وقتی هم رسیدن خیلی از مسایل یادشون میره . (172500)
خودمونی
United Arab Emirates
۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ۱۱:۵۴
متاسفانه شغلی وجود ندارد که به دنبال شغل پایدار هم باشیم. (172549)