به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۲:۰۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ساعت ۰۲:۳۲
کد مطلب : ۲۱۸۴۰

کاربران آفیس و ویندوز ویستا در خطر هستند

گروه علمی و فناوری: حملات سایبری جدید علیه کاربران ویندوز ویستا و برنامه آفیس صورت گرفته است.
کاربران آفیس و ویندوز ویستا در خطر هستند
مایکروسافت به تازگی اطلاعیه‌ای منتشر کرده که طی آن به کاربران محصولات ویندوز ویستا، ویندوز سرور 2008، آفیس نسخه 2003 و 2010 و سرویس ارتباطی لینک (Lync) در ارتباط با قرار گرفتن در معرض خطر هکر‌ها هشدار داده است.به گفته مایکروسافت، ایمیلی برای افراد کاربر این محصولات فرستاده می‌شود که حاوی یک فایل ورد دستکاری شده است.

اگر ضمیمه ایمیل باز شود یا حتی آنلاین مشاهده شود، توسط یک تصویر گرافیکی زمخت گنجانده شده در فایل ورد، راه نفوذ باز می‌شود. اگر هکر با موفقیت از رخنه به وجود آمده گذر کند می‌تواند تمام حقوق کاربر را در استفاده از محصولات ذکر شده به دست آورد. این حمله‌ها بیشتر در منطقه خاورمیانه و جنوب آسیا در حال رخ دادن است. برای رفع این مشکل مایکروسافت استفاده از نرم‌افزار تولکیت EMET را توصیه کرده است.

این نرم‌افزار با دشوار‌کردن راه نفوذ، تقریبا مانع حمله هکرها برای دستیابی به یک سیستم می‌شود. پیشتر مایکروسافت به کاربران ویندوز ایکس‌پی خود هشدار داده بود تا نسخه‌ای جدیدتر از این سیستم‌عامل را نصب کنند، زیرا کمتر از پنج ماه دیگر مهلت پشتیبانی رسمی مایکروسافت از XP پایان می‌پذیرد. گرچه حمله اخیر ایکس‌پی را هدف قرار نداده، ولی این سیستم‌عامل نیز بزودی مورد هجوم هکرها قرار خواهد گرفت. مایکروسافت گفته که کاربران نسخه‌های به روز ویندوز و آفیس از حمله فعلی هکرها مصون هستند.
مرجع : باشگاه خبرنگاران