به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ساعت ۱۷:۲۳
کد مطلب : ۲۱۸۵۰

وداع سازمان‌های بزرگ جهان با بلک‌بری

گروه علمي وفناوري: شرکت Pfizer از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده دارو در جهان از 92 هزار کارمند خود درخواست کرد تا صبر کنند قرارداد مخابراتی‌ آن‌ها برای سری گوشی‌های هوشمند بلک‌بری به‌اتمام برسد و پس از آن سراغ iOS یا گوشی‌های هوشمند اندرویدی بروند.
وداع سازمان‌های بزرگ جهان با بلک‌بری
این شرکت دارویی توضیح داد که طی چند سال اخیر از سهم بلک‌بری در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند کاسته شده است و از آنجایی که این شرکت کانادایی خود را برای واگذاری به یک شرکت دیگر آماده می‌کند، احتمال می‌رود که به صورت غافل‌گیر کننده خدمات بلک‌بری با اختلال مواجه شود و به همین خاطر بهتر است که پیش از بروز هرگونه مشکل، گوشی‌های این شرکت کنار گذاشته شوند.این خبر در حالی منتشر شد که چند روز قبل وزارت دفاع آمریکا گزارش داد که 470 هزار دستگاه بلک‌بری خود را کنار گذاشته است و برای همیشه با محصولات این شرکت خداحافظی کرده است.

شرکت Pfizer طی بیانیه‌ای در این خصوص گفت: «به دنبال کاهش فروش محصولات بلک‌بری در بازار جهانی، شرکت تولیدکننده این محصولات در شرایط بحرانی به‌سر می‌برد. ما توصیه می‌کنیم که مشتریان بلک‌بری از دستگاه‌های خود استفاده کنند و پس از اتمام قرارداد مربوطه سراغ دستگاه‌های موبایلی جدید با قابلیت‌های بهتر بروند».گفته می‌شود که شرکت بلک‌بری در فصل دوم سال مالی جاری با کاهش 965 میلیون دلاری درآمدهای خود مواجه شد. همچنین گفته می‌شود که سهم این شرکت در بازار جهانی تلفن همراه رو به کاهش است و در عوض سامسونگ و اپل در حال تصاحب سهم جهانی آن هستند.
مرجع : ايستنا