به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۲۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۲۳ ساعت ۱۷:۵۳
کد مطلب : ۲۱۸۶۵۰

رضایی به ترامپ: نظام آمریکایی پایان یافته است!

رضایی به ترامپ: نظام آمریکایی پایان یافته است!
گروه سیاسی: محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در صفحه شخصی‌اش با هشتگ ترامپ، نژادپرستی و بمب ساعتی در توئیتر نوشت: «آقای ترامپ⁩ چرا نمی‌خواهید باور کنید مساله فراتر از ⁧نژادپرستی⁩ است. نظام آمریکایی پایان یافته و اقدامات شما آمریکا را در سراشیبی تجزیه قرار داده است.» محسن رضایی این توئیت را بعد از آن منتشر کرد که معترضان آمریکایی بعد از تصرف منطقه کپیتال هیل واقع در شهر «سیاتل» تابلویی نصب کرده و روی آن نوشتند؛ «به منطقه خودمختار کپیتال هیل خوش آمدید!»

مقامات ایالت واشنگتن در شمال غرب آمریکا واکنش شدیدی نسبت به تهدید دونالد ترامپ، رییس جمهوری این کشور برای بازگرداندن پلیس به منطقه تحت کنترل معترضان در مرکز این ایالت، سیاتل، نشان داده‌اند. جی اینسلی، فرماندار ایالت واشنگتن گفته ترامپ نباید در امور این ایالت دخالت کند! و شهردار سیاتل هم گفته هرگونه حمله به این شهر غیرقانونی خواهد بود. روز دوشنبه پلیس پس از چند روز درگیری، یک منطقه را در این شهر رها کرد. دونالد ترامپ گفته این منطقه توسط "تروریست‌های داخلی" تصرف شده است. در این منطقه که به چاز (به اختصار، منطقه خودمختار) معروف شده، صدها نفر برای تظاهرات، گوش دادن به سخنرانی‌ها و شرکت در برنامه‌ها جمع می‌شوند. اعتراضات در سیاتل مانند بسیاری دیگر از شهرهای آمریکا در پی کشته شدن جورج فلوید، مرد سیاهپوست غیر مسلح، در شهر مینیاپولیس در ایالت مینسوتا شکل گرفت. فلوید زمانی که در بازداشت پلیس بود، جان باخت.

در دو هفته گذشته، منطقه‌ای در سیاتل به میدان نبرد بین معترضان و پلیس تبدل شد و باعث شد که فرماندار این شهر گارد ملی را برای اعمال مقررات منع رفت و آمد اعزام کند. به گزارش رسانه‌های محلی‌، در جریان این خشونت‌ها، تظاهرکنندگان بمب‌های بنزینی به سمت پلیس پرتاب کردند‌، اتوموبیل‌ها به آتش کشیده شدند و برخی دست به غارت زدند. در آخر هفته، پلیس سیاتل برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک‌آور استفاده کرد. اعضای شورای شهر، با انتقاد از پلیس آنها را به استفاده بیش از حد از زور متهم کردند. روز دوشنبه، شهردار دستور داد تا این منطقه عاری از پلیس شود. رئیس جمهوری آمریکا در یک رشته توییت‌، با انتقاد از رهبران لیبرال دموکرات ایالت واشنگتن و شهر سیاتل به آنها گفت: "شهر خود را پس بگیرید". "اگر شما این کار را نکنید ، من خواهم کرد."