به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۲۴ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب : ۲۱۸۷۴۷

ترفند‌هایی طلایی برای کاهش وزن

گروه علمی: محققان برای کاهش وزن و پیشگیری از اضافه وزن حین غذا خوردن به اطلاعاتی دست یافته‌اند.
ترفند‌هایی طلایی برای کاهش وزن
چاقی یا اضافه وزن به یکی از مهم‌ترین معضلات افراد در این روز‌ها به خصوص در دوران خانه نشینی با توجه به شیوع ویروس کرونا تبدیل شده است.ممکن است برای کاهش وزن راهکار‌های زیادی را امتحان کرده باشید، اما نه‌تنها نتیجه‌ای ندیده‌اید بلکه ناامید هم شده باشید. دانشمندان به این نتیجه دست یافته‌اند که انجام هر کاری اگر بر اساس قوانین و مقررات خاص خود باشد حتماً سودمند است؛ بنابراین در ادامه با روش‌های آزمایش شده توسط محققان می‌توانید اشتهای خود را در مصرف غذا سرکوب کنید.
مسواک زدن
اگر چند دقیقه قبل از مصرف غذا به مسواک زدن اقدام کنید، سیگنالی به مغز شما هشدار می‌دهد که غذا تمام شده است و در این صورت دیگر احساس گرسنگی نمی‌کنید بلکه تا چند ساعت هم سیر خواهید بود.
نوشیدن آب ولرم
محققان به این تیجه دست یافته‌اند که نوشیدن یک لیوان آب ولرم ۲۰ دقیقه قبل از غذا باعث پر شدن حجم معده می‌شود و با این روش مغز از مصرف غذای اضافی دست برمی‌دارد و به معده دستور سیر بودن می‌دهد.
ایستاده غذا بخورید
نشسته غذا خوردن باعث تسلط بیشتر بر بشقاب می‌شود و تا زمانی که حجم معده شما از غذای زیادی پر نشود از سر میز بلند نخواهید شد، به همین علت دانشمندان و متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که در زمان غذا خوردن حتماً ایستاده باشید؛ چراکه با این روش کالری بیشتری می‌سوزانید و کمتر غذا می‌خورید.
مصرف شکلات تلخ
شکلات دارای خواص فراوانی از جمله پرکردن حجم معده است که مصرف آن همراه چای جایگزین خوب شیرینی‌جاتی مانند شکر، نبات یا قند است به شرط اینکه تلخ باشد. شکلات تلخ در مقدار بسیار کم باعث تامین انرژی می‌شود و از چاقی یا اضافه وزن پیشگیری می‌کند؛ بنابراین در طول روز با مصرف دو تکه شکلات تلخ بالای ۷۰ درصد از افزایش وزن خود پیشگیری کنید.
مصرف غذا با دست چپ
در صورت تمایل به کاهش وزن و پیشگیری از چاقی، حتماً با دست مخالف خود غذا بخورید؛ چراکه این کار باعث می‌شود تا بسیار آرام‌تر غذا مصرف کنید و کمتر از نیاز، به بدن غذا برسانید.
مصرف غذا در نور کم
بسیاری از خانواده‌ها در زمان مصرف غذا عادت به روشن کردن تمامی چراغ‌های خانه دارند اما محققان این باور را کاملاً غلط می‌دانند؛ چراکه روشنایی لامپ باعث افزایش اشتهای شما می‌شود و دیگر نمی‌توانید مصرف غذا را مدیریت یا کنترل کنید؛ بنابراین در صورت علاقه به کاهش وزن حتماً در نور بسیار کم به مصرف غذا اقدام کنید.
غذا را چندین بار بجوید
امروزه به علت حجم کاری زیاد برخی از افراد یا از مصرف غذا امتناع یا برای سریع‌تر پیش بردن کار‌های روزمره، به مصرف تند غذا اقدام می‌کنند که این روش بسیار نادرست است و علاوه بر افزایش وزن باعث بروز مشکلات گوارشی از قبیل درد و ورم معده می‌شود؛ بنابراین غذا را به مدت ۴۵ ثانیه بجوید تا هم سریع‌تر سیر شوید و هم از چاقی پیشگیری کنید.
برچسب ها: کاهش وزن