به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۰:۱۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۲۴ ساعت ۱۷:۳۸
کد مطلب : ۲۱۸۸۲۳

کدام بازار اقتصادی بیشترین بازده را داشته است؟

گروه اقتصادی: اتاق بازرگانی تهران در جدیدترین گزارش خود به بررسی وضعیت بازارهای اصلی اقتصاد ایران در فروردین ۹۹ پرداخته و آمارهای ثبت شده را با ماه مشابه سال قبل مقایسه کرده است.
کدام بازار اقتصادی بیشترین بازده را داشته است؟
به گزارش ایسنا، بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی این اتاق، میانگین قیمت هر سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم در فروردین سال ۹۸، چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده که این عدد در نخستین ماه از سال جاری به شش میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده و به این ترتیب رشدی حدودا ۳۶ درصدی را ثبت کرده است.همچنین هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز از چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در ابتدای سال قبل به قیمت شش میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در فروردین ۹۹ رسیده و رشد قیمتی حدودا ۳۴ درصدی داشته است.آنچه که در گزارش اتاق بازرگانی اهمیت فراوانی دارد، کاهش قابل توجه بازدهی بازار ارز برای سرمایه‌گذاران در یک سال گذشته بوده است. بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته، میانگین نرخ دلار در بازار آزاد فروردین سال ۹۸، ۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان بوده که این عدد در فروردین امسال ۱۵ هزار و ۸۰۰ تومان شده و افزایشی ۱۶ درصدی داشته است.میانگین نرخ یورو نیز از ۱۵ هزار و ۴۰۰ تومان در فروردین ۹۸ به ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان در نخستین ماه سال جاری رسیده و رشدی ۱۱ درصدی را به ثبت رسانده است.
بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی اتاق رشد قیمت مسکن همچنان ادامه یافته و میانگین قیمت هر واحد مسکونی در تهران از ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در ابتدای سال به ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در فروردین امسال رسیده و رشدی بیش از ۳۵ درصدی را ثبت کرده است.اصلی ترین بازاری که سود قابل توجهی را نصیب سرمایه گذارانش کرده، بازار بورس بوده است. بر اساس ارزیابی‌های اتاق بازرگانی تهران، ارزش سهام معامله شده در یک سال بیش ۵۵۴ درصد رشد کرده و تعداد سهام‌های معامله شده نیز بیش از ۸۵ درصد افزایش یافته‌اند.