به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۲
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب : ۲۱۸۹۴

انتقاد شدید مختاباد از شهرداري تهران

گروه جامعه: عضو شورای شهر تهران با انتقاد از موازی‌کاری در زیر مجموعه‌های فرهنگی اجتماعی شهرداری، گفت: پول مالیات شهروندان تهرانی نباید صرف تلفنی حرف زدن یک ارتش از منشی‌ها در سازمان فرهنگی هنری بشود.
انتقاد شدید مختاباد از شهرداري تهران
عبدالحسین مختاباد صبح امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران پس از ارائه محورهای برنامه پنج ساله دوم فرهنگی اجتماعی شهر تهران توسط معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری در انتقاد از عملکرد این معاونت پرداخت. وی خطاب به ‌ایازی گفت: معاونت فرهنگی اجتماعی و سازمان فرهنگی هنری شهرداری به صورت بازوهای جداگانه کار خود را ادامه می‌دهند و هرگز به هم نمی‌رسند، وقتی شما در گزارش خود می‌گوئید این معاونت به ساختن سراهای محله اقدام کرده معنایش این است که فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ ناکارآمد بوده و کاربری خود را از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: بودجه‌های کار فرهنگی در تهران با شهرهای دیگر بسیار متفاوت است در حالیکه اگر سرانه بودجه فرهنگی، اجتماعی در سیستان یا گیلان 5 هزار تومان هم باشد بازده آن بسیار مفیدتر از تهران است. مختاباد افزود: این ساختار معیوب دارد به کار خود ادامه می‌دهد، بیش از 90 درصد بودجه سازمان فرهنگی هنری صرف کارهای ساختمانی و پرداخت حقوق کارکنان می‌شود، چرا سیستم باید به این سمت برود، این همه کارمند و حقوق بگیر در آن سازمان دارند چه کار می‌کنند؟ مگر قرار است این سازمان ارتشی از دوستان باشد که در هر اتاق یک کرور آدم صبح تا شب نشسته‌اند و از پول مالیات شهروند تهرانی تلفن صحبت می‌کنند؟

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر در ادامه خطاب به مسجد جامعی رئیس شورا گفت: در زمان تصدی شما در وزارت فرهنگ و ارشاد کل بودجه موسیقی کشور 5 میلیارد تومان اما بودجه کنونی تهران در حوزه فرهنگی اجتماعی چندین برابر این رقم است و هرسال هم می‌گویند بودجه کم است و زیادش کنید در حالیکه ما بازده چندانی را از صرف این پول‌ها نمی‌بینیم. مختاباد در پایان خواستار تحول در این حوزه شد و گفت: باید یک فکر اساسی برای ساختار فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران بکنیم چرا که این بودجه مال مردم است و سازمان فرهنگی هنری باید ساختاری نظام‌مند و پاسخگو داشته باشد.
مرجع : فارس

۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ۱۴:۰۶
دمت گرم داداش (172644)
۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ۱۴:۱۱
ارتش منشی ها آنهم با لهجه خاص مشهدی !!!! (172650)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ۱۵:۱۲
آفرین آقای مختاباد . شهرداری مثل شهردارش فقط جایی شده که ثروت این مردم رو به باد فنا میده . پروژه های غیر کارشناسی ، هزینه های گزاف و بیهوده ،اعمال سلیقه های شخصی و .... اینها همه باعث ناهنجاری های شهری میشه که نتیجه اش رو میشه تو رفتار شهروندان به وضوح دید . (172719)
۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ۱۵:۲۶
من به هرکی رای بدم به شهردار و شاعر و بازیگر رای نمیدم بره تو سیاست (172743)
۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ۱۶:۰۸
اضافه کنید پروژه های میلیون میلیونی را که به نام فرهنگی به کام دوستان می رود (172790)
۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ۱۶:۳۰
در کنار وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات و... چه نیازی به سازمان فرهنگی شهرداری هست بروند آشغالها و موشهای شهر را جمع کنند!! (172807)