به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۲۵ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب : ۲۱۸۹۵۹

اجاره‌بها در زمستان ۹۸ چقدر گران شد؟

گروه اقتصادی: براساس اعلام مرکز آمار، حداقل و حداکثر اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای یک مترمربع زیربنای مسکونی در زمستان ۹۸ به ترتیب ۱۶۲ هزار تومان و ۲۷۰ هزار و ۸۳۳ تومان است.
اجاره‌بها در زمستان ۹۸ چقدر گران شد؟
اجاره بها در زمستان ۹۸ در مقایسه با پاییز همان سال نیز ۱۱.۵ درصد رشد داشت اما تعداد معاملات به دلیل شیوع بیماری کرونا و ابلاغ دستورالعمل تمدید قراردادهای اجاره ۳۳.۹ درصد کاهش یافت.
قیمت فروش ساختمان کلنگی ۱۵.۳ درصد کم شد
متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی کل کشور در زمستان ۹۸ چهار میلیون و ۶۸۰ هزار تومان با میانگین مساحت ٢٤٠ مترمربع بوده است. قیمت فروش مسکن کلنگی نسبت به پاییز ۹۸ رشد ۱۵.۳ درصد و نسبت به زمستان ۹۷ نیز ۶۳.۴ درصد افزایش داشته است.یکی از نکات قابل توجه در بحث مسکن تعداد معاملات پس از شیوع بیماری کروناست، تعداد معاملات ساختمان‌های کلنگی در زمستان ۹۸ نسبت به پاییز همان سال ۶۷.۳ درصد افزایش یافته است اما نسبت به زمستان ۹۸ کاهش ۸.۱ درصدی داشته است.
رشد ۱۵.۷ درصدی فروش ساختمان مسکونی
متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی سطح کل کشور در زمستان سال گذشته، چهار میلیون و ۸۴۵ هزار تومان با میانگین مساحت ١٠٦ مترمربع و متوسط عمر بنای ١٢ سال بوده است. قیمت فروش مسکن در زمستان ۹۸ نسبت به پاییز همان دوره ۱۵.۷ درصد افزایش و نسبت به زمستان ۹۷ نیز ۶۵.۶ درصد رشد داشت.تعداد معاملات مسکن در زمستان سال گذشته نسبت به پاییز ۸۲.۹ درصد و نسبت به پاییز همان سال ۱۰.۲ درصد کاهش یافته است.
برچسب ها: اجاره بها مسکن