به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۴:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۲۵ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب : ۲۱۸۹۷۵

با شکایت صدا و سیما؛ «همشهری» و «بهارنیوز» محاکمه شدند

عبدالعلی علي‌عسگري (رییس صدا و سیما)
عبدالعلی علي‌عسگري (رییس صدا و سیما)
گروه سیاسی: جلسه رسیدگی به پرونده‌های سایت «بهارنیوز» و روزنامه «همشهری» صبح امروز(یکشنبه) ۲۵ خردادماه در شعبه نهم دادگاه کیفری یک تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی برگزار شد.
در این جلسه به پرونده مدیرمسئول سایت بهار نیوز با اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و با شکایت رییس صدا و سیما رسیدگی شد که پس از پایان جلسه دادگاه، مدیرمسئول این سایت مجرم شناخته شد و مستحق تخفیف دانسته نشد. 
همچنین در جلسه امروز به مدیرمسئول روزنامه همشهری با شکایت صدا و سیما و به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی رسیدگی شد که با نظر هیات منصفه دادگاه مطبوعات، مدیرمسئول این روزنامه مجرم شناخته شد و مستحق تخفیف دانسته نشد.

توضیحات مدیر مسئول بهارنیوز 
رسيدگي به شكايت رئيس صدا و سيما از «مديرمسئول پايگاه خبري بهارنيوز» امروز (یکشنبه 25 خردادماه) در شعبه 9 دادگاه كيفري 1 تهران به رياست قاضي محمدي‌كشكولي و با حضور هيات منصفه برگزار شد.
مديرمسئول سایت بهارنيوز با اعلام اين خبر اظهار داشت: صداوسيما به دليل درج مطلبي با عنوان «بي‌طرفي به سبك صداوسيما» در اين سايت، به اتهام نشر اكاذيب و توهين و افترا به دادسراي فرهنگ و رسانه شكايت كرد. منصور قنواتي افزود: اين مطلب در نقد اظهارات آقاي علي عسگري مبني بر بي‌طرفي اين سازمان در انتخابات اسفندماه 98 منتشر شده و نويسنده مطلب، ادعاي رئيس صداوسيما در موضع بي‌طرفي را به زير سئوال برده بود. وی افزود: بازپرس پرونده در مورد اتهام «توهين و افترا» قرار منع تعقيب صادر كرد؛ اما در مورد «نشر اكاذيب»، پرونده را به دادگاه كيفري 1 تهران ارسال نمود. وي افزود: امروز در جلسه دادگاه از خود دفاع نموده و خواستار تبرئه خود شدم زيرا نقد مذكور را جزو رسالت رسانه‌اي خود ارزيابي كرده خصوصا اينكه هيچگونه قصد و نيت مجرمانه‌اي در انتشار اين نقد نداشته‌ايم. قنواتي ادامه داد: در دادگاه اظهار داشتم از مديريت اين رسانه که عنوان «ملی» را یدک می‌کشد انتظار نداشتم تا از یک رسانه‌ بخش خصوصي و مستقل با بضاعت اندك، به دادگاه شكايت كند خصوصا اينكه به مديران سازمان (از جمله رییس روابط عمومی و رییس دایره حقوقی و پارلمانی آن) كتبا اطلاع داده بوديم به هر اندازه و ميزان كه تشخيص بدهند حاضریم جوابيه آنها به نقد مورد شکایت را در سايت منتشر كنيم اما متاسفانه آقايان از شكايت خود انصراف ندادند و به همین دلیل امروز جلسه دادگاه برگزار شد.

حبیب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۲۵ ۱۵:۴۵
واقعا خجالت آوره که یک رسانه انحصاری با دهها شبکه و سایت و رادیو و تلویزیون، خبرگزاری و روزنامه (جام جم) حتی انتقاد یک سایت خبری و یک روزنامه را هم تحمل نکند و به دادگاه شکایت کند! آن هم از هم صنفی‌ها رسانه‌ای خود!! این هم صدا و سیمای به اصطلاح ملی مملکت! (368180)
حمیدان- اهواز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۲۵ ۱۵:۴۷
واقعا متاسفم برایت آقای علی عسگری! معلومه حرفی برای گفتن ندارید که از هم صنف‌های رسانه ای خودتون شکایت به دادگاه می برید. (368182)
۱۳۹۹/۰۳/۲۵ ۱۶:۲۲
به نظر من حقتونه که این بلاها سرتون بیاد مردم در این 20 سال هر کاری از دستشون برامد برای شما اصلاح طلبها کردند ولی شما به مردم پشت کردید و از اصولگراها هم اصولگراتر شدید و با جملاتی نظیر رای خودتون بود و برو بمالش و می خواستید رای ندهید به مردم توهین کردید
از این به بعد هم رایی ندارید و هر برنامه ای سرتون پیاده بشه ما رو خوشحال خواهد کرد
اگر اعدام بشید که دیگه نهایت خوشحالی ما خواهد بود
کسانی که از مردم رای می گیرن و به رای مردم خیانت می کنند یک عده خائن بی مقدار هستند
فی الواقع خس و خاشاک اصلی (368184)
احمد نظری
۱۳۹۹/۰۳/۲۵ ۱۷:۱۹
واقعا جای تاسف داره که جایی مثل رسانه ....ملی!!! اینگونه رفتار میکنه . کمی صبر و خویش تن داری (368186)
۱۳۹۹/۰۳/۲۵ ۲۱:۱۶
خدای من ما در کجای جهان ایستاده ایم. وقتی می خواهم مطلبی بنویسم هزاران فیلتر و خودسانسوری به مغزم هجوم میاره.
من اون مقاله را خوندم خیلی برحق و عالی بود. (368193)
۱۳۹۹/۰۳/۲۵ ۲۱:۱۹
کاری با اصولگرا و اصلاح طلب ندارم اینها علایم و نشانه های به آخر خط رسیدن نظام است. (368194)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۲۶ ۱۸:۳۷
صداوسیمای میلی از روزنامه های مستقل میترسد

.
زنده باد بهار نیوز
همشهری
آرمان
اعتماد
شرق (368235)
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۲۸ ۱۳:۴۶
رسانه میلی که نقد نداره بابا . اونجا همیشه همه چی همه جوره خوبه . البته اگر با اونا باشی . نقد و این حرفا هم مال چشم ابی های نفهم دشمنه . این وصله های ناجور را هم وارد فرهنگ رسانه نکن . رسانه میلی که نقد نمیشه چک غیر قابل وصوله . دفعه اخرت باشه . افتاد ، تکرار بشه وصولت میکنم (368303)
۱۳۹۹/۰۳/۲۹ ۰۹:۳۷
فقط اکبری طبری را زودتر اعدام کنید.تا دلمون خنک بشه (368318)
۱۳۹۹/۰۳/۲۹ ۱۲:۳۶
کاش یک زره معرفت از اقای اکبر طبری یاد می گرفتیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (368334)
۱۳۹۹/۰۳/۲۹ ۱۲:۳۶
انسانیت = آقای اکبر طبری؟؟؟؟؟ (368335)
۱۳۹۹/۰۳/۲۹ ۱۲:۳۷
اکبر طبری -دزد همه فن حریف (368336)
حسن تبر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۳/۲۹ ۱۲:۴۹
اکبر طبری الگو وسرمشق زندگی همه باید قرارگیرد خیلی مردانگی دارد اخر مردانگی اکبر طبری (368340)
۱۳۹۹/۰۳/۲۹ ۱۲:۵۱
زنده باد بهار نیوز که این اکبر طبری را به همه جهان شناخت (368341)