به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۲۶ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب : ۲۱۹۰۷۵

قهوه؛ دارویی معجزه‌گر با خواص فراوان

گروه علمی: براساس تحقیقات اخیر محققان نوشیدن قهوه در پیشگیری از برخی بیماری‌های صعب‌العلاج مانند انواع سرطان بسیار مؤثر است.
قهوه؛ دارویی معجزه‌گر با خواص فراوان
قهوه یکی از پرطرفدار‌ترین نوشیدنی‌ها در سراسر جهان است و بسیاری از طرفداران این نوشیدنی، روز خود را بدون نوشیدن قهوه شروع نمی‌کنند.انجمن سرطان آمریکا اعلام کرده است که نوشیدن قهوه در دمای مناسب باعث کاهش احتمال ابتلا به بسیاری از  سرطان‌ها می‌شود.تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد، نوشیدن قهوه در عدم ابتلا به سرطان کبد، سرطان دهان، سرطان حلق و حنجره و همچنین سرطان رحم  نقش مؤثری دارد.همچنین یافته‌های جدید نشان می‌دهد که قهوه با کم کردن سرعت گوارش غذا باعث پیشگیری از ابتلا به سرطان روده نیز می‌شود.

مصرف سیگار در عملکرد قهوه اختلال ایجاد می‌کند
دکتر چیریل راک، سرپرست این تیم تحقیقاتی، می‌گوید: استعمال سیگار باعث اختلال در عملکرد قهوه می‌شود و در نقطه مقابل این نوشیدنی کافئین‌دار قرار دارد.در قهوه صد‌ها ماده بیولوژیکی فعال از جمله، کافئین، فلاونوئیدها، لیگنین‌ها و سایر پلی فنول‌ها یافت می‌شود که این ترکیبات باعث افزایش مقدار انرژی، مهار آسیب سلولی، تنظیم ژن‌های درگیر در ترمیم DNA می‌شوند. همچنین ترکیبات موجود در این نوشیدنی معجزه‌گر دارای خاصیت ضد التهابی و مهار متاستاز (گسترش و جابجایی سلول‌های سرطانی) است.به گفته دانشمندان قهوه باید در دمای مناسب نوشیده شود؛ زیرا نوشیدن چای یا قهوه در دمای بالای ۶۵ درجه سلسیوس می‌تواند باعث سرطان مری شود.
پیشگیری از سرطان تنها یکی از خواص قهوه است و از دیگر خواص این نوشیدنی خوشبو می‌توان به شادابی و نشاط، افزایش تمرکز و تثبیت بهتر خاطرات در ذهن اشاره کرد.دانشمندان قهوه را به علت خاصیت فراوانی که دارد داروی معجزه‌گر نامیده‌اند.
برچسب ها: قهوه خواص قهوه