کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ارائه‌طرح الزام دولت به حفظ حقوق‌هسته‌یی

28 آبان 1392 ساعت 16:39

گروه سياسي: نمایندگان مجلس طرح دو فوریتی را به هیات رئیسه تقدیم کردند که در صورت تصویب نهایی آن در مجلس، دولت ملزم به ادامه تولید اورانیوم با غنای 20 درصد خواهد شد و اگر تحریم‌های دیگری تصویب شود دولت مکلف به مقابله به مثل می‌شود.


متن  طرح دو فوریتی حمایت از دیپلماسی و الزام دولت به حفظ حقوق هسته‌ای و مصادیق آن در مذاکرات هسته‌ای به شرح زیر است: دولت موظف است در جهت نیل به اهداف چشم انداز جمهوری اسلامی ایران و برنامه‌های توسعه آینده از جمله برنامه پنجم و براساس احکام ذکر شده در قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی از جمله تولید 20 هزار مگاوات برق هسته‌ای و همکاری‌های قانونی با آژانس بین‌المللی هسته‌ای و فتوای جهانی مقام معظم رهبری مبنی بر حرام بودن ساخت سلاح هسته‌ای کلیه حقوق هسته‌ای ملت ایران را که قوانین بین‌المللی آن را به رسمیت شناخته و مورد احترام قرار داده و همچنین مصادیق بارز این حقوق هسته‌ای را به شرح ذیل حفظ نموده و آن را توسعه دهد. این حقوق و کاهش تولید و توقف روند توسعه هسته‌ای ملت قابل اغماض و مذاکره نبوده و دولت مجاز به هیچگونه توافقی که این حقوق را نادیده بگیرد نمی‌باشد.

 ادامه توسعه سایت‌ها و کارخانجات غنی‌سازی وابسته (از جمله کارخانه غنی‌سازی نطنز) برای تولید سوخت نیروگاه‌های قدرت هزار مگاواتی تا سقف تولید 20 هزار مگاوات برق هسته‌ای براساس برنامه. ادامه اقدام به ساخت و نصب سانتریفیوژ‌های نسل دوم و سوم و جایگزین نمودن آنها با سانتریفیوژ‌های نسل اول به منظور بهره‌وری اقتصادی و صنعتی تولید اورانیوم با غنای مورد نیاز براساس برنامه‌های اجرایی سازمان انرژی اتمی. ادامه همکاری‌های لازم با آژانس هسته‌ای، تلاش و اقناع افکار عمومی برای مقابله با تهاجمات دشمنان برای محروم نمودن ملت ایران از حقوق مسلم هسته‌ای خود.
 چنانچه هر یک از نهادهای حکومتی طرف مذاکره هسته‌ای، تحریم‌ها یا اقدامات غیر دوستانه‌ای را علیه نهادها و اشخاص جمهوری اسلامی ایران تصویب یا اعمال نماید، دولت مکلف است اقدامات مقابله به مثل از جمله تقدیم لایحه برای تصویب در مجلس  را به عمل آورد.


کد مطلب: 21924

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/21924/ارائه-طرح-الزام-دولت-حفظ-حقوق-هسته-یی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir