به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب : ۲۱۹۲۷

خیابان​های خرمشهر، رودخانه شدند!/تصاوير

گروه جامعه: طوفان و باران شدید از روز دوشنبه در جنوب خوزستان به خصوص شهر خرمشهر آغاز شد و خیابانهای این شهر را به رودخانه تبدیل کرد.
امروز صبح (سه شنبه) وقتی که در منازل در خرمشهر باز شد مردم با صحنه ای عجیب روبرو شده بود زیرا خیابانها و کوچه های محل سکونتاشان تبدیل به رودخانه شده بود. این حال و وضعیت بعد از یک روز بارندگی در برخی خیابانهای خرمشهر بود. معصومه عابدی از اهالی منطقه کوی بستان به خبرنگار مهر می گوید: این بار اولی نیست که خیابانها به این وضعیت تبدیل می شوند. بعد از هر بار بارندگی شاهد آب گرفتگی وحشتناک این مناطق هستیم به طوریکه تردد در این خیابانها غیر ممکن می شود و مشکلات زیادی ایجاد می کند.



وی افزود: فکر کنم مسئولان منتظر هستند تا آبها اندک اندک خشک شود، اگر شهر دیگری بود ما شاهد اقدام سریع مسئولان شهرداری و اداره فاضلاب بودیم ولی در خرمشهر همه چیز فرق می کند، گویی اصلا این شهر هیچ مسئولی ندارد، در روزهایی که بارندگی نیست فاضلابهای شهری طغیان کرده و مشکلات و آلودگی های بدی در شهر ایجاد می کند. دریچه های باز برخی از فاضلاب ها نیز خطراتی برای کودکان ایجاد کرده است.

فوریتهای پزشکی در حالت آماده باش فوق العاده
مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر گفت: در پی وضعیت آب و هوای اخیر در شهرستان خرمشهر و احتمال وقوع حوادث ناشی از این امر، شبکه بهداشت شهرستان با تشکیل ستاد بحران به صوت آماده باش کامل است. فرشید بهشتی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: فوریتهای پزشکی ، آمبولانس ها و بیمارستان ولی عصر خرمشهر از امروز بصورت حالت فوق العاده آماده مقابله با حوادث ناشی از طوفان در شهر هستند. وی افزود: امروز به تمامی کادر بیمارستان این امر ابلاغ شده و اتاق عمل و تجهیزات پزشکی نیز امروز بصورت کامل چک شده و آماده خدمت رسانی به مردم خرمشهر می باشد.

احتمال شیوع بیماری

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر گفت: مرکز بهداشت محیط خرمشهر نیز برای سرکشی های مربوطه به جلوگیری از شیوع بیماری در نقاط شهر آماده شده است. دکتر فرشید بهشتی گفت: سالن اورژانس قدیم بیمارستان ولی عصر خرمشهر نیز امروز آماده فعالیت شده که در صورت نیاز و کمبود فضا در اورژانش جدید در حالت وقوع حوادث شروع به خدمت رسانی به شهروندان خرمشهری کند.

به مناطق سرکشی کردیم
رئیس شورای شهر خرمشهر گفت: از همان ابتدای شروع بارندگی در سطح شهر حضور پیدا کردیم. سید جواد ادریس پور اظهار داشت: از چند روز گذشته جلسه ای در فرمانداری خرمشهر با حضور مسئولان اداره آب و فاضلاب تشکیل شد و آمادگی خود را جهت مقابله با مشکلات در روزهای اخیر اعلام کردیم. وی گفت: ستاد بحران تشکیل شده و ما تمامی سعی خودمان را می کنیم تا مشکلاتی اعم از آب گرفتگی خیابانها را به حداقل برسانیم.

شیوع دوباره تنگی نفس
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز خصوص مشکلات تنفسی ایجاد شده به علت بارش باران در خوزستان عنوان کرد: در تحقیقات صورت گرفته وجود یک ماده محرک که موجب تحریک سیستم تنفسی در افراد می شود در هوای برخی شهرهای خوزستان شناخته شده است. ساسان موگهی افزود: زمانی که این ماده محرک وارد سیستم تنفسی افراد می شود تنفس را برای فرد میزبان مشکل می کند و هیچگونه علایم دیگری به جز تنگی نفس در این گونه خاص وجود ندارد.



معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه، شناسایی این آلاینده در هوا بر عهده سازمانهای مانند حفاظت محیط زیست و هواشناسی است که دارای دستگاه سنجش آلایندگی هستند، عنوان کرد: متاسفانه با بارش باران در شب گذشته این مسمومیت باز هم تشدید شد اما تعداد افرادی که در 24 ساعت گذشته به درمانگاه ها مراجعه کردند کمتر از مراجعه کنندگان در چند هفته گذشته بود. موگهی با اشاره به اینکه، بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی بارندگی ها در شهر اهواز ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: در صورتی که علت وقوع این مسمومیت شناسایی نشود امکان این وجود دارد که در هنگام هر بارش باران در شهر اهواز این مشکلات تنفسی در بین شهروندان تشدید شوند.



وی تصریح کرد: بسیاری از بیمارانی که به درمانگاه ها مراجعه کردند در منزل دچار این مسمومیت شدند به همین دلیل عدم خروج افرادی که دچار بیماری تنفسی هستند مورد تایید کارشناسان نیست. موگهی در توصیه به افرادی که سابقه بیماری تنفسی ندارند اما با بارش باران دچار مشکل تنگی نفس شده اند، گفت: این افراد قبل از اینکه مشکلات تنفسیشان بیشتر شود سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنند. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز در توصیه به افرادی که دچار بیماری تنفسی هستند و به همین منظور دارو مصرف می کنند، اظهار کرد: این افراد به هیچ عنوان نباید مصرف داروهای خود را قطع کنند و آنها را به صورت مداوم مصرف کنند تا دچار مشکلات بیشتری نشوند.

هشدار سازمان هواشناسی خوزستان
با ورود سامانه بارش‌زا به استان خوزستان شرایط آب‌وهوایی کاملا ابری و بارانی بر این استان حاکم شده است. در حال حاضر نیز بارندگی نسبت شدیدی به ویژه در جنوب استان خوزستان و شمال خلیج فارس در حال باریدن است. بر این اساس اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه‌ای نسبت به آب‌گرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها هشدار داد. در این اطلاعیه با اشاره به اینکه خروجی مدال‌های عددی نشان‌دهنده بارش باران شدید، به همراه رعدوبرق و وزش باد قابل ملاحظه با احتمال تگرگ از امروز دوشنبه تا پنجشنبه هفته‌جاری در استان خوزستان است نسبت به آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی‌شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها هشدار داده شده است. همچنین با توجه وضعیت مواج‌گونه خلیج فارس به شناورهای سبک توصیه شده است از تردد در دریا خودداری کنند.
..............................................
گزارش : مهدی بحرانی پور
مرجع : مهر

۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ۱۷:۲۱
خرمشهر فراموش شده (172860)
افشين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ۱۷:۲۶
اینجا همون خونين شهره.!!! مسوولین دقت کنید.!!! (172863)
... توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ۱۷:۲۹
مدیریت جهانی یعنی ...! (172869)
۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ۱۹:۱۷
اخه مگه چه گناهی کردن که باید این جوری زندگی کنن کاش به جای هزینه کردن پول بیت المال برای کمک به کشورهای دیگه به فکر این منطقه باشیم که از همه لحاظ همه کشور ساپورت میکنه واز همه لحاظ باید بیشتر از همه جا با مشکلات دست وپنجه نرم کنه (172988)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ۲۳:۵۰
گناهشون اینه که چرخهای اقتصاد کشور را میگردونن و سفره هموطناشونو رنگین میکنن ولی خودشون... (173203)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ۲۱:۱۱
عجب!!!!!!!
وضع زندگی مردم استان زرخیز اینگونه است انوقت برخی ها اجرای پروژه های چند هزار میلیاردی برای انتقال اب از کارون را در سر می پرورانند، واقعآ عجب عدالتی... (173081)