به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۳/۲۹ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب : ۲۱۹۳۳۶

ترامپ: جان بولتون یک احمق جنگ‌طلب است

ترامپ: جان بولتون یک احمق جنگ‌طلب است
گروه بین‌الملل: رئیس جمهوری آمریکا، در توئیت جدیدی با احمق و جنگ‌طلب توصیف کردن جان بولتون مشاور پیشین امنیت ملی خود، نوشت: کتاب او پر از اکاذیب و روایت‌های جعلی است.
دونالد ترامپ در تازه‌ترین مطلب خود در توئیتر، حملات لفظی به بولتون را به دلیل انتشار کتابی در انتقاد از او تشدید کرده است. وی با ملقب کردن بولتون به فردی دیوانه درباره بخش‌هایی از کتابش که روزنامه نیویورک تایمز منتشر کرده است، نوشت: کتاب جان بولتونِ دیوانه پر از دروغ و اخبار جعلی است. تا وقتی که او را اخراج نکرده بودم، از من خوب می‌گفت. او یک احمق کسل‌کننده و ناراضی است که فقط دنبال جنگ است. هرگز راه حلی نداشت. منزوی شده بود و خوشبختانه از شرش خلاص شدیم. عجب آدم احمقی.
رئیس جمهوری آمریکا که از انتشار کتاب افشاگرانه جان بولتون نگران است، او را فردی توصیف کرد که به دروغگویی زیاد شناخته می‌شود. بر اساس گزارش جدید روزنامه واشنگتن پست، بولتون در کتاب تازه خود با عنوان «اتاق حوادث: یک خاطره از کاخ سفید» که گفته شده پیش از توزیع سراسری، چند جلد از آن در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته، نوشته است: ترامپ ژوئن ۲۰۱۹ در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ در ژاپن دیداری با «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین گفته بود اگر پکن محصولات کشاورزی بیشتری از کشاورزان آمریکایی بخرد به شانس او در انتخابات کمک خواهد کرد.
وزارت دادگستری آمریکا با تنظیم شکایتی در دادگاه سعی دارد مانع از انتشار کتاب جان بولتون شود. براساس این دعوی، کتاب بولتون به این دلیل نباید منتشر شود که حاوی «اطلاعات محرمانه» است. براساس گزارش شبکه بی‌بی‌سی، در این کتاب درباره وقایع داخلی کاخ سفید اطلاعاتی ارائه شده است. ترامپ پیشتر گفته بود، بولتون ممکن است با انتشار این کتاب با «مشکلات قضایی» مواجه شود. این کتاب قرار است روز ۲۳ ژوئن (۳ تیر) منتشر شود. بولتون آوریل ۲۰۱۸ (فروردین ۹۷) به تیم امنیت ملی کاخ سفید پیوست و در ماه سپتامبر (شهریور) سال بعد، دولت ترامپ را ترک کرد و گفت خودش این را خواسته است. با این حال، ترامپ گفت که بولتون را به دلیل اختلاف‌های «شدید» برکنار کرده است.