کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نتانیاهو: جهان آنچه را درباره ایران می‌گفتیم، فهمید

1 تير 1399 ساعت 20:54


گروه بین‌الملل: دو روز بعد از صدور قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد ایران، نخست‌وزیر اسرائیل، با استقبال از این امر، گفته است که جهان متوجه واقعیتی شده که اسرائیل سال‌ها در مورد تهدیدات برنامه هسته‌ای ایران بیان می‌کرد.
به گزارش جروزالم پست، بنیامین نتانیاهو یکشنبه اول تیر در نشست دولت خود گفت: «ایران با دروغ‌گویی به جامعه جهانی تلاش برای دسترسی به جنگ‌افزار هسته‌ای را پنهان کرده است». بنی گانتس، وزیر دفاع جدید اسرائیل، نیز جمعه در توئیتر خود با استقبال از قطعنامه «مهم» آژانس نوشته بود که «اسرائیل به ایران امکان نخواهد داد به توانایی هسته‌ای (نظامی) برسد». شورای حکام آژانس ۳۰ خرداد با تصویب قطعنامه‌ای که سه کشور اروپایی به این نهاد ناظر دیدبان هسته‌ای سازمان ملل ارائه کردند، از ایران خواست امکان حضور بازرسان آژانس در دو سایت در ایران را فراهم کند.

آمریکا: فشار برای تغییر سیاست ایران ادامه دارد
یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا با اشاره به دلایل اعطای معافیت از تحریم‌های محدود به بندر چابهار، بر تداوم فشار حداکثری بر ایران برای آنچه که تغییر سیاست‌های تهران در منطقه خواند، اشاره کرد. این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که به نام وی اشاره‌ای نشده در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه خبری «الجزیره» درباره معافیت از تحریم‌ها بر «بندر چابهار گفت، پس از ملاحظات گسترده در نوامبر سال 2018 دولت آمریکا با معافیت از تحریم‌های جزیی برای امکان شمار محدودی فعالیت که از بازسازی و توسعه افغانستان حمایت می‌کند، موافقت کرد.  به گفته این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، با این اقدام افغانستان در اقدامی حیاتی و بشردوستانه نه تنها قادر به واردات نفت و کالاهای ساخت ایران است، بلکه این بندر در خدمت منافع دیگر آمریکا در منطقه قرار می‌گیرد. این دیپلمات آمریکایی در بخش دیگر گفت ‌وگوی خود به ادامه تداوم همکاری واشنگتن با هند و افغانستان و همزمان تداوم فشار حداکثری بر ایران برای آنچه که تغییر سیاست‌های بی‌ثبات کننده رژیم ایران در منطقه و ورای آن خواند، تاکید کرد. الجزیره در تحلیلی در این زمینه نوشت که هدف آمریکا در اعطای معافیت از تحریم‌ها به بندر چابهار کمک به هند برای مقابله با نفوذ پاکستان و چین در منطقه بوده است. بندر چابهار مسیر امن دیگر جایگزین با بندر «گواتر» در پاکستان است که از سوی چینی‌ها اداره می‌شود.


کد مطلب: 219685

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/219685/نتانیاهو-جهان-آنچه-درباره-ایران-می-گفتیم-فهمید

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir