به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۰۴ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب : ۲۲۰۰۳۸

دی‌کاپریو، نتفلیکس و جنکینز همکاری می‌کنند

گروه فرهنگی: لئوناردو دی کاپریو، بری جنکینز و نتفلیکس مستندی با موضوع حفظ گوریل های کوهی در حال انقراض را به فیلم سینمایی تبدیل می کنند.
دی‌کاپریو، نتفلیکس و جنکینز همکاری می‌کنند
لئوناردو دی کاپریو بازیگر مشهور سینمای جهان، بری جنکینز فیلمنامه نویس برنده جایزه اسکار و نتفلیکس برای ساخت یک نسخه سینمایی از مستند نامزد جایزه اسکار «ویرونگا/Virunga» با یکدیگر همکاری می کنند. مستند «ویرونگا» درباره تلاش برای حفظ گوریل های کوهیِ در معرض انقراض کشور کنگو است.لئوناردو دی کاپریو بازیگر مطرح آمریکایی برنده جایزه اسکار به همراه جنیفر دیویدسون و فیلیپ واتسون از کمپانی «اپین وی پروداکشنز» متعلق به خود دیکاپریو و جوانا ناتاسگارا از کمپانی «ویولت فیلمز» تهیه کنندگان این فیلم هستند.اورلاندو فون اینسیدل که مستند «ویرونگا» را در سال ۲۰۱۴ کارگردانی کرده نیز مدیر تولید این پروژه است.بری جنکینز فیلمنامه نویس برنده جایزه اسکار فیلم «مهتاب» نیز قرار است فیلمنامه این کار بنویسد.مستند «ویرونگا» در مورد مبارزه برای حفاظت و نگهداری از آخرین گوریل های کوهی در پارک ملی ویرونگا در جمهوری دموکراتیک کنگو است. فون اینسیدل در این مستند گوناگونی زیستی در ویرونگا را به همراه مسائل سیاسی و اقتصادی برخاسته از اکتشاف نفت و نزاع نظامیان در آن منطقه مورد توجه قرار داده بود. نتفلیکس حقوق ساخت این مستند را سال ۲۰۱۴ خریداری کرده بود.
دی کاپریو که تاکنون یک بار جایزه اسکار بازیگری را برای بازی در فیلم «از گور برگشته» بدست آورده در مقام تهیه کننده فیلم های «رابین هود»، «ریچارد جول» و مستند سال ۲۰۱۶ «بازی عاج» با موضوع شکار غیرقانونی فیل ها در آفریقا را ساخته است.بری جنکینز فیلمنامه نویس این کار نیز در کنار کارگردانی و نوشتن فیلمنامه فیلم «مهتاب»، فیلمنامه فیلم «اگر بیل استریت زبان داشت» را نیز به رشته تحریر در آورده است.
برچسب ها: سینمای جهان