به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۰۶ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب : ۲۲۰۲۹۳

علی‌حسینی: برای المپیک توکیو آماده نبودیم

گروه ورزشی: نایب قهرمان سابق وزنه برداری جهان گفت: تعویق المپیک می تواند فرصت باشد که وزنه برداران ما بهتر آماده شوند و می تواند برای ما اتفاق خوبی باشد.
علی‌حسینی: برای المپیک توکیو آماده نبودیم
سعید علی‌حسینی درباره اینکه تعویق یک ساله المپیک چقدر می تواند بر روی نتیجه گرفته وزنه بردران ایران در توکیو تاثیر گذار باشد، بیان کرد: سال 2019 آنطور که باید، نتوانستیم برای المپیک آماده شویم. سهراب مرادی، کیانوش رستمی ،علی هاشمی و علی داودی شانس های ما برای رفتن به المپیک هستند که سه نفر آسیب دیدگی داشتند و داودی هم به رکوردهای ایده ال  وپختگی کامل نرسیده بود.  از این رو قطعا تعویق المپیک می تواند فرصتی باشد که کتف سهراب مرادی بهتر شود، کیانوش رستمی به سطح خوبی برسد و علی داودی هم آماده تر شود. از اوضاع علی هاشمی اطلاعی ندارم اما می‌دانم که او تنها در شرایط اردویی، می تواند خیلی خوب تمرین کند و باید به او بیشتر رسیدگی شود چون تمرین در خانه با توجه به امکانات کم و هزینه هایی که وجود دارد، خیلی سخت است. همچنین امکانات در تهران نسبت به شهرهای دیگر خیلی فرق می کند.او ادامه داد: در کل احساس می کنم تعویق المپیک برای وزنه برداری می تواند خوب باشد هر چند کشورهای دیگر هم از این فرصت استفاده می کنند اما سطح وزنه برداران ما بالا است و می‌توانند میزان آمادگی خود را خیلی بهتر کنند.علی حسینی در مورد تغییر و تحولات در فدراسیون جهانی تاکید کرد: اتفاقاتی که افتاد و تاماش آیان رفت برای وزنه برداری خیلی خوب شد . چون وزنه برداری افول کرده بود و هیچ پیشرفتی از لحاظ اقتصادی و اجتماعی نداشت و بیشتر تمرکزها روی مسئله دوپینگ بود. تفکر بدی وجود داشت و باعث شده بود برخی کشورها برای بالا کشیدن خودشان از دوپینگ استفاده کنند. همچنن یک گروه نیز از مسئله دوپینگ استفاده کردند و بالا رفتند و گروهی دیگر زمین خوردند و مدال هایی بالا و پایین شد. امیدوارم دید جدیدی وارد شود که وزنه برداری را بزرگ کند و آن را به سمت پیشرفت ببرد.

نایب قهرمان بازی های آسیایی جاکارتا در مورد نیاز ایران به داشتن کرسی تاثیر گذار در انتخابات فدراسیون جهانی تصریح کرد: ابتدا باید انسجام و همدلی در داخل ایران به وجود آید. ما در ایران همیشه نفرات خوبی داشتیم و در بحث مدیریتی و اجرایی هم بالاخره  هر کسی از جایی باید شروع کند. با توجه به نیروی انسانی خوبی که داریم می توانیم سرمایه گذاری کنیم و گزینه های خوبی را معرفی کنیم.او افزود: باید وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون دست به دست هم دهند. افرادی  داریم که می توانند در فدراسیون جهانی  حضور داشته باشند و در این صورت برای کشور خودمان خوب می شود. فقط نیاز به همدلی و انسجام است که قوی جلو بروند.علی حسینی در پاسخ به این پرسش که قرار است همکاری‌اش با تیم ملی پایه ادامه داشته باشد یا خیر، گفت: قبلا صحبتی با آقای مرادی و بیرانوند داشتم و با توجه به در پیش بودن مسابقات جوانان و نوجوانان قرار شد در مقطعی به آنها کمک کنم که این اتفاق هم افتاد. اکنون در صحبتی که با دبیر فدراسیون داشتم به من گفت فدراسیون برای من برنامه دارد. من هم اعلام آمادگی کرده ام  که حاضر به کمک به وزنه برداری هستم و حالا منتظریم ببینیم در آینده چه چیزی پیش می آید.او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه با توجه به داشتن باشگاه وزنه برداری، تعداد علاقه مندان به این رشته زیاد است یا خیر، تاکید کرد: وقتی برنامه ریزی باشد خب مردم هم استقبال می کنند و در باشگاهی که تحت مدیریت خود من است علاقه مند زیاد داریم و ما نتایج رشد ورزشکاران را به اطلاع خانوادهای آنها می رسانیم و آنها نیز تشویق می شوند که همکاری کنند. اما باشگاه‌های زیر نظر هیات، نه اینکه برنامه ریزی نباشد اما خود هیات ها حمایتی نمی شوند و آنها نیز نمی توانند مربیان خود را حمایت کنند. زمانی هم که بعد از یکسال ورزشکار ببیند نتیجه نمی‌گیرد خود به خود بی‌انگیزگی ایجاد می‌شود و خانواده‌ها هم می‌خواهند فرزندانشان به سراغ حرفه ای دیگر بروند.