به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب : ۲۲۰۴۳

اروپايي​ها پهپادهای نسل جدید می‌سازند

گروه بين​الملل: چندین کشور اروپایی از جمله فرانسه و آلمان برای از میان برداشتن شکاف در صنعت دفاعی اتحادیه اروپا توافق کردند تا به ساخت پهپادهای نسل جدید مبادرت ورزند.
اروپايي​ها پهپادهای نسل جدید می‌سازند
وزرای دفاع اتحادیه اروپا در بروکسل، چند پروژه را تصویب کردند تا از سال 2020 هواپیماهای بدون سرنشین با استقامت بالا که در ارتفاع متوسط پرواز می‌کنند، بسازند. روسای کشورهای اروپایی در نشست ماه آینده که بر همکاری‌های دفاعی متمرکز است به طور رسمی به این پروژه‌ها چراغ سبز نشان خواهند داد. ژان ایو لودریان، وزیر دفاع فرانسه پس از گفت‌وگوها گفت، اگر اروپا می‌خواهد توانایی استراتژیک خود را حفظ کند کشورهای اروپایی باید ظرفیت‌ها و اقداماتشان را به طریقی عملی متحد کنند.

وی همچنین از ایجاد "باشگاه کشورهای استفاده‌کننده از پهپادها" که در زمینه‌های آموزش، تایید تدارکات، نگهداری و پروژه‌های آینده همکاری می‌کنند، استقبال کرد. این گروه هم‌اکنون شامل هفت کشور فرانسه، آلمان، یونان، ایتالیا، هلند، لهستان و اسپانیا است. کشورهای اروپایی اکنون از پهپادهای نظامی اسرائیل با آمریکا استفاده می‌کنند اما اجازه ندارند آن‌ها را در حریم هوایی اروپا به پرواز درآورند. سه گروه بزرگ صنعتی "EADS"، "هواپیمایی dassault فرانسه" و فینکانیکای ایتالیا در ماه ژوئن پیشنهاد دادند در صورت کسب اجازه از دولت‌هایشان برای ساخت پهپادهای "با استقامت بالای در ارتفاع متوسط" با هم همکاری کنند.
مرجع : ايسنا