کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ویروس کرونا؛ نگران کودکان مبتلا نباشید

7 تير 1399 ساعت 11:05

گروه علمی: محققان معروفترین بیمارستان کودکان لندن در مطالعه‌ای اعلام کردند درصد جان باختن کودکان مبتلا به ویروس کرونا بسیار کم است.


کرونا ویروس جدید از بدو پیدایش ابعاد گوناگونی را از خود نشان داده است. تاکنون میلیون‌ها نفر در دنیا به این ویروس مبتلا شده و هزاران تن جان خود را از دست داده‌اند. این ویروس همچنان در عرصه جهان می‌تازد و هنوز هیچ راه درمانی برای آن یافت نشده است.دانشمندان و متخصصان بسیاری به طور شبانه روز در تلاشند تا با روش‌های ممکن آن را کنترل کنند و یا حداقل بتوانند آمار تلفات را کاهش دهند. در ابتدا گفته می‌شد این ویروس تنها سالمندان و آن دسته از کسانی را که دچار بیماری‌های زمینه‌ای از جمله دیابت، مشکلات ریوی و قلبی هستند، درگیر می‌کند و در این میان کودکان شانس ابتلای کمتری داشتند، اما بررسی‌های بعدی نشان داد  کودکان هم می‌توانند در معرض خطر باشند.
درصد جان باختن کودکان مبتلا به ویروس کرونا بسیار کم است 
در تازه‌ترین بررسی‌های انجام شده توسط محققان بیمارستان بزرگ اورموند استریت، معروف‌ترین بیمارستان کودکان لندن، مشخص شد بر خلاف تصور غلطی که رایج است کودکان هم در معرض ابتلا قرار دارند، اما درصد بستری شدن و حتی فوت آن‌ها، بسیار ناچیز است.در این تحقیق بیش ۵۸۲ کودک بالای ۳ سال از ابتدای شیوع بیماری تاکنون مورد مطالعه قرار گرفتند که در نتیجه آن مشخص شد تنها یک دهم از ۳۶۳ کودک مبتلایی که به بیمارستان مراجعه کرده بودند، نیاز به مراقبت فوری داشتند؛ این در حالی است که اگر تمام کودکان یعنی حتی مواردی که علائم خفیف را تجربه کردند نیز مورد مطالعه قرار می‌گرفتند این میزان حتما کاهش می‌یافت.این مطالعه جامع‌ترین تحقیقی است که تاکنون در خصوص کودکان مبتلا به ویروس کرونا انجام شده است. شایع‌ترین علامتی که در این کودکان مورد مطالعه گزارش شد تب بود و تنها تعداد معدودی از آن‌ها که دچار بیماری‌های زمینه‌ای بودند، با علائم شدیدتر مواجه شدند و طبق یافته‌های حاصل از این تحقیق میزان مرگ و میر در کودکان بسیار کم است. همچنین در این مطالعه معلوم شد کودکانی که در تماس نزدیک با بزرگسالان مبتلا به کووید ۱۹ بودند، خود مبتلا نشدند، اما می‌توانند ناقل باشند.گفتنی است با فرا رسیدن فصل سرما احتمال اینکه کودکان به ویروس‌های دیگری مانند آنفلوآنزا مبتلا شوند، بسیار است و این امر تشخیص ویروس کرونا را با مشکل روبه رو خواهد کرد. 


کد مطلب: 220467

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/220467/ویروس-کرونا-نگران-کودکان-مبتلا-نباشید

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir