به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۰۸ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب : ۲۲۰۵۸۶

ردیابی کارگران با استفاده از تراشه‌ها قانونی نیست

گروه علمی: قانون‌گذاران ایالت میشیگان، استفاده از تراشه‌های ردیاب را بدون رضایت کارگران یا کارمندان غیرقانونی اعلام کرده‌اند.
ردیابی کارگران با استفاده از تراشه‌ها قانونی نیست
به گزارش ایسنا، قانون‌گذاران ایالت میشیگان آمریکا، به تازگی لایحه‌ای را وضع کرده‌اند که براساس آن، کارفرمایان نمی‌توانند از ریزتراشه‌ها برای ردیابی کارمندان خود استفاده کنند مگر این که کارگر مورد نظر، برای این کار داوطلب شده باشد.در سال‌های اخیر، شمار قابل توجهی از شرکت‌ها، استفاده از تراشه‌هایی به کوچکی برنج را در میان کارمندان مورد بررسی قرار داده‌اند. این شرکت‌ها، از تراشه‌های کوچک به عنوان روشی برای بهره‌وری دفاع می‌کنند اما به کار بردن این تراشه‌ها می‌تواند با نقض حریم خصوصی نیز همراه باشد.
تراشه‌های توطئه‌گر!
اگرچه نظریه‌های بی‌شماری نیز در مورد امکان توطئه‌چینی وجود دارند که باور دارند دولت‌ها در تلاش هستند تا تراشه‌های ردیابی را در مردم به کار بگیرند اما وضع این لایحه می‌تواند نمونه خوبی از تلاش قانون‌گذاران برای اطمینان از این موضوع باشد که بخش خصوصی، به حریم خصوصی کارمندان خود احترام می‌گذارد."برونا کال"(Bronna Kahle)، یکی از نمایندگان ایالت میشیگان گفت: با توجه به پیشرفت فناوری طی سال‌های اخیر و ادامه توسعه آن، در نظر گرفتن این موضوع مهم است که کارفرمایان باید بین منافع شرکت و انتظارات کارمندان خود از حریم خصوصی، تعادل برقرار کنند.اگرچه تراشه‌ها در حال حاضر مشکل بزرگی در ایالت میشیگان به شمار نمی‌روند اما کال و همکارانش قصد دارند پیش از تبدیل شدن آنها به یک مشکل، اقدامات محافظتی لازم را انجام دهند. از آنجا که کاربرد این ابزار مینیاتوری رو به افزایش است، درخواست کارگران نیز برای حفظ حریم خصوصی بالاتر می‌رود.
 
برچسب ها: تراشه حریم خصوصی