به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳

تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۰۸ ساعت ۱۱:۵۲

کشف دو سیاره «ابر زمین»

گروه علمی: محققان دو سیاره ابرزمین را کشف کرده‌اند که دور یک ستاره سرخ کوتوله مدار می‌زنند و تخمین زده می‌شود مانند زمین ساختاری صخره‌ای داشته باشند.
کشف دو سیاره «ابر زمین»
محققان دو سیاره ابرزمین را کشف کرده‌اند که دور یک ستاره سرخ کوتوله مدار می‌زنند.اندازه این ستاره کوتوله نصف خورشید است و Gliese۸۸۷ نام دارد و یکی از درخشان‌ترین ستاره‌های سرخ کوتوله در آسمان شب است.این ستاره کوتوله فقط ۱۱ سال نوری با زمین فاصله دارد؛ دو ۴ کشف شده بزرگتر از زمین و کوچکتر از نپتون هستند.این سیارات جدید با استفاده از یک ابزار دقیق برای کشف سیاره توسط تلسکوپ ۳.۶ متری  رصد خانه جنوب اروپا در شیلی کشف شدند.اخترشناسان استرالیا که سیارات  مذکور را کشف کردند با تیم بین المللی RedDots همکاری داشتند که در حال شکار سیارات زمینی در اطراف ستاره‌های سرخ کوتوله بودند.سیاره‌های مذکور GJ۸۸۷bو GJ۸۸۷c نامگذاری شده اند و تخمین زده می‌شود مانند زمین ساختاری صخره‌ای داشته باشند.این کشف توسط یک تیم بین المللی از جمله دانشگاه‌های هرتفوردشایر و دانشگاه کوئین مری لندن انجام شده است.دانشمندان از تکنیکی به نام Wobble Doppler استفاده کردند که به آنها این امکان را داد تا با اندازه گیری تعامل گرانشی خود با GJ 887 سیارات را پیدا کنند.

برچسب ها: کشف سیاره زمین