کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اسراییل مجددا مناطق شرقی سوریه را بمباران کرد

8 تير 1399 ساعت 17:09


گروه بین‌الملل: گروه دیدبان حقوق بشر سوریه می‌گوید در تازه‌ترین حمله هوایی منتسب به اسرائیل در سوریه در شامگاه شنبه هفتم تیر، دستکم شش تن از نیروهای هم‌پیمان با ایران جان خود را از دست داده‌اند. 
این حمله علیه شبه نظامیان مستقر در دهکده عباس در منطقه البوکمال، در مرز استان شرقی دیرالزور سوریه، رخ داده است. اسرائیل می‌گوید ایران در منطقه البوکمال همجوار منطقه القائم در استان انبار عراق پایگاه امام علی را برای تسهیل نقل و انتقالات نظامی و نفرات به داخل سوریه و تا لبنان، برپا کرده است. بخش زیادی از حملات هوایی دوره اخیر منتسب به اسرائیل علیه سوریه، پایگاه امام علی و تأسیسات اطراف آن، هم در داخل سوریه و هم در منطقه القائم در استان انبار عراق را هدف قرار داده است. در یک حمله دیگر منتسب به اسرائیل در سه‌شنبه شب گذشته در دیرالزور پنج تن کشته شدند. حمله هوایی همان شب به منطقه سویدا در جنوب سوریه نیز به اسرائیل نسبت داده شد و رسانه‌هایی در اسرائیل این هدف را نظر به نبود تأسیسات مهم نظامی در آن مورد پرسش قرار دادند.
دو روز پس از آن بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در آیین اعطای سردوشی به خلبانان جدید نیروی هوایی کشورش گفت: «ما پیوسته علیه تلاش‌های رژیم ایران و نیروهای نیابتی‌اش برای تثبیت حضور نظامی در سوریه و علیه توسعه موشک‌های دقیق در سوریه و لبنان اقدام می‌کنیم؛ نیروهای نظامی ایران باید از سوریه خارج شوند».
نفتالی بنت، وزیر دفاع پیشین اسرائیل، سه ماه پیش گفته بود که در نتیجه «قاطعیت» کشورش، حضور ایران در سوریه کاهش یافته است؛ اما شماری از نظامیان اسرائیلی مانند ژنرال عاموس یادلین، فرمانده پیشین سازمان اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل، این ارزیابی را رد کرده‌اند.
نشریه فارین پالیسی در سال ۲۰۱۸ نوشته بود که ایران یازده پایگاه در سوریه دارد؛ ۹ پایگاه دیگر در حلب، حمص و دیرالزور در اختیار شبه نظامیان اعزامی از سوی ایران است و افزون بر آن، حزب‌الله لبنان نیز پانزده پایگاه در سوریه دارد. مقامات ایران می‌گویند: براساس توافق‌های قانونی و مشروع با دولت سوریه در این کشور «حضور مستشاری» دارد.


کد مطلب: 220693

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/220693/اسراییل-مجددا-مناطق-شرقی-سوریه-بمباران

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir