به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب : ۲۲۰۷۷

هوا سرد می شود؛ جاده ها بارانی

گروه جامعه: سازمان هواشناسی پیش بینی کرد که در روزهای آینده هوا در کشور سرد شود و اکثر استان ها بارانی باشند.
هوا سرد می شود؛ جاده ها بارانی
،سازمان هواشناسی اعلام کرد که دمای هوا در روزهای آینده در نیمه شرقی کشور و پایتخت به ترتیب ۱۵ و ۵ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یاید.همچنین امروز در نیمه غربی کشور اکثر استان‌ها با بارندگی روبرو هستند. در روزهای آینده شاهد بارش برف در مناطق سردسیر نیز خواهیم بود. در این روزها دما کاهش پیدا می کند که کاهش دما در نیمه شرقی کشورمحسوس‌تر خواهد بود، به طوری که پیش‌بینی می‌شود از امشب تا شنبه هفته آینده دمای هوا در نیمه شرقی کشور 15 درجه سانتیگراد کاهش یابد.همچنین شدت وزش باد طی روزهای آینده در شرق کشور از جمله خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان قابل توجه خواهد بود و در خلیج فارس و تنگه هرمز هم دو روز آینده مواج پیش‌بینی شده است.

آب و هوای استان ها
امشب اوج بارش باران در استان‌های بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، ایلام، کرمانشاه، جنوب کردستان و لرستان پیش بینی می شود و به دلیل شدت بارش‌ها در روز جمعه در جنوب سیستان و بلوچستان شاهد آب‌گرفتگی معابر در این منطقه باشیم.

هوای تهران
در سه روز آینده (امروز چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه) شاهد بارش باران در پایتخت خواهیم بود و دمای هوا در سه روز آینده در این کلانشهر به میزان 5 درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

وضعیت جاده ها
هم اکنون در استان‌های بوشهر کرمانشاه، چهار محال و بختیاری، آذربایجان غربی، اصفهان، ایلام، خوزستان، یزد، قم، لرستان، مرکزی، فارس، کهکیلو‌یه و بو‌یر احمد در اکثر محورها بارش باران و لغزندگی معابر گزارش شده است.همچنین در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی محور تکاب به شاهین د‍‍ژ‌ٍ،اردبیل، محور اسلام به خلخال - گردنه سر‌ئین - گردنه حیران، کردستان، زنجان محور زنجان به بیجا‌ر، ایلام محور پو‌نل به ز‌ندانه، بارش پراکنده برف گزارش شده است.
مرجع : خبرآنلابن