به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۰۹ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب : ۲۲۰۷۸۷

جایزه ناسا برای حل مشکل دستشویی فضانوردان

گروه علمی: ناسا جایزه‌ای برای حل مشکل دستشویی فضانوردان تعیین کرده است که راحتی و ایمنی فضانوردانش را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
جایزه ناسا برای حل مشکل دستشویی فضانوردان
ناسا برای برنامه‌های سفرهای طولانی مدت فضایی، مسابقه‌ای عمومی برای طرح جمع‌آوری دستشویی فضانوردان، راه‌اندازی کرده است.این آژانس به ترتیب جوایز نفر اول را ۲۰ هزار،  نفر دوم ۱۰ هزار و نفر سوم ۵ هزار دلار اعلام کرده است.آژانس فضایی ناسا هدف بلند پروازانه‌ای را برای اعزام فضانوردان به ماه در سال ۲۰۲۴ تعیین کرده است، به همین خاطر مسابقه‌ای را راه‌اندازی کرده تا بهترین طرح برای جمع‌آوری و دفع فضولات انسانی در فضا را پیدا کند.
 این دستشویی باید قابلیت استفاده برای زنان و مردان را داشته باشد و بر اساس معیار‌های اعلامی ناسا ساخته شود؛ یعنی وزن آن کمتر از ۱۵ گرم روی زمین و حجم آن نیز کمتر از ۱۲ متر مکعب باشد، همچنین باید قابلیت استفاده در فضا پیما  را داشته باشد.متقاضیان می‌توانند آثار خود را تا ۱۷ آگوست ۲۰۲۰ (۲۷ مرداد) به سازمان فضایی ارسال کنند. برندگان توسط گروهی از داوران انتخاب خواهند شد.گفتنی است تاکنون در زمان به تن داشتن لباس فضایی، فضانوردان از مواد ویژه‌ای مانند پوشک استفاده می‌کردند اما این راه حل نمی‌تواند برای مدت طولانی استفاده شود.
برچسب ها: ناسا