به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۰:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۰۹ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب : ۲۲۰۷۸۹

جرائم مبارزه با عرضه قلیان کافی نیست

گروه جامعه: دبیر ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت گفت: بازرسی برای عدم عرضه قلیان در سفره‌خانه‌ها ادامه دارد اما میزان جرائم بازدارنده، کافی نیست.
جرائم مبارزه با عرضه قلیان کافی نیست
بهزاد ولی‌زاده دبیر ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت،  اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا در کشور، قهوه خانه‌ها و سفره خانه‌ها تعطیل شدند. اکنون بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شد این اماکن بازگشایی شوند اما به دلیل ازدحام جمعیت در آنها، بازگشایی بدون حق عرضه قلیان باشد. او ادامه داد: طبق تبصره یک ماده ۱۳ قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با مصرف دخانیات، عرضه قلیان و دخانیات در اماکن عمومی مانند قهوه خانه‌ها ممنوع است اما متاسفانه در کلان شهری مثل تهران جرائم بازدارنده خوبی، جهت اجرای قوانین وجود ندارد.
دبیر ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت افزود: بازرسی برای عدم عرضه قلیان در واحدهای پذیرایی و سفره‌خانه‌ها به خوبی انجام می‌شود و ادامه دارد اما میزان جرائم بازدارنده، کافی نیست.او گفت: به گفته سازمان جهانی بهداشت، مصرف دخانیات سبب تضعیف سیستم دفاعی بدن افراد می‌شود و مصرف کنندگان در صورت ابتلا به بیماری کرونا بیشتر از سایرین در معرض خطر قرار می‌گیرند. دبیر ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت افزود: مستندات مراکز مختلف به دادستان مختلف ارسال و این نهاد با تاکید بر اجرای منع استعمال دخانیات در اماکن عمومی اقدامات لازم را انجام می‌دهد.او در پایان گفت: با پیشنهاد معاونت بهداشت، تیم‌های گشت به همراه تعزیرات برای بازرسی تشکیل شده است و برابر دستور قضایی با متخلفان برخورد خواهند کرد.