به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۰۹ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب : ۲۲۰۸۰۳
۲۴۰ میلیون تومان طلا از همسایه‌ها دزدید

مرد همسایه دزد خانه‌های لاکچری از آب در آمد

گروه حوادث: مرد همسایه که با در اختیار داشتن کلید خانه‌های یک برج، دست به سرقت میلیاردی از همسایه‌هایش می‌زد، به دام پلیس افتاد.
مرد همسایه دزد خانه‌های لاکچری از آب در آمد
٢٩ شهریورماه سال گذشته پرونده‌ای با موضوع سرقت خانه به دادخواهی یکی از شهروندان در کلانتری ١٤٧ گلبرگ تهران تشکیل و با دستور قضائی برای رسیدگی تخصصی، به پایگاه چهارم پلیس آگاهی ارجاع شد.شاکی در تحقیقات اولیه اظهار داشت: ساعت ٩ شامگاه ٢٨ شهریورماه همراه خانواده‌ام از خانه خارج شدیم و حدود ساعت یک بامداد به خانه برگشتیم. در بدو ورود متوجه شدم درِ آپارتمان از لولا باز شده است، به سرعت وارد خانه شدم و دیدم همه اتاق‌ها به ‌هم ریخته شده و طلاها و جواهرات همسرم به ارزش ۱۵۰ میلیون تومان به سرقت رفته است.هنگام رسیدگی و انجام تحقیقات، پرونده‌ای دیگر با موضوع سرقت خانه به این پایگاه ارجاع و مشخص شد سرقت جدید از خانه همسایه طبقه بالای شاکی بوده و مقداری طلا و پول به ارزش ١٢ میلیون تومان سرقت شده است. با توجه به اهمیت موضوع، تیمی از کارآگاهان پایگاه به محل سرقت اعزام و در بررسی اولیه متوجه شدند سرقت داخلی بوده و از سوی آشنایان یا یکی از اهالی ساختمان صورت گرفته و سارق با صحنه‌سازی قصد منحرف‌کردن تحقیقات را دارد.در تکمیل تحقیقات کارآگاهان مشخص شد چندماه قبل نیز از خانه یکی دیگر از همسایه‌ها که خانم مسنی بود، سرقت شده است. بررسی‌ها نشان می‌داد وقتی مالباخته برای بررسی کولر به پشت‌بام رفته بود، سارق از این فرصت استفاده کرده و در نبودِ صاحبخانه وارد خانه شده، مقداری طلا و پول به ارزش ٨٠ میلیون تومان را از خانه زن سرقت کرده است.

در فرآیند رسیدگی، یکی از همسایه‌ها به کارآگاهان گفت: خودروی کیا اسپورتیج من هم چند ماه قبل از جلوی ساختمان سرقت شده و بعد از چند هفته لاشه خودرو به صورت رهاشده در محدوده شورآباد بعد از بازشدن اکثر قطعات آن، کشف شده است. بعد از کشف لاشه خودرو یکی از همسایه‌ها به نام سعید از من خواست خودرو را با همان وضع به او بفروشم و ادعا داشت تخصص پسرعموی او سرپاکردن این نوع خودروهاست. بعد با توافق لاشه خودرو را به مبلغی بالاتر از قیمت بازار از من خرید که بعد از یک هفته درخصوص وضع خودرو پرسیدم و گفت کار خودرو تمام شده و آن را فروخته است.مأموران با هماهنگی‌های قضائی سعید را به‌عنوان اولین متهم پرونده دستگیر کردند که پس از انتقال به پلیس آگاهی به جرایم ارتکابی خود اعتراف کرد. او گفت: در اولین سرقت خود از همسایه‌ها با نقشه قبلی کلید خودروی شاکی را کپی و سپس در موقعیت مناسبی خودرو را از مقابل ساختمان سرقت و به سوله‌ای که از قبل اجاره کرده بودم، انتقال دادم. قطعات آن را باز و لاشه خودرو را درحوالی شورآباد رها کردم. بعد از مدتی خودرو را از شاکی خریدم و درحال حاضر آن را در پارکینگی درحوالی تهرانپارس مخفی کرده‌ام.با اعترافات متهم، خودرو و تعدادی از اموال سرقتی از مخفیگاه او کشف و به مالباختگان تحویل داده شد. متهم با صدور قرار مجرمیت از سوی دادیار دادسرای ناحیه ١٥ روانه زندان شد.
مرجع : روزنامه شهروند
برچسب ها: حوادث ایران