کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تمجید فدراسیون جهانی از برادران عالمیان

9 تير 1399 ساعت 12:47

گروه ورزشی: فدراسیون جهانی تنیس روی میز در گزارشی به تمجید از نوشاد و نیما عالمیان پرداخت.


به گزارش ایسنا، فدراسیون جهانی تنیس روی میز در سایت خود نوشت: نوشاد و نیما عالمیان برادر هستند که نوشاد در نوامبر ۱۹۹۱ و نیما در دسامبر ۱۹۹۲ در بابل متولد شدند. آنها در یک دهه گذشته تبدیل به چهره‌های شناخته شده تنیس روی میز در صحنه‌های بین‌المللی شدند. نوشاد و نیما در سبک بازی خود بسیار متفاوت هستند. نوشاد چپ دست و نیما راست دست است.نوشاد در بک هندهای قوی و ابتکاری که در بازی از خود نشان می‌دهد شاخص است. او بیش از هر بازیکن دیگری در صحنه بین‌المللی  برای حفظ توپ در بازی تلاش می‌کند.نیما شاید به اندازه بردار بزرگ‌ترش قوی نباشد اما ثبات  و شور و نشاطی که در مسابقه دارد از ویژگی‌های خاص او است.

۲۰۱۲، سال مهم برای نوشاد
 نوشاد از سال ۲۰۰۹ در عرصه‌های بین‌المللی فعال است اما سال ۲۰۱۲ باعث شکوفایی او شد. او در سال ۲۰۱۲ در رده زیر ۲۱ سال تور جهانی آلمان، کویت و مراکش برنده شد و در مسابقات آفریقای شمالی مدال طلای انفرادی را کسب کرد.در مسابقات رده زیر ۲۱ سال کره جنوبی و لهستان تا نیمه نهایی پیش رفت و در رده بزرگسالان هم تا یک چهارم نهایی بالا رفت.نمایش چشمگیر او در رده زیر ۲۱ سال  فینال تورهای جهانی در هانگژو بود که با شکست برابر نماینده آلمان دوم شد.

 بازی‌های المپیک
نوشاد در بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ شرکت کرد که نمایندگان استرالیا و هنگ کنگ را شکست داد، اما مقابل تیمو بول بازیکن مطرح آلمانی شکست خورد. نوشاد چهار سال بعد در المپیک ریو هم حضور داشت و این بار برادرش نیما هم بود. نوشاد برابر بازیکن اسلوونی شکست خورد و زود کنار رفت و نیما ابتدا بازیکن آمریکا را شکست داد و سپس مقابل نماینده رومانی باخت.نوشاد عالمیان در مورد المپیک گفت: "المپیک برای من مانند سایر مسابقات است. من همیشه سعی کرده‌ام هر آنچه می‌توانم را در هر مسابقه انجام دهم و بهترین باشم."

موفقیت در بازی‌های آسیایی
نوشاد با عملکرد شایسته در بازی‌های آسیایی، شانس‌ها را برای ایران زنده کرد. او در بازی‌های آسیایی جاکارتا توانست مدال برنز بگیرد که سومین مدال تنیس روی میز ایران در کل ادوار مختلف این بازی‌ها بود.

 موفق با هم و جدا از هم
نوشاد و نیما عالمیان در مسابقات اسپانیا که اوایل سال ۲۰۲۰ برگزار شد، قهرمان جدول دونفره شدند و در مسابقات بلغارستان ۲۰۱۹ نیز تا نیمه نهایی پیش رفتند و برنز دونفره را گرفتند. نیما هم به پیروی از برادرش راه او را پیش گرفته و موفقیت‌هایی را به صورت انفرادی در تورهای جهانی به دست آورده است.زمانی که آنها با هم هستند یک قدرت بزرگ هستند و وقتی که جدا از هم هستند نیز این قدرت را دارند. بدون تردید آنها دلیل اصلی این مسئله هستند که توانایی ایران برای رقابت مقابل نخبگان آسیا افزایش یافته است.نوشاد تاکنون در ۱۲ و نیما در ۹ مسابقه قهرمانی جهان حاضر شده‌اند. این تجربه می‌تواند برای رسیدن آنها به هدف بزرگی که دارند، بسیار ارزشمند باشد. اما تاکنون هیچ کدام از این دو برادر  نتوانسته‌اند واجد شرایط حضور در المپیک ۲۰۲۰ باشند.


کد مطلب: 220805

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/220805/تمجید-فدراسیون-جهانی-برادران-عالمیان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir