کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تاکید آمریکا بر تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران

9 تير 1399 ساعت 14:36

گروه بین‌الملل: نماینده ویژه وزارت‌خارجه آمریکا در امور ایران بر اهمیت تمدید تحریم تسلیحاتی ایران تأکید کرد. 


برایان هوک، در مصاحبه در گفتگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس که در ابوظبی انجام شد، گفت که دنیا نباید به تهدیدهای ایران در مورد تمدید تحریم تسلیحاتی این کشور اهمیت دهد. هوک گفت: «اگر ما در زمین ایران بازی کنیم، ایران برنده خواهد بود. ایران یک تاکتیک مافیایی دارد، دیگران را تهدید می‌کند تا به طرفها بقبولاند که در صورت عدم پذیرش خواست این کشور، چیز بدتری اتفاق می‌افتد.» او اخراج بازرسان آژانس از ایران را یک گزینه ایران برای تشدید بحران دانست. هوک افزود: اگر تحریم تسلیحاتی ایران منقضی شود، می‌توانید مطمئن باشید که جمهوری اسلامی آنچه را که در تاریکی انجام می‌داد در روز روشن و در ابعاد گسترده‌تری انجام خواهد داد. او گفت: تحریم تسلیحاتی ایران مانع از آن می‌شود که ایران به دلال تسلیحات رژیم‌های سرکش و سازمان تروریستی تبدیل شود. 
به گزارش آسوشیتدپرس، حکومت ایران از حکومت اسد در سوریه و گروه حزب‌الله در لبنان حمایت می‌کند. آمریکا و متحدان این کشور در خاورمیانه همچنین نگران حمایت ایران از گروه‌های شبه‌نظامی شیعه در عراق و یمن و گسترش نفوذ این کشور در منطقه هستند.
تحریم تسلیحاتی شورای امنیت علیه جمهوری اسلامی ایران ۲۷ مهرماه امسال تمام می‌‌شود. این تحریم سال ۲۰۱۰ میلادی در پاسخ به پنهان‌کاری ایران در برنامه اتمی این کشور وضع شد. شورای امنیت که نگران ماهیت برنام اتمی ایران بود با تصویب این تحریم، معامله هرگونه سلاح با ایران ممنوع کرد. پس از توافق ایران و قدرت‌های جهانی بر سر برنامه اتمی این کشور قطعنامه‌۲۲۳۱ تصویب شد که در آن پیش‌بینی شده، تحریم تسلیحاتی ایران حداکثر پنج سال پس از پذیرش برجام باید خاتمه یابد اما دولت آمریکا که سال ۲۰۱۸ در اقدامی یک‌جانبه از برجام خارج شد، تأکید دارد تحریم تسلیحاتی جمهوری اسلامی نباید برداشته شود. خبرگزاری رویترز دو هفته پیش اعلام کرد تحقیقات سازمان ملل در مورد حمله به تأسیسات نفتی عربستان نشان می‌دهد که حوثی‌های یمن از سلاح‌هایی استفاده کردند که "منشاء ایرانی" داشتند. ایران تهدید کرده اگر تحریم تسلیحاتی این کشور لغو نشود، در همکاری خود با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تجدیدنظر خواهد کرد. 


کد مطلب: 220847

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/220847/تاکید-آمریکا-تمدید-تحریم-های-تسلیحاتی-ایران

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir