به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۸:۳۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ساعت ۱۸:۲۴
کد مطلب : ۲۲۱۰۴
نباید سیاست به ورزش کشیده شود

دنیل‌داوری: خون‌ایرانی در رگ‌هایم جریان دارد

گروه ورزشی: سنگربان تیم ملی کشورمان گفت: اتفاقی که روز گذشته و قبل از بازی با لبنان رخ داد خیلی غم‌انگیز و تلخ بود و همه ما شوکه شده بودیم.
دنیل‌داوری: خون‌ایرانی در رگ‌هایم جریان دارد
دانیل داوری، سنگربان ایرانی تیم فوتبال اینتراخت برانشوایگ  در دومین بازی‌ ملی‌اش مسئولیت حفاظت از دروازه ایران مقابل لبنان در چارچوب مسابقات مرحله مقدماتی جام‌ ملت‌های آسیا 2015 را به عهده داشت؛ دیداری که تحت‌الشعاع بمب‌گذاری سفارت ایران در بیروت، پایتخت لبنان قرار گرفت. سنگربان 25 ساله شیرهای زرد که حالا با پیراهن تیم ملی ایران جواز حضور در مرحله پایانی جام‌ ملت‌های آسیا 2015 را به دست آورده، گفت‌و گویی با نشریه «کیکر» آلمان انجام داده است.

* بازی با لبنان به خاطر بمب‌گذاری پشت درهای بسته و بدون تماشاگر برگزار شد. درست بود که بازی با این شرایط برگزار شود؟
اتفاقی که رخ داد خیلی غم‌انگیز و تلخ بود و همه ما شوکه شده بودیم ولی اگر تعیین ‌شود که باید این بازی برگزار شود دیگر نباید به اتفاقات رخ‌ داده توجه کرد و باید به زمین رفت. امنیت بازی با لبنان به خوبی تامین شده بود چون تهدیدی علیه ما نبود و همه چیز خوب برگزار شد.

* شرایط تیم قبل از بازی و با توجه به بمب‌گذاری صورت گرفته چطور بود؟
ما اطلاعات مربوط به این بمب‌گذاری را از طریق اخبار موجود در اینترنت پیگیری می‌کردیم. از انفجار اولی که صورت گرفت شوکه شده بودیم و نمی‌دانستیم چه اتفاقی افتاده است. البته این اتفاق به نوعی بلاتکلیفی هم در تیم به وجود آورد اما به هر حال ما این بازی را انجام دادیم و به وظیفه خود عمل کردیم.

* بازیکنانی هم بودند که بخواهند با این شرایط بازی نکنند؟
اگر چنین چیزی بود می‌گفتیم ما بازی نمی‌کنیم ولی وقتی مسئولان می‌گویند این بازی باید انجام شود و هیچ خطری وجود ندارد و همه چیز خوب است، باید بازی کنیم. اتفاقی که رخ داد جای تاسف دارد چون نباید سیاست به ورزش کشیده شود.

* شما با پیروزی 4 بر یک مقابل لبنان به مرحله پایانی جام ملت‌های آسیا 2015 صعود کردید. تیم ملی ایران پیش از این سهمیه حضور در مرحله پایانی جام‌جهانی 2014 برزیل را هم به دست آورده‌ است. چه احساسی داری از اینکه می‌توانی در این تورنمنت معتبر حضور داشته باشی؟
نمی‌دانم در جام‌جهانی 2014 در ترکیب تیم ملی ایران خواهم بود یا خیر. در حال حاضر از اینکه در 2 بازی اخیر پیراهن تیم ملی را پوشیدم و به 2 پیروزی (3 بر صفر بر تایلند و 4 بر یک مقابل لبنان) دست یافتیم، خوشحالم. از این بابت خوشحالم ولی باید ببینیم چه اتفاقی در آینده خواهد افتاد. برای ایران حضور در مرحله پایانی جام‌ ملت‌های آسیا 2015 هم خیلی اهمیت داشت.

* در 2 بازی قبلی در درون دروازه ایران ایستادید. به نظر می‌رسد این نشانی از سوی سرمربی تیم برای حضور تو در رقابت‌های جام‌جهانی است. به نظر شرایط آنطور هم بد نیست!
بله، البته. من سعی می‌کنم بهترین عملکردم را در تمرینات داشته باشم تا برای قرار گرفتن در درون دروازه ایران خودم را به مربی تیم تحمیل کنم. از اینکه توانستم بازی و به تیم ایران کمک کنم، خوشحالم.

* در آلمان متولد و در همان جا هم بزرگ شده‌اید. چه حسی نسبت به ایران داری؟
خون ایرانی در رگ‌هایم جریان دارد. پدر من ایرانی است و گوشه‌هایی از فرهنگ ایرانیان را در سالیان گذشته فرا گرفته‌ام. در کنار این‌ها اقوام زیادی در ایران دارم. تنها چیزی که هنوز یاد نگرفته‌ام زبان فارسی است و در این مورد کمی عقب هستم.

* جالب است که نام ایرانی‌ات «محمد» است ولی در زمین مسابقه هم‌بازی‌هایت تو را با نام «دنیل» صدا می‌زنند!
«محمد» نام دوم من است. در گذرنامه ایرانی من نام «محمد» درج شده نه «دنیل»، به هر حال مشکلی با این قضیه ندارم.

* تیم ایران را برای جام‌جهانی 2014 برزیل چگونه ارزیابی می‌کنی؟
باید تا تاریخ 6 دسامبر 2013 (15 آذر 92) صبر کنیم تا قرعه‌کشی مرحله گروهی جام‌جهانی انجام شود. در 2 بازی اخیرمان عملکرد خیلی خوبی داشته‌ایم. نشان داده‌ایم که می‌توانیم کیفیت بالایی داشته باشیم و حملات مستقیم ما فوق‌العاده خطرناک است. در 2 بازی اخیر که درون دروازه ایران بودم تنها 3 یا 4 توپ سمت من آمد که این نشان از کیفیت بالای تیم ایران دارد.

۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ۱۸:۳۰
جالب است که ما در داخل به خودمان اینقدر توهین می کنیم دروازه بان تیم ملیمان که در ایران هم بزرگ نشده به ما توهین نمی کند (173568)
۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ۱۹:۳۰
کاش زبان فارسی هم بر لبانتان جاری بود! (173605)