به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۱۱ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب : ۲۲۱۰۶۰

چای ایرانی رو بهتر بشناسید، بهترین چای ایرانی چیست؟


اگر طرفدار چای ایرانی هستید و یا برای اولین بار می‌خواهید آن را امتحان کنید به دو دلیل حتما مقاله زیر را بخوانید.
اول اینکه چای ایرانی انواع مختلفی دارد که در طعم، عطر و البته قیمت با یکدیگر متفاوت‌اند. یکی ممکن است از چای سرگل که طعم گسی دارد خوشش بیاید و یکی هم ممکن است چای قلم با طعمی ملایم  را پسند کند. حال آنکه این دو چای تفاوت قیمت زیادی دارند، چای سرگل گران‌ترین چای ایرانی و چای قلم چای نسبتا ارزان قیمتی است. به همین دلیل نمی‌توان از روی قیمت چای‌های ایرانی را به بد یا خوب تقسیم کرد.
و اما دلیل دوم اینکه گاهی پیش می‌آید بعضی از فروشندگان از عدم آگاهی خریدار سو استفاده می‌کنند و مثلا چای شکسته که قیمت پایینی دارد را به اسم چای سرگل به قیمت بالا به مشتری می‌فروشند. زیرا این دو چای از نظر ظاهر به یکدیگر شببه‌اند. پس اگر می‌خواهید با اطمینان خرید کنید و فروشنده‌ای سودجو نتواند شما را فریب دهد فیلم کوتاه زیر را ببینید و با انواع چای ایرانی و ظاهرشان آشنا شوید.

....

چای ایرانی بر خلاف اکثر چای‌های خارجی افزودنی و رنگ اضافه‌ای ندارد و سالم و طبیعی است به همین دلیل این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده است. اما متاسفانه هنوز آن چنان که باید در کشور به چای ایرانی اهمیت داده نمی‌شود و ممکن است به راحتی در مغازه یا سوپرمارکت محل نتوانید به آن دسترسی داشته باشید. به همین دلیل ما در درکام تلاش می‌کنیم انواع چای ایرانی که در نوع خود بهترین هستند را برای مشتری‌هایمان فراهم کنیم. شما می‌توانید از طریق سایت ما به آدرس www.dorkam.com انواع چای‌های ایرانی درکام را مشاهده و چای دلخواهتان را خرید و درب خانه تحویل بگیرید.
اگر خواندن را به دیدن فیلم ترجیح می‌دهید در زیر توضحات فیلم را برای شما نوشته‌ایم.
چای سرگل: این چای از غنچه و برگ های بالایی بوته چای به دست می‌آید. برگ‌های این چای، ریز و حالتی پیچشی دارد. چای سرگل طعمی گس و عطری عالی دارد و رنگ آن نیز بسیار خوشرنگ است. این چای گران‌ترین و مرغوب‌ترین چای ایرانی است و طرفداران بسیاری دارد. گاهی بعضی از فروشندگان، چای شکسته را به عنوان چای سرگل می‌فروشند. باید دقت کنید که برگ‌های چای شکسته ریز اما شکسته هستند و مانند سرگل حالت پیچشی ندارد. اگر قصد خرید چای سرگل دارید می‌توانید از اینجا چای سرگل درکام را خریداری کنید و درب خانه تحویل بگیرید.
چای ممتاز: چای ممتاز بعد از چای سرگل در رده بعدی چای‌های ایرانی قرار می‌گیرید و می‌توان گفت پرفروش‌ترین چای ایرانی است. چای ممتاز مانند سرگل برگ‌های کوچک و پیچ خورده ای دارد اما طعم ملایم تری دارد و مانند سرگل گس نیست. همچنین قیمت چای ممتاز از چای سرگل مناسب‌تر است. به دلیل شباهت زیاد سرگل و ممتاز گاهی ممکن است یک کارخانه چای ممتاز را به اسم چای سرگل ارائه کند.

چای قلم: این چای ایرانی از برگ‌های پایین‌تر بوته چای به دست می‌آید و دارای اندازه‌ای درشت‌تر و طعمی ملایم‌تر نسبت به سایر چای‌ها است. چای قلم سوزنی رنگ کمتر و به طور کلی قیمت ارزانتری نسبت به چای ممتاز و سرگل دارد. چای قلم نیز طرافدارن خاص خودش را دارد زیرا عطر و رنگی ملایم دارد. این چای نسبت به چای سرگل و ممتاز دیردم‌تر است.
چای شکسته: این چای از برگ‌های خرد شده‌ای تشکیل شده است و بر خلاف انواع دیگر چای ایرانی، برگ‌های آن صاف است و حالت پیچشی ندارد. این چای نسبت به چای سرگل و ممتاز سبک‌تر و ارزان تری است. چای شکسته به دلیل ریز بودن برگ‌ها، زوددم است و رنگ نسبتا زیادی دارد اما عطر و طعم چای سرگل و ممتاز را ندارد.
اگر دیدن این مقاله برای شما مفید بوده است لطفا آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.