کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کرونا ازدواج‌ها را ارزان کرد

11 تير 1399 ساعت 12:39

گروه جامعه: معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه برگزاری مراسم در تالارها در مناطق قرمز همچنان ممنوع است، شروط برگزاری مراسم در تالارهای مناطق زرد را بیان کرد.


به گزارش ایرنا، محسن فرهادی معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز درباره شرایط برگزاری مراسم در تالارها گفت: برخی تالاهار دارای سالن هستند و طبخ غذا هم می‌توانند انجام بدهند. برخی دیگر از تالاهار می‌توانند مراسم را با ضرورت و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنند. یعنی مهمان‌های تالار وقتی وارد آن سالن می‌شوند برخی کارها مثل دست دادن و در آغوش گرفتن و روبوسی کردن و نزدیک شدن بیش از حد به هم را نباید انجام بدهند و فاصله‌گذاری یک متری باید رعایت شود. از طرفی قبلا در مورد استفاده از ماسک فقط توصیه وجود داشت، اما از ۱۵ تیرماه استفاده از ماسک ضروری خواهد بود.وی ادامه داد: فقط مراسم ضروری باید در تالارها برگزار شود و به طور مثال مراسم ختم را می‌توان در فضاهای روباز آرامستان‌ها برگزار کرد. بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، مراسم در تالارها باید با ۵۰ درصد ظرفیت برگزار شود و فاصله‌گذاری را هم رعایت کنند.

تالارها تهویه مناسب داشته باشند
معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: تالارها باید امکانات تهویه مناسب داشته باشند زیرا اگر تالاری تهویه مناسب نداشته باشد، حتی اگر افراد ماسک هم زده باشند، باید در کوتاه‌مدت آن مکان را ترک کنند.

نظارت بر تالارها
فرهادی درباره نظارت بر تالارها اظهار کرد: نظارت سطح اول بر تالارها بر عهده اتحادیه‌هاست زیرا اتحادیه‌ها شناخت بهتری نسبت به بازرس‌های بهداشت محیط در مورد تالارها دارند. در حال حاضر نیز تالارهای بسیار زیادی در سطح کشور توسط همکاران ما پلمب شده‌اند. از طرفی تالارهای غیرقانونی و زیرزمینی هم فعالیت داشتند که با همکاری اتحادیه مربوطه و نیروی انتظامی بسته شدند.وی ادامه داد: در حال حاضر همکاران ما تصاویری هم از برگزاری مراسم مختلف در مناطق قرمز در تالارها ارسال کرده‌اند که برگزاری این مراسم در مناطق قرمز کرونایی ممنوع است.

مراسم را به تعویق بیندازید
معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت بیان کرد: اگر امکان به عقب انداختن مراسم وجود دارد، بهتر است مراسم به تعویق بیفتد زیرا این اقدام هم به نفع صاحب مراسم و هم به نفع کارکنان تالارهاست.وی افزود: ممنوعیت برگزاری برای مراسمی است که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، حالا تفاوتی ندارد که این مراسم در تالار یا منزل برگزار شود.حسین علی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز پیش از این در همین رابطه گفته بود: در مساجد و تالارها باید برخی کارها را به صورت جدی‌تر دنبال کنند و فاصله‌گذاری‌ها را انجام داد. به هر حال جوانان باید در این شرایط هم ازدواج کنند، اما نیازی نیست تعداد زیادی از افراد دعوت شوند. حتی می‌توان گفت موضوع کرونا فرصتی شده که جوانان با هزینه کمتر ازدواج کنند.


کد مطلب: 221063

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/221063/کرونا-ازدواج-ها-ارزان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir