به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۱۱ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب : ۲۲۱۰۷۴

چگونه با تکنیک‌های تبلیغات اینترنتی، فروش کسب و کار خود را دو برابر کنیم؟

گروه کسب و کار:
چگونه با تکنیک‌های تبلیغات اینترنتی، فروش کسب و کار خود را دو برابر کنیم؟
در سالهای اخیر تبلیغات اینترنتی از پرکاربردترین شیوه‌های تبلیغاتی به حساب می‌آیند.
حقیقت این است که افزایش ضریب نفوذ اینترنت در سال‌های اخیر در کنار افزایش توجه مخاطبان کسب‌وکارها و برندها، موجب شده است که تبلیغات اینترنتی اقبال بلندتری نسبت به سایر شیوه‌های تبلیغاتی داشته مانند تبلیغات محیطی، چاپی و... باشد. به عنوان مثال، اگر تا همین چند سال پیش بیشتر مخاطبان برندها برای اطلاع از اخبار روز روزنامه و مجله می‌خواندند، امروز این رسانه‌ها تا حد زیادی منسوخ شده و در مقابل این وب‌سایت، اپلیکیشن‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی هستند که رسالت اطلاع‌رسانی به مخاطبان را به عهده گرفته‌اند. در نتیجه مخاطب بیشتری داشته و محل مناسبی برای معرفی محصول، خدمت و برندها هستند.
اما کدامیک از شیوه‌های تبلیغات اینترنتی کارآمدتر هستند؟ کسب‌وکارها چگونه می‌توانند مخاطب هدف خود را در هر یک از رسانه‌های آنلاین پیدا کنند و پیام خود را به بهترین شکل ممکن منتقل کنند؟ با ما همراه باشید تا در این مورد بیشتر بدانید.
 
انواع شیوه‌های تبلیغات اینترتی
یک مدیر مارکتینگ امروز باید با انواع روشن‌های تبلیغات اینترنتی در کنار سایر شیوه‌های تبلیغاتی آشنا باشد. در حال حاضر مهمترین تبلیغات اینترنتی، تبلیغات همسان (NATIVE)، SEM (بازاریابی موتور جستجو)، تبلیغات بنری (تبلیغات نمایشی)، تبلیغات موبایلی، تبلیغات شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات ریمارکتینگ، ایمیل مارکتینگ، دیجیتال ساینیج، تبلیغات اپلیکیشنی، تبلیغات نصبی و تبلیغات ویدئویی است که در ادامه در مورد این شیوه‌ها و اثربخشی هر کدام توضیح می‌دهیم تا با کمک این شیوه‌ها بتوانید فروش محصول و خدمات خود را افزایش دهید. به علاوه اگر به حوزه بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ علاقه‌مند هستید می‌توانید در وبسایت مدیر مارکتینگ آموزش‌های کاربردی متنوعی برای رشد کسب و کار خود پیدا کنید.
 
تبلیغات همسان (NATIVE)
تبلیغات همسان شامل تبلیغاتی است که به صورت نامحسوس و خارج از قالب بنرهای تبلیغاتی انجام می‌شود. در این شیوه تبلیغاتی برند، در قالب مقاله به سؤال و مشکل مخاطبان خود پاسخ می‌دهد و در دل مقاله، محصول یا خدمت خود را به مخاطب معرفی می‌کند. به عبارتی پیام مخاطب در قالب یک مقاله و به صورت کاملاً غیر تبلیغاتی به مخاطب می‌رسد. این نوع تبلیغات اثربخشی خوبی دارد؛ زیرا نه تنها به صورت ناخواسته نمایش داده نمی‌شود و مزاحمتی برای کاربر ندارد، بلکه برای افرادی که آن را مشاهده می‌کنند ارزشمند نیز هستند. البته استفاده از این تبلیغات مستلزم استفاده از تخصص سئو نیز هست. برندی که از این شیوه تبلیغاتی استفاده می‌کند باید در انتخاب کلمات کلیدی، تیتر زنی، نگارش محتوا و... وسواس و دقت زیادی به خرج دهد.
 
بازاریابی موتور جستجو
اگر قصد دارید در مدت کوتاهی برند خود را به مخاطبان خود معرفی کنید و هدف شما از تبلیغات برندینگ است، پیشنهاد ما بازاریابی موتور جستجو است. همه آنچه نیاز است عبارت است از یک آگهی با عنوان و توضیحات و کلمات کلیدی. در بازاریابی موتورهای جستجو، از کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار برای نمایش تبلیغات استفاده می‌شود؛ به این صورت که تبلیغات هنگام جستجوی کلمات کلیدی انتخاب شده نمایش داده می‌شود. هزینه تبلیغات موتورهای جستجو معمولاً به صورت CPC (هزینه به ازای کلیک) محاسبه می‌شود. گوگل ادز از محبوب‌ترین ابزارهای تبلیغاتی در حوزه بازاریابی موتورهای جستجو است. رقابت بالایی در تبلیغات گوگل وجود دارد و به همین دلیل هزینه کلیک در تبلیغات گوگل برای برخی سایت‌ها بسیار بالا است.
 
تبلیغات موبایلی
این یک واقعیت است که امروزه گوشی‌های موبایل پرکاربردترین وسایل ارتباطی هستند که بسیاری از افراد، بیشتر امور خود را از تفریح و سرگرمی تا خرید اینترنتی و حتی مطالعه اخبار را با موبایل انجام می‌دهند. پس جای تعجب نیست که تبلیغاتی موبایلی تا این حد پرکاربرد باشد. با بهبود نسخه موبایل نه تنها می‌توانید دسترسی بهتر و تجربه کاربران موبایل را بهبود دهید، بلکه SEO سایت شما نیز با توجه به الگوریتم Mobile-First گوگل بهبود می‌یابد.
 
تبلیغات بنری
در مورد تبلیغات بنری هم باید بگوییم که یکی از شیوه‌های رایج تبلیغاتی اینترنتی است. در این شیوه برند، محصول و خدمات در وب‌سایت‌های مطرح در قالب بنر تبلیغاتی به مخاطب معرفی می‌شود. در مورد هزینه باید بگوییم که هزینه تبلیغات بنری معمولاً به صورت کلیکی (CPC) یا به ازای هر هزار نمایش (CPM) محاسبه می‌شود. این شیوه تبلیغاتی نسبت به تبلیغات موتور جستجو اثربخشی کمتری دارد.
 
تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی
با توجه به محبوبیت شبکه‌های اجتماعی، کسب‌وکارهای زیادی از این شیوه بازاریابی برای معرفی برند، محصول و خدمات خود استفاده می‌کنند. البته تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی انواع مختلفی دارد که اینفلوئنسر مارکتینگ، تبلیغ در صفحات پربازدید شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات اسپانسری، افزایش فالور و لایک و... برخی از این روش‌ها هستند که در این بین تبلیغات اسپانسری اثربخش و گران‌تر هستند.
 
تبلیغات ریمارکتینگ
ریمارکتینگ متد تبلیغاتی است که در آن تبلیغات شما برای افرادی نمایش داده می‌شود که قبلاً از سایت شما بازدید کرده‌اند. این روش تبلیغات اینترنتی نه تنها برای فروش خوب است، بلکه برای برندسازی هم مفید است، چرا که بارها برند و محصولات و خدمات شما را برای کاربران خاصی نمایش می‌دهد. چارچوب تبلیغاتی گوگل ادز امکان استفاده از ریمارکتینگ را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای تبلیغات ریمارکتینگ در گوگل شما هیچ هزینه اضافی پرداخت نمی‌کنید و همان هزینه به ازای هر کلیک (CPC) را پرداخت می‌کنید.
 
تبلیغات ویدئویی
محتوای ویدئویی یکی از تاثیرگذارترین محتواهاست و قطعاً کسب‌وکارها با تولید محتواهای هدفمند و باکیفیت می‌توانند به بهترین نحو ممکن پیام خود را به مخاطب منتقل کنند. محتوای ویدئویی می‌تواند در یوتیوب، آپارات و... منتشر شود. با استفاده از این شیوه کسب‌وکارها می‌توانند ترافیک مستقیم بیشتری برای وبسایت خود ایجاد کنند و شانس این را داشته باشند که افرادی که ویدیوی آنها را تماشا می‌کنند، تبدیل به مشتریان آنها شوند.
 
تبلیغات اپلیکیشنی
امروزه اپلیکیشن‌ها، چه اپ‌های خبری و چه کاربردی، فضای مناسبی برای تبلیغات به حساب می‌آیند. صاحبان اپلیکیشن‌ها نیز برای درآمدزایی اقدام به درج آگهی در اپلیکیشن‌های خود می‌کنند. آنچه باید به آن توجه کنید این است که این شیوه تبلیغاتی، بیشتر برای کسب‌وکارهایی مناسب است که بر بستر اپلیکیشن فعالیت می‌کنند.
تبلیغات نصبی هم در گروه تبلیغات اپلیکیشنی قرار می‌گیرد و بر اساس تعداد نصب اپ مورد نظر، هزینه روی دست آگهی‌دهنده می‌گذارد.
 
ایمیل مارکتینگ
امروزه با کمک یک سیستم جامع ایمیل مارکتینگ می‌توانید به اهداف تجاری بسیار سودآور خود دست یابید. با توجه به اینکه هزینه جذب مشتری جدید بیش از 7 برابر هزینه نگهداری مشتری فعلی است، می‌توانید از ایمیل مارکتینگ برای افزایش وفاداری مشتریان فعلی نیز استفاده کنید.
 
جمع‌بندی
کسب‌وکارها بسته به اینکه قصد معرفی چه محصول و خدمتی را به مخاطبان دارند، می‌توانند از شیوه‌های مختلف تبلیغات اینترنتی استفاده کنند. اما یک مدیر مارکتینگ آگاه می‌داند که سنجش و ارزیابی اثربخشی نیز یکی از گام‌های مهم در زمینه تبلیغاتی اینترنتی است و نتیجه این ارزیابی‌هاست که مشخص می‌کند از کدام شیوه تبلیغاتی اثربخشی بیشتری خواهیم گرفت.