به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۱۲ ساعت ۰۸:۳۸
کد مطلب : ۲۲۱۱۲۶

انگلیس به دنبال جذب دانشمندان و محققان

انگلیس به دنبال جذب دانشمندان و محققان
گروه علمی و فناوری: دولت انگلیس اعلام كرد نهاد ویژه‌ای دولت برای تشویق دانشمندان، محققان و مبتکران برای مهاجرت به این کشور تشکیل می‌دهد.
"اداره استعداد" ماموریت دارد که مهاجرت به انگلیس را برای این افراد "راحت‌تر و سریع‌تر" کند.
این ابتکار عمل دولت انگلیس زمانی صورت می‌گیرد که دولت بوریس جانسون، نخست‌وزیر این کشور درصدد بهبود اوضاع اقتصادی کشور به دنبال ماه‌ها قرنطینه به خاطر شیوع ویروس کرونا است.برخی متخصصان و دانشمندان هشدار داده‌اند ابهام و نامعلوم بودن وضعیت (ناشی از برگزیت) می‌تواند منجر به خروج محققان از بریتانیا شود. دولت انگلیس قرار است موانع"غیر ضروری" به منظور ترغیب دانشمندان، محققان و کارآفرینان به کار و تحصیل در این کشور را بردارد.

 انگلیس همچنین قرار است ۳۰۰ میلیون پوند برای ارتقای زیرساخت‌های علمی سرمایه‌گذاری کند و نوید حمایت از "مبتکران و ریسک‌پذیران" را داده است. این طرح شامل طولانی‌تر شدن زمان حضور فارغ التحصیلان خارجی پس از اتمام دوره دکترا است. دولت انگلیس گفته است از تلاش‌ها برای مقابله با تغییرات آب و هوایی، ساخت داروهای جدید، تقویت امنیت ملی و بهبود خدمات عمومی پشتیبانی خواهد کرد. یک گروه متخصصان نوآوری برای بررسی چگونگی پشتیبانی دولت از تحقیقات "از مرحله ایده تا تولید محصول" تشکیل خواهد شد.

دانشجویان خارجی که دکتری خود را از تابستان ۲۰۲۱ به پایان برسانند، می‌توانند به مدت سه سال در انگلیس زندگی و کار کنند. دولت انگلیس همچنین می‌گوید خواهان تغییر سیستم مهاجرتی است تا درخواست ویزا برای دانشجویان جدید راحت‌تر شده و محدودیت زمانی تحصیل برای افرادی که در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند حذف شود.

 
برچسب ها: دانشمندان مهاجرت