کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پمپئو: ایران سزاوار لغو تحریم نیست

12 تير 1399 ساعت 8:44

گروه بین الملل: یک روز پس از نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره ایران، وزیر خارجه آمریکا بار دیگر تأکید کرد واشینگتن در پی تحریم تسلیحاتی ایران به مدت نامحدود است و حاضر به قبول تمدید مدت‌دار نیست.


به گزارش خبرگزاری فارس، مایک پومپئو گفت: رژیم ایران سزاوار لغو تحریم تسلیحاتی نیست زیرا آنها به محدودیت‌های فعلی خود پایبند نبوده‌اند. تا زمانی که آنها از تهدید سایر ملل و حمایت از فعالیت‌های تروریستی در منطقه دست برنداشته‌اند، ما نمی‌توانیم به عملکرد آن‌ها همانند یک ملت بالغ اعتماد کنیم. برداشته شدن تحریم تسلیحاتی ایران جهان را با خطراتی بیشتر روبه‌رو می‌کند و بی‌گناهان بیشتری کشته خواهند شد.
وی گفت: هشدار دادم که تحریم تسلیحاتی ایران که ۱۳ سال از آن می‌گذرد باید ادامه یابد؛ منقضی شدن این تحریم در ماه اکتبر هم یکی دیگر از نتایج برجام شکست‌خورده است».
 پومپئو همچنین تأکید کرد: اگر ایران از اکتبر اجازه داشته باشد از کشورهایی مثل چین و روسیه سلاح بخرد، شهروندان غیرنظامی بیشتری در خاورمیانه به دست ایران و گروه‌های نیابتی‌اش کشته خواهند شد.اگر گمان می‌کنید مسأله فقط به "احتیاط‌های حقوقی" یا "پیچیدگی‌ها" و منازعه بین‌المللی بر سر پیدا کردن راه درست و غلط منحصر می‌شود، به خاطر داشته باشید در صورت برداشته شدن این تحریم چه خواهد شد. هدف ما اصلا تمدید تحریم تسلیحاتی ایران برای زمانی محدود نیست. چون همین روش بود که ما را به آشفتگی فعلی رساند.
وزیر خارجه آمریکا گفت: تحریم تسلیحاتی ایران ربطی به زمان ندارد و به شرایط بستگی دارد. به گفته او، «این تحریم باید هنگامی برداشته شود که جمهوری اسلامی ایران رفتاری را در پیش بگیرد که کشورهای عادی و نرمال انجام می‌دهند.

هوک:‌ گزینه نظامی همواره روی میز است
 نماینده ویژه وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا در امور ایران، گفت: برای جلوگیری از دستیابی ایران به جنگ‌افزار هسته‌ای گزینه نظامی همواره یکی از گزینه‌های روی میز است.
 برایان هوک  گفت: مردم اسرائیل و مردم آمریکا و جامعه جهانی باید بدانند که  رئیس جمهور آمریكا هرگز به آن‌ها اجازه داشتن یک سلاح هسته‌ای را نخواهد داد.
وی گفت: دولت ترامپ گزینه‌های زیادی از جمله «گزینه نظامی» برای جلوگیری از دستیابی ایران به جنگ‌افزار هسته‌ای دارد. هوک همچنین با تاکید بر اینکه تحریم خرید تسلیحاتی ایران باید تمدید شود، گفت:ایران چهارماه دیگر امکان خرید و فروش تسلیحات سنگین را خواهد داشت.آنها این تسلیحات را به گروه‌های نیابتی‌شان مثل حماس و حزب‌الله و دیگر گروه‌های شبه‌نظامی شیعه برای تهدید اسرائیل و شرکای عرب ما خواهند رساند.


 


کد مطلب: 221128

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/221128/پمپئو-ایران-سزاوار-لغو-تحریم-نیست

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir