به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۰۹:۳۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۱۲ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب : ۲۲۱۱۳۲

چگونه یک یخچال را تعمیر نماییم؟ آموزش کامل تعمیر یخچال فریزر

گروه کسب و کار: چگونه یک یخچال را تعمیر نماییم؟ در این مطلب ما به صورت کامل به شما آموزش می دهیم که اگر برای یخچال فریزر و ساید بای ساید شما مشکلی پیش آمد چگونه باید آن را تعمیر نمایید.
چگونه یک یخچال را تعمیر نماییم؟ آموزش کامل تعمیر یخچال فریزر
یخچال شما کارخانه، خانه شماست، با پشتکار فراوان غذاهای شما را در طول روز و در طول شب خنک و یخ زده نگه می دارد. بنابراین نباید زمانی که برای یخچال تان مشکلی پیش آمد تعجب کنید. برای تعمیر یخچال فریزر نیازی به تکنسین های حرفه ای نیست شما می توانید تعمیر یخچال فریزر را یاد بگیرید و یخچال خودتان را به تنهایی تعمیر کنید و مطمئنا این امر برای شما رضایت بخش است.پس توصیه میکنیم این مقاله جامع و کاربردی که بخشی از آن توسط نمایندگی وستینگهاوس سرویس تهیه شده و بخش دیگری از آن نیز توسط نمایندگی آدمیرال سرویس، که هر دو از مراکز تخصصی تعمیرات یخچال فریزر و ساید بای ساید می باشند تهیه شده است را از دست ندهید.
صاحبان یخچال می توانند ایراد های رایج یخچال فریزر خود را با استفاده از ابزارهای ساده ای مثل پیچ گوشتیِ دستی و یک دریل بی سیم و به همراه ابزار ساده و ارزان ، رفع کنند.

ایرادات احتمالی یخچال ها که نیاز به تعمیرات دارد:
1_ یخچال در حال نشت کردن :
آیا کف آشپزخانه ی شما را آب فرا گرفته و آن را تبدیل به استخر کرده؟
یخچال های در حال نشت معمولا به راحتی تعمیر می شوند،  تنها چند راه حل احتمالی وجود دارد:  تعویض
واشر درها، یخ زدایی زهکش و تخلیه ظرف. واشر درها : اگر واشر در ها به درستی مهر و موم و فیکس نشوند می توانند موجب نشت آب شوند زیرا جنس واشر از لاستیک بوده میتواند به راحتی شل شود .
ابتدا درزگیر و سپس آن قسمتی از یخچال که درزگیر با آب گرم در تماس است را تمیز کنید. اگر این هم کار نکرد، واشر در را به طور کلی جایگزین کنید.
یخ زدایی زهکش :
بررسی کنید که آیا بخش تخلیه یخ زدایی که از فریزر خارج می شود ، مسدود شده است یا خیر؟
ظرف تخلیه :
ممکن است ظرف تخلیه ای که در پایین یخچال وجود دارد ، از آبی که شروع به بیرون ریختن کرده پر شده باشد.
ظرف تخلیه آب را تمیز کنید. هنگامی که در حال جدا کردن ظرف تخلیه آب هستید با آب گرم وصابون تمیزش کنید.

2_ صدای زیاد یخچال
آیا یخچال شما خیلی سر و صدا ایجاد میکند؟
بله یخچال ها صدا ایجاد میکنند.  انتظار می رود که صدای  تلق تلق یخ ها هنگامی که به سطل زباله یخچال می افتند و سرد کردن دوباره آن ها از طریق لوله های موجود در یخچال ، عادی باشد. اما زوزه زدن و سر و صدای حاصل از لرزش طبیعی نیست. بنابراین سعی کنید آن ها را تعمیر کنید.
سطح یخچال:
یخچال شما در ابتدا دارای پایه های تراز شده است. با افزایش سن خانه و کف آشپزخانه شما ، یخچال و فریزر باید دوباره به طور تصادفی تراز شود. برای چرخاندن پایه ها از آچار استفاده کنید. توصیه می شود درهایی که خودشان بسته میشوند را هنگام باز کردن نیمه باز کنید(زاویه 45 درجه). بنابراین پایه ها را همراه با در نیمه باز تنظیم کنید و این تعادل را تا هنگامی که نوسان از بین می رود حفظ کنید.
یخچال را روی یک حصیر عایق صدا قرار دهید:
کف پوش متراکم و مخصوص حصیری را می توانید آنلاین خریداری کنید تا آنها را زیر یخچال بزارید و لرزش هایی که که پایه های یخچال ایجاد میکنند را کاهش دهید . رفع این مشکل به ویژه در صورتی ارزشمند است که افرادی که در طبقه پایین  شما زندگی می کنند از صدای یخچال شکایت داشته باشند.

یخ ساز را تنظیم کنید:
اگر یخچال و فریزر شما هر 10 تا 15 دقیقه یک صدای آزار دهنده ای تولید میکند ( این صدا فقط در حدود پنج ثانیه طول می کشد ) ممکن است یخ ساز در تلاش باشد تا یخ بسازد اما نمی تواند این کار را انجام دهد به دلیل اینکه به احتمال زیاد در مخزن یخچال آب وجود ندارد . برای متوقف کردن صدای اذیت کننده یخ ساز باید از کلید (روشن/خاموش) یخ ساز استفاده کرد یا اینکه حساسیت حسگر یخ ساز را بالا برد.
شیر منبع تغذیه:
بررسی کنید شیر منبع تغذیه که معمولا در زیر سینک قرار دارد ، روشن شده باشد. سپس پشت یخچال را چک کنید تا متوجه شوید آیا هنوز لوله اتصال به شیر تغذیه به یخچال متصل است یا نه؟ ، و اینکه آیا این لوله نشت نکرده؟
فن تهویه هوا را جایگزین کنید:
شما می توانید به فن تهویه هوا داخل محفظه فریزر خود دسترسی یابید . و آن  را جدا کنید ، سپس تمام قسمت ها و قفسه ها را با پیچ گوشتی از فریزر جدا کنید و دری که در قسمت پشتی فریزر قرار دارد را باز کنید و تهویه هوا را بردارید. فن وظیفه توزیع هوا به محل سیم پیچ ها را برای حفظ درجه حرارت یکنواخت بر عهده دارد. این فن ممکن است به دلیل مشروبات الکلی یا دسته های لاستیکی شکسته  فرسوده یا خراب باشد. برای رفع این مشکل می توانید از فن های ارزان قیمت که به صورت آنلاین در دسترس هستند استفاده کنید.

3_ یخچال یا فریزر به اندازه کافی سرد نیست
تنظیمات مربوط به دما را تنظیم کنید.
در حالی که این تعمیر واضح به نظر می رسد، به یاد داشته باشید که شاید به طور احتمالی دمای بالاتری را تنظیم کرده اید که موجب بروز این مشکل شده .
واشرهای درب را بازرسی کنید:
لاستیک های درها باید دارای بهترین فرم باشند تا بتوانند سرما را در داخل یخچال حفظ کنند.
ابتدا سعی کنید لاستیک ها را با آب گرم تمیز کنید سپس یک لایه نازک از ژله نفتی رو آن بمالید. اگر این کار نکرد لاستیک را عوض کنید.
انسداد جریان هوا را بررسی کنید:
 ممکن است وسایل بلند و زیادی را در اطراف یخچال قرار داده باشید که موجب انسداد جریان هوا شده باشد سعی کنید تمامی وسایل را از اطراف یخچال دور کنید.

فنر های کندانسور را تمیز کنید:
فنر کندانسوری که کثیف باشد می تواند توانایی واحد سرمایشی را کاهش دهد.
افرادی که در خانه ی خود حیوان خانگی دارند یا اینکه خانه ی شلوغ و کثیفی دارند باید حتما چند ماه یکبار فنر کندانسوری را تمیز کنند.
یخچالتان را از دیوار دور کنید و بین آن با دیوار فاصله بگذارید:
سعی کنید باکس سیم هایی که در پشت یخچال قرار دارند را همواره تمیز کنید اما توجه کنید که بیش از حد به سیم ها فشار نیاورید زیرا ممکن است آنها را خراب کرده و یک هزینه ی تعمیر زیادی روی دست خود بزارید.
یخچال بیش از حد سرد یا یخ زده است:
شما می خواهید یخچال و فریزر تان سرد شود. اما آیا زیاد از حد سرد شدن آن چیز خوبی است؟
بعد از تلاش برای تنظیم مجدد ترموستات در اینجا تعمیرات دیگری وجود دارد.
عایق هوا را بررسی کنید:
هوای سرد ممکن است دائما وارد محفظه شود،عایق هوا باعث می شود یخچال خنک بماند.
عایق هوا در بین محفظه های خنک کننده و انجماد قرار دارد و توسط ترموستات کنترل میشود.
ترموستات را عوض کنید:
ترموستات یخچال به صورت آنلاین قابل سفارش است. شماره مدل خود را در قسمت داخلی درب یا پشت آن پیدا کنید سپس یک ترموستات سازگار سفارش دهید.

تعمیر ترموستات:
1-ابتدا یخچال را از آن جدا کرده و سپس محفظه خنک کننده را باز کنید.
2-با استفاده از پیچ گوشتی سر فیلیپس، درپوش واقع در بالای محفظه خنک کننده (داخل جعبه) را بردارید معمولا چیزی بیش از آن دو پیچ وجود ندارد
3-با استفاده از همان پیچ گوشتی پوشش مونتاژ کنترل پلاستیکی را بردارید.
4-درپوش را به آرامی پایین بیاورید زیرا با سیم به یخچال وصل شده است. ترموستات یک وسیله فلزی به رنگ برنز است که به سیم های مسی و یک لوله مویی پلاستیکی متصل شده است.
5-در این مرحله ممکن است گرفتن عکس از آرایش سیم ها مفید باشد تا بتوانید آن را در ترموستات جدید کپی کنید. سیم ها را با دست مستقیم بکشید و لوله را جدا کنید
6-نصب ترموستات جدید یک جایگزینی یک به یک است: دو سیم مشکی رنگ که دو برابر شده و به یک ترمینال وصل است یک سیم نارنجی و یک سیم زمین سبز.
7-لوله مویرگی را وصل کنید.
8-درپوش های مونتاژ را با پیچ های مطابق آن ها جایگزین کنید. 
و تمام

نکات بیشتر :
فریزر ها و یخچال های فریزری که مواد غذایی کمی دارند(به خصوص ظرف های بزرگ مایعات مانند لیوان شیر) به مانند آن یخچال فریزری که مواد غذایی بیشتری درشان وجود دارند خنک نیستند. به یاد داشته باشید وسایل بیشتر باعث سرد شدن و حفظ یخچال میشوند.