کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تشخیص باتری اورجینال و اصلی شیائومی

12 تير 1399 ساعت 10:33

گروه علم و تکنولوژی: یکی از ویژگی‌‌ و مزیت‌های بزرگی که گوشی‌های شیائومی دارد باتری قدرتمند و با کیفیت آن است که استفاده کاربر از تلفن همراه را برای مدت زمان طولانی فراهم می‌کند. اما تنها نکته‌ای که باتری اصلی شیائومی دارد ماندگاری بالای شارژ نیست؛ این نوع باتری مزیت‌های دیگری دارد که سبب تمایز‌ آن با سایر محصولات مشابه خود شده است.


شیائومی به تازگی گوشی‌هایی با کیفیت و مرغوبی را وارد ایران کرده است و به همین دلیل روز به روز شاهد افزایش استفاده مردم از این مدل گوشی موبایل هستیم. یکی از دلایلی که سبب محبوبیت بیش از پیش این گوشی شده، قطعات و تجهیزات با کیفیت به کار رفته در آن است. یکی از این قطعات، باتری گوشی‌های شیائومی است که حال قصد داریم توضیحاتی را در مورد آن ارائه دهیم. تجهیزات گوشی شیائومی به وفور در بازار یافت می‌شود و در میان آن‌ها قطعات فیک و تقلبی نیز وجود دارد. به همین دلیل باید توانایی تشخیص باتری اصلی شیائومی از مدل‌های تقلبی را داشته باشید.


باتری اصلی شیائومی شامل چه قابلیت و ویژگی‌هایی است؟
عمر باتری های گوشی به سه عامل مهم بستگی دارد که با توجه به این عوامل می‌توان باتری خوبی را خریداری کرد. این سه عامل شامل موارد زیر می‌شوند.
•    یک باتری اصل باید ظرفیت مناسبی داشته باشد.
•    باتری باید بازدهی مناسب و بالای سخت افزاری داشته باشد.
•    قابلیت بهینه سازی نرم افزار از دیگر ویژگی‌های باتری‌های مناسب است.

حال می‌توان گفت که باتری اصلی شیائومی دربرگیرنده هر سه‌ این عوامل است و می‌توان از کارایی بالای آن لذت برد. ظرفیت این نوع باتری‌ها زیاد است و به همین دلیل این محصول ماندگاری شارژ بسیار بالایی دارد، یعنی این که مدت زمان بیشتری شارژ را نگه می‌دارد و از این رو دیگر نیاز نیست به طور مداوم از شارژر استفاده کنید و دیگر از خالی شدن سریع باتری رنج نمی‌برید و می‌توانید زمان بیشتری از گوشی برای پخش موسیقی، وبگردی و غیره استفاده کنید. این مورد علاوه بر راحتی و آسایش کاربر سبب افزایش عمر باتری می‌شود تا پس از مدت زمان طولانی از استفاده، نیازمند تعویض باتری نشوید. یکی از دلایل مهمی که باعث افزایش ماندگاری باتری شیائومی شده است نرم افزار بهینه سازی آن بوده که به وسیله استفاده از هوش مصنوعی، مصرف انرژی کمتری برای برنامه‌های پس زمینه دارد و به همین دلیل کارایی باتری بهینه‌ و طولانی‌تر می‌شود.


برای خریداری باتری شیائومی باید به چه مواردی توجه کرد؟
در قسمت قبل  ویژگی‌ و قابلیت‌های منحصر به فرد باتری شیائومی را تحلیل و بررسی کردیم اما برای آن که بتوانید به تمامی این قابلیت‌ و مزیت‌ها دسترسی داشته باشید باید از باتری اصلی شیائومی استفاده کنید. به دلیل تقاضای بالا، شاهد رشد محصولات تقلبی تجهیزات شیائومی در بازار هستیم و از این رو برای آن که بتوانید باتری اصل و مرغوبی خریداری کنید باید موارد مختلفی را مورد بررسی قرار دهید. مواردی که قبل از خرید باید به آن‌ها توجه شود شامل موارد زیر است.
•    نوشته‌های روی باتری
•    تاریخ درج شده روی باتری
•    چک کردن برچسب دور باتری
•    بررسی کردن لبه‌های باتری
•    بررسی محل اتصال باتری
•    بررسی نوع و جنس باتری برای خریداری باتری اصلی شیائومی و با کیفیت باید به تمامی این موارد توجه شود. همچنین مهمتر از همه چیز، خرید باتری شیائومی از فروشگاه های معتبر است. می توانید از فروشگاه اینترنتی امداد موبایل، دیجی کالا، بابافون، جانبی، و... باتری موبایل شرکت شیائومی را خریداری کنید.


به کیفیت نوشته‌های روی باتری شیائومی توجه کنید
یکی از ساده‌ترین راه‌هایی که برای تشخیص اصل بودن باتری مورد استفاده قرار می‌گیرد خواندن و دقت به نوشته‌ها روی جعبه و یا خود باتری است. باتری اصلی گوشی شیائومی بسته بندی بسیار زیبا و جذابی دارد و نوشته‌های درج شده روی آن بسیار خوانا و با کیفیت است. اما در باتری‌های تقلبی با نوشته‌های بی کیفیت و ناخوانا روبه‌رو هستیم. دقت به نوع نوشته‌ها روشی ساده برای پی بردن به اصل بودن باتری است. ذکر این نکته نیز لازم است که پررنگ بودن نوشته‌های باتری نشان از باکیفیت بودن آن ندارد بلکه بیشتر در باتری‌های تقلبی شاهد نوشته‌های پر رنگ هستیم. شیائومی محصول کشور چین است و نوشته‌ها باید کاملا چینی باشند.

به تاریخ درج شده روی باتری و تاریخ تولید گوشی شیائومی توجه کنید
در هنگام خرید باتری اصلی شیائومی لازم و ضروری است که تاریخ درج شده بر روی باتری را چک کنید. باتری‌های شیائوی به دلیل لیتیومی بودن، باید دارای تاریخ باشند و باید این تاریخ را با تاریخ تولید گوشی مقایسه کنید. حال اگر تاریج درج شده بر روی باتری با تاریخ تولید گوشی مغایرت داشته باشد می‌توانید از تقلبی بودن آن مطمئن شوید.

برچسب دور باتری باید بدون درز و برآمدگی باشد
دور باتری‌های لیتیومی معمولا برچسب‌هایی وجود دارد که روی آن اطلاعات مختلفی از قبیل تاریخ تولید، شرکت سازنده، هشدار‌ها، ظرفیت و غیره نوشته شده است. رنگ این برچسب‌ها نقره‌ای است و باید برچسب کاملا صاف و بدون هیچ درز و برآمدگی باشد. وجود درز و برآمدگی برچسب، می‌تواند نشان دهنده عدم اصل بودن باتری باشد. از این رو برای خرید باتری اصلی شیائومی به برچسب نصب شده روی آن نیز توجه کنید.

روی سطح صاف باتری اصلی شیائومی باید صاف و بدون انحنا باشد
برای آن که از اصلی بودن باتری مطمئن شوید، راه دیگری نیز پیش روی شما قرار دارد و آن هم چک کردن لبه‌های باتری است. برای چک کردن آن باید باتری را روی سطح صاف قرار دهید. باتری‌های اصلی در این حالت کاملا صاف هستند و هیچ انحنایی در آن‌ها دیده نمی‌شود. این لبه‌ها با برچسب‌ها کامل تنظیم شده و بر روی هم قرار گرفته‌اند. اما در باتری‌های تقلبی معمولا لبه‌ها دارای انحنا هستند و با نگاه دقیق به آن‌ شاهد کج بودن باتری می‌شویم.

اتصالات باتری شیائومی با یکدیگر هماهنگ بوده و عمق کمی دارند
یکی دیگر از راه‌هایی که به وسیله‌ی آن می‌توان اصلی بودن باتری را تشخصی داد، بررسی اتصالات به کار رفته در محصول است. تمامی اتصالات باتری‌های شیائومی کاملا طلایی است و باید به رنگ اتصالات توجه کرد. در باتری‌های اصلی شیائومی، اتصالات کاملا ظریف بوده و عمق بسیار کمی دارند اما در باتری تقلبی اتصالات دارای عمق بیشتری است و همچنین اتصالات مطابقتی با یک دیگر ندارند.

جنس باتری شیائومی باید پلاستیک PC باشد
جنس باتری شیائومی یکی دیگر از راه‌های تشخص اصل بودن باتری است. در باتری اصلی شیائومی از جنس پلاستیک PC استفاده شده اما مدل تقلبی آن با پلاستیک بازیافت شده ساخته می‌شود. استفاده از پلاستیک بازیافتی در شکل و کیفیت باتری تاثیر منفی داشته و با مقایسه آن با مدل اصلی شاهد این تفاوت خواهید بود.
 


کد مطلب: 221134

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/221134/تشخیص-باتری-اورجینال-اصلی-شیائومی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir