به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۱۳ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب : ۲۲۱۲۱۴

افزایش ۴۰ درصدی حوزه‌های آزمون دکتری سال ۹۹

گروه جامعه: سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره شرایط حضور داوطلبان مشکوک و یا مبتلای قطعی به کرونا در آزمون سراسری گفت: اطلاعیه ما در این مورد اوایل هفته آینده بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و داوطلبان می‌توانند با مطالعه این اطلاعیه پاسخ تمام سوالات مربوط به داوطلبان کرونایی را دریافت کنند.
افزایش ۴۰ درصدی حوزه‌های آزمون دکتری سال ۹۹
به گزارش ایلنا، "فاطمه زرین آمیزی" سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره فاصله گذاری صندلی‌ها در روز کنکور سراسری توضیح داد: اولین آزمونی که پیش رو داریم، آزمون دکتری است و برای آزمون دکتری فاصله بین صندلی‌ها ۱/۶ تا ۲ متر بین هر داوطلب از هر طرف است. وی در پاسخ به این سوال که حین ورود داوطلبان به حوزه امتحانی چگونه تشخیص داده می شود که داوطلب به کرونا مبتلاست که بخواهید صندلی آنها را از دیگران تفکیک کنید؟ گفت: اطلاعیه ما در این مورد اوایل هفته آینده بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و داوطلبان می‌توانند با مطالعه این اطلاعیه پاسخ تمام سوالات مربوط به داوطلبان کرونا را دریافت کنند. سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: با  وزارت بهداشت هماهنگی‌هایی را انجام می‌دهیم و تا زمانی که پاسخ مثبت وزارت بهداشت را در این قضیه نداشته باشیم، هیچ گونه اطلاع رسانی نمی‌کنیم. زیرین آمیزی درباره خوداظهاری داوطلبان حین دریافت کارت ورود به جلسه آزمون توضیح داد: توضیحاتی که قبلا منتشر شده به این صورت نبوده است. اینطور نیست که ما برای داوطلب فرم بگذاریم و آنها فرم را پر کنند. بلکه خود اظهاری از داوطلبان مشکوک یا مبتلا قطعی به شیوه دیگری است که تمهیدات اندیشیده شده و جزییات آن را در اطلاعیه‌ای که اوایل هفته آینده منتشر می‌کنیم اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی بیان کرد: در حال حاضر سازمان سنجش تمام موارد بهداشتی که باید حوزه‌های اجرایی رعایت کنند و همچنین تمام دستورالعمل‌ها را ابلاغ کرده است. علاوه بر اینها فاصله بین صندلی‌ها داوطلبان بیشتر شده و تعداد حوزه‌های امتحانی آزمون دکترا به نسبت سال گذشته ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است.سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره افزایش تعداد عوامل اجرایی تاکید کرد: برای مدیریت هرچه بهتر برگزاری آزمون‌ها، عوامل اجرایی بیشتر شدند و تمام موارد بهداشتی که باید رعایت شود اعلام شده است. ضمنا تمام موارد بهداشتی که قرار است، خود داوطلبان رعایت کنند، همگی از آن مطلع هستند و ما هم اطلاع رسانی می‌کنیم.وی گفت: اگر سازمان سنجش یا هر جای دیگری موارد بهداشتی را اعلام کند و عوامل هم اجرا کنند ولی خود داوطلب و خانواده‎‌ها همکاری نکنند یا موارد بهداشتی مثل استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی را در دستور کار قرار ندهند از دست سازمان سنجش و هیچ نهاد دیگری کاری برنمی‌آید. از این رو لازم است که خود داوطلبان به ما کمک کنند. 
زرین آمیزی در پاسخ به این سوال که غیر از آزمون دکترا برای دیگر آزمون‌ها هم ۴۰ درصد افزایش حوزه‌ها را داشتید یا خیر؟ گفت: در آزمون‌های دیگر ممکن است تعداد حوزه‎ها کمی تغییر کند، ولی در مجموع در تمام آزمون‌ها تعداد حوزه‌هایمان به خاطر فاصله‌گذاری اجتماعی و افزایش فاصله بین صندلی‌های داوطلبان زیادتر شده است. سخنگوی سازمان سنجش آموز کشور در پاسخ به این سوال که آیا آماری از تعداد حوزه‌های اضافه شده دارید؟ گفت: برای آزمون کارشناسی ارشد آماری در دست نیست زیرا  در پایان حوزه بندی برای این مقطع هستیم و هنوز تعداد حوزه‌ها نهایی نشده است؛ اما اکنون حوزه‌ها برای آزمون دکتری نهایی شده که ۴۰ درصد نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته است.