به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۱۳ ساعت ۱۲:۱۹
کد مطلب : ۲۲۱۲۴۵

تشکیل پرونده برای مصادره نفت ایران

تشکیل پرونده برای مصادره نفت ایران
گروه اقتصادی: دادستان‌های فدرال ایالات متحده برای مصادره حجمی از نفت ایران، معادل گنجایش چهار نفتکشی که از ایران به ونزوئلا رفته است، پرونده قضایی تشکیل دادند. دادستان‌های آمریکایی قصد دارند با این کار جلوی دریافت درآمد نفت ارسالی ایران به ونزوئلا را گرفته و باعث توقف ارسال چنین محموله‌هایی در آینده شوند.

پنج نفتکش ایرانی ماه گذشته ۱.۵ میلیون بشکه بنزین و فرآورده‌های شیمیایی برای اکتان‌افزایی بنزین در پالایشگاه‌ها را به ونزوئلا بردند. وزارتخانه‌های خزانه‌داری و خارجه آمریکا پیشتر شرکت‌های دریایی و نفتکش‌هایی که تحریم‌های ونزوئلا را نادیده گرفته‌ بودند، را تحریم کردند.
 مقام‌های آمریکایی در ابتدا صاحبان خصوصی چهار نفتکش، به نام‌های «بلا، لونا، پاندی و برینگ» را ناچار به ترک این ناوگان کردند.اما مکالماتی که در متن پرونده قضایی جدید به آنها اشاره شده نشان می‌دهد که افراد دخیل در ارسال این محموله ظاهراً راهی برای دور زدن فشار ایالات متحده پیدا کرده بودند. در متن یکی از پیام‌های رد و بدل شده آمده است: «صاحب کشتی، به خاطر تهدید آمریکا، نمی‌خواهد برود، اما می‌خواهیم که برود و حتی موافقت کردیم که کشتی‌اش را هم بخریم». از متن پرونده قضایی همچنین بر می‌آید که به‌رغم فشار تحریمی آمریکا، ایران همچنان با جهان ارتباطات مالی دارد.


 
برچسب ها: نفت ایران