به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۳۰ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۲۲۱۴۸

باران شديد، گيلان را هم بحران​زده کرد

گروه حوادث: استاندار گیلان از فرمانداران شهرستان‌های سیل زده خواست از تمامی امکانات برای خدمات رسانی به مردم بهره بگیرند.
باران شديد، گيلان را هم بحران​زده کرد
دکتر محمدعلی نجفی‌ از فرمانداران شهرستا‌ن‌هایی که سیل به آنها خسارت وارد کرده است، خواست تمام امکانات را برای خدمات رسانی به مردم بکار گیرند. وی همچنین معاونان هماهنگی امور عمرانی و سیاسی امنیتی و مدیرکل مدیریت بحران را به صورت ویژه مامور رسیدگی به وضعیت شهرستان های فومن، صومعه سرا، رشت و شفت کرد. دکتر نجفی از فرمانداران خواست با کاهش بارندگی‌ها حالت آماده باش را به منظور جلوگیری از خسارت طغیان رودخانه‌ها و برقراری کامل زیرساختهای آب، برق و گاز در مناطقی که با مشکل مواجه شدند را حفظ کنند.

تمام روستاهای صومعه سرا در آبگرفتگی شدید بسر می‌برند
میرزا حسینعلی‌زاده گفت: بارش باران در صومعه سرا در شهر و روستا سبب آبگرفتگی معابر و منازل شده است. وی ادامه داد: درحال حاضر تمام دستگاه‌های اجرایی و خدمت رسان در حال فعالیت هستند تا از مشکلات و بحران‌های جدی‌تر جلوگیری شود. وی افزود:‌۵۰ خانوار روستای فلاح آباد این شهرستان به علت طغیان شدید رودخانه این روستا در مسجد اسکان داده شدند.

حسینعلی‌زاده با اشاره به اینکه وضعیت روستاهای چمثقال در بخش مرکزی، نوخاله جعفری و سیاه درویشان در بخش تولمات صومعه سرا و حومه ضیابر نیز به دلیل سیلاب و طغیان رودخانه اضطراری اعلام شده است، یادآور شد: تردد در حدود یک کیلومتر از محور ضیابر به پیربازار در روستای چمثقال به دلیل آب گرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه با مشکل مواجه است. وی یادآور شد: سیل و بالا آمدن آب رودخانه تاکنون هیچ گونه خسارت جانی در سطح این روستاهای شهرستان صومعه سرا در بر نداشته است.

وضعیت آبگرفتگی در فومن بحرانی است
اسماعیل قربان‌زاده با اشاره به وقوع سیل در این شهرستان اظهار کرد: از ابتدای صبح شاهد آبگرفتگی در شهر فومن در خیابان‌های آیت‌الله کاشانی، مولوی و بسیج بوده‌ایم،‌ همچنین 180 خانه در خیابان حاجی آباد به زیر آب رفت‌. وی ادامه داد: با توجه به تشکیل جلسه مدیریت بحران در روز گذشته تمامی دستگاه‌های خدمت‌رسان پای کار هستند‌. وی خاطرنشان کرد: وضعیت آبگرفتگی در 13 روستای این شهرستان کاملا بحرانی است و به دلیل رودخانه‌هایی خروشان و طغیانگر دچار بریدگی در جاده‌ها شده‌ایم.

قربانزاده متذکر شد: در حال حاضر وضعیت در فومن و روستاهای این شهرستان بحرانی است‌. وی همچنین از تخریب یک خانه در این شهرستان خبر داد و افزود: یک خانه در روستای فوشه تخریب و دو راس دام تلف شده است، همچنین در همین روستا 3 خانه که در معرض تخریب قرار داشتند را تخلیه کردیم. وی با اشاره به اینکه در مناطق کوهستانی ماسوله برف به زمین نشسته است، گفت: جاده فومن به ماسوله باز است، طغیان رودخانه در مسیر راهها باعث از بین رفتن بسیاری از پل های موقت شده است، هرچند که هنوز آمار دقیقی از خسارات وجود ندارد، اما از بین رفتن پل‌ها برای مردم کار را دشوار کرده است. فرماندار فومن به همراه افشین عزیزی مدیرکل مدیریت بحران استانداری از مشکلات این شهرستان بازدید کرده‌اند.

۱۳۹۲/۰۸/۳۰ ۱۱:۱۸
خدایا بحران نه ...رحمت و برکت .
خدای مهربون رحم کن به مردم ایران . ما فقط تو رو داریم . (173940)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۳۰ ۱۵:۲۴
ایکاش بجای هشت سال وقت تلف کردن وزیر راه دولت محمودی برای راه شمال که هیچ به هیچ بوده تا حالا باران های وسیع و بقول شما بحران زا را از طریق لوهای سیمانی که معمولا" برای فاضل اب استفاده میگردد به سمت سد کرج هدایت میکردند که بحران در بحران بوجود نیاد وهمه از این نعمت الهی استفاده بهینه کنند؟؟ ولی هر کاری عقل سلیم میخواهد که ما............!! (174140)