به روز شده در ۱۳۹۹/۰۵/۱۸ - ۱۵:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۱۵ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب : ۲۲۱۵۶۴

میثم شکری ساز صاحب بزرگترین مرکز آموزش مجازی در ایران

گروه کسب و کار:
کارآفرینی از آن دسته واژه هایی است که از ورود آن به واژه های روزمره سال های زیادی نمی گذرد. شاید اگر از یک نفر پرسیده شود که کارآفرینی چیست و دقیقا به چه کسی کارآفرین گفته می شود تعداد زیادی از افراد نتوانند معنی دقیق آن را توضیح دهند. راه اندازی یک کسب و کار نو با استفاده از فرصت های موجود را شاید بتوان به عنوان تعریف ساده ای از کارآفرینی در نظر گرفت. یکی از این ایده های نو راه اندازی آموزش مجازی بود که میثم شکری ساز آن را پیاده کرد و در حال حاضر صاحب بزرگترین مرکز آموزش مجازی در ایران است.
فضای باز اقتصادی و تاثیر ورود فناوری های جدید در حوزه های اقتصادی باعث به وجود آوردن شرکت های جدید با ایده های جدید شده است. کسب و کارهای کوچک معمولا حاصل کارآفرینی هستند که از یک ایده نو به وجود آمده و سریع رشد کرده اند و بزرگ شده اند. ایده ای که یک کارآفرین به اجرا در می آورد برای رشد اقتصادی بسیار مهم است و تاثیر بسیار بالایی در بخش های مختلف آن می گذارد. دکتر میثم شکری ساز از جمله کارآفرینان جوانی است که فقط به یک شرکت نوپا اکتفا نکرده و در حال مدیریت هولدینگ پارس پندار نهاد را به عهده دارد.


آیا موفقیت اتفاقی است؟
دکتر میثم شکری ساز نزدیک به یک دهه است که با استفاده از پیشرفت علوم و فناوری های نو و تغییراتی که در حوزه آموزش به سبک های مختلف به وجود آمده است در زمینه آموزش مجازی فعالیت می کند. البته این آغاز راه ایشان در حوزه آموزش بوده و در کنار این سبک از آموزش از شیوه های دیگر نیز مانند آموزش حضوری نیز برای ارائه مطالب جامع در حوزه های بازاریابی و فروش و ساری حوزه ها استفاده می کنند.
اگر به یک دهه قبل برگردید و شرایط و سبک های آموزشی در آن زمان را بررسی کنید فکر نو این کارآفرین جوان در ارائه آموزش مجازی به افراد علاقمند به یادگیری را تحسین خواهید کرد. در آن زمان آموزش بیشتر بر روی کلاس های حضوری تمرکز داشت و اگر چه همچنان این سبک آموزش جایگاه خود را دارد اما کمتر کسی به این موضوع فکر کرده بود که می توان با کمک تکنولوژی آموزش مجازی را نیز به سایر روش های آموزشی اضافه کرد. شاید کسانی بوده اند که از قبل این ایده را داشته اند اما کسی که آن را به اجرا درآورد و با تلاش و کوشش خود توانست مرکز توسعه آموزش مجازی پارس را به بزرگترین موسسه آموزش مجازی ایران تبدیل کند دکتر میثم شکری ساز بود.
از آنجایی که کارآفرینان ذهنی خلاق و پویا دارند ایشان نیز تنها به این مورد اکتفا نکرد و هر روز زمینه اصلی کار خود را که همان آموزش است گسترده تر کرد و امروز صاحب یک هولدینگ شناخته شده است.
افرادی که حوزه فعالیت آنها در زمینه آموزش است با چالش های این کار بیشتر از افراد عادی آشنا هستند و می دانند که فراهم کردن بستر مناسب و تهیه مطالب جامع با اساتید مجرب و مطابق با استاندارد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کاری نیست که به راحتی از عهده همه بر بیایید. اگر چه افراد عادی از چالش های اجرایی یک آموزش با کیفیت که در پایان آن به آنها مدرک معتبر نیز داده شود ممکن است اطلاعی نداشته باشند، اما نتیجه ای که از آموزش دیدن در یک موسسه معتبر بدست می آورند به خوبی متوجه هستند و بر همین اساس است که کیفیت و سطح آموزش یک موسسه را ارزیابی می کنند.

حضور صدها دانش پذیر و کسانی که از آموزش مجازی استفاده می کنند گواه این موضوع است که کیفیت خوی اتفاقی نیست و برای رسیدن به آن زحمت کشیده شده و نتیجه آن در استقبال زیادی که از آن می شود به خوبی نمایان است.
در دنیای کسب و کار رقابت جزیی از کار است. رقابت می تواند بخشی از رشد یک کسب و کار باشد و به خودی خود چیز بدی نیست، اما زمانی که رقابت از هدف اصلی خود دور می شود این امکان وجود دارد که به سمت کلاه برداری و سو استفاده می رود. این کار به شکل های مختلف انجام می شود و جدیدترین شیوه که به تدریج در حال گسترش است تهمت زدن به افراد شناخته شده در فضای مجازی است. فضای مجازی به دلیل در دسترس بودن به سرعت اخبار را پخش می کند و در این بین کسانی هم هستند که به جای اینکه برای رسیدن به جایگاهی که در ذهن دارند تلاش کنند و زحمت بکشند، سعی می کنند تا با تخریب دیگران و اخاذی از آنها به خواسته های خود برسند.

دکتر میثم شکری ساز نیز مانند برخی از چهره های موفق و شناخته شده چند وقتی است که مورد حمله این افراد معلوم الحال قرار گرفته است. البته این بار اولی نیست که افرادی پیدا شده اند که با دیدن موفقیت های ایشان و رشدی که مجموعه تحت مدیریت ایشان دارد این خیال را در ذهن خود پرورش داده اند که با اخاذی می توانند گذران زندگی کنند. اما مسئله این است که موفقیت های یک کارآفرین جوان همگی با چشم قابل دیدن است و کسانی که با مجموعه های تحت مدیریت ایشان سر و کار داشته اند از نزدیک صداقت، تخصص، دلسوزی و پیشرفت ایشان را دیده و لمس کرده اند و به دیگران نیز منتقل کرده اند. گواه این ادعا رشد مجموعه های ایشان است، مگر می شود بدون کار و تلاش به چنین جایی رسید؟ مسلما چنین نیست و مردم بر اساس چیزی که می بینند و برای آنها قابل لمس است قضاوت می کنند نه بر اساس ادعاهایی که مدعی آن حتی نمی تواند با یک سند معتبر آن را ثابت کند.