به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۳۰ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۲۲۱۶۲

رشد 35 درصدي صادرات کیوی

گروه اقتصادي: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: از لحاظ وزنی صادرات کیوی استان در هفت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 35 درصد رشد داشته است بطوریکه از رقم 658 تن به رقم 889 تن افزایش یافت.
رشد 35 درصدي صادرات کیوی
محمد محمدپور عمران  افزود: در هفت ماهه سال جاری صادرات کیوی استان نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 283 هزار دلار افزایش داشته است. وی اظهار داشت: این افزایش با رشد 53 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به رقم بیش از 889 هزار دلار رسید. وی صادرات کیوی استان را در هفت ماهه سال قبل رقم 537 هزار دلار عنوان کرد. محمد پور به هدف صادراتی کیوی استان اشاره کرد و گفت: کشورهای cis نظیر: ارمنستان،قزاقستان،ترکمنستان،آذربایجان و شکورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای ترکیه،عراق و لبنان مقصد کیوی استان می باشند.

وی بابیان اینکه پتانسیل استان بویژه غرب استان به علت دارا بودن شرایط آب و هوایی معتدل و مرطوب،بارندگی فراوان و زمینهای حاصلخیز در کشت این محصول را بسیار بالا دانست و اظهار داشت: با تعادل و همکاری همه دستگاههای اجرایی و تشکلهای تولیدی و صادراتی مرتبط با رفع موانع صادراتی، صادرات این محصول مزیت دار استان را بیش از پیش می توان افزایش داد.
مرجع : مهر

باغدار کیوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۳۰ ۱۲:۱۰
از مسولان امر می خواهم راهکار صادر کردن این محصول را برای ما کشاورزان به گونه ای شفاف و آسان نمایند تا ما بتوانیم خود مستقیما درامر صادرات وارد شویم و ماحصل زحماتمان در جیب دلالان نرود. (173971)