به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۱۶ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب : ۲۲۱۶۳۹
علی مطهری نماینده پیشین مجلس:

بخشی از انتقادات متوجه کل نظام است

بخشی از انتقادات متوجه کل نظام است
گروه سیاسی: محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه در حالی  برای گزارش درخصوص مسائل سیاست خارجی در صحن علنی مجلس حاضر شد که فریاد تعدادی از نمایندگان به "دروغگو" خطاب کردن وی، تنش‌هایی را در پارلمان به دنبال داشت. همچنین، خبرهای بهارستان حاکی از جمع‌آوری ۱۲۰ امضا برای طرح سوال از رئیس‌جمهور است.
در همین رابطه علی مطهری، نماینده مردم تهران در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سؤال از رئیس‌جمهور می‌تواند امر مثبتی باشد و اساساً این امر فرصتی برای آقای روحانی خواهد بود تا حقایق را مطرح کرده و شرایط کشور را برای نمایندگان و مردم تشریح کند.
 
تحریم‌های فعلی اصلاً قابل قیاس با تحریم‌های سال ۹۰ نیست
 بالاخره، هم مردم و هم نمایندگان باید در جریان قرار بگیرند که ما در چه شرایطی هستیم. در طول ۴۱ سال گذشته، هیچ گاه در چنین شرایطی قرار نداشتیم. تحریم‌های فعلی، اصلاً قابل قیاس با تحریم‌های سال ۹۰ نیست.بنابراین، اگر همه اعتقاد به مبارزه با آمریکا دارند، باید آماده سختی‌ها باشند، نه اینکه بخشی از نظام کارشکنی کند. در مجموع، طرح سؤال از رئیس‌جمهور، می‌تواند اتفاق مثبتی باشد و نباید نسبت به آن حساسیت نشان دهیم.من در زمان حضور وزیر خارجه، مذاکرات مجلس را گوش می‌دادم. برخورد برخی از نمایندگان با آقای ظریف برخورد خوبی نبود و شأن وزیر خارجه را رعایت نکردند.
 
بخشی از انتقادات نمایندگان به ظریف، متوجه کل نظام است
 البته ظریف می‌توانست بهتر از این‌ پاسخ بدهد. خیلی از انتقاداتی که این‌ها به ظریف دارند به کل نظام برمی‌گردد. مذاکرات برجام با نظر رهبری شروع شد و توافق نیز با نظر ایشان امضا شد و توافق خوبی بود و کار درستی انجام شد، منتها بخشی از نظام قدر آن را ندانسته و همگام با اسرائیل و آمریکا تصمیم به انهدام آن گرفت که منتهی به خروج آمریکا از برجام شد.نمایندگان باید به این موضوع توجه داشته باشند که آقای ظریف شخصاً و راساً در آن مذاکرات تصمیم نمی‌گرفته است. برجام با تصمیم کل نظام بوده و افتخاری برای ایران است.
 
نمایندگان از شعار دادن بپرهیزند
 در حال حاضر، تلاش شدید آمریکا و اسرائیل برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران که مطابق برجام این تحریم در ۲۷ مهر برداشته می‌شود، دلیل مثبت بودن برجام برای ایران است.به وسیله برجام حق غنی‌سازی اورانیوم برای ایران در قالب یک قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل به رسمیت شناخته شد و این یک کار استثنایی و هنر دیپلماتهای ما بود. اساساً، خروج ترامپ از برجام نشان داد که با این توافق به قول خودشان بر سر آمریکایی‌ها کلاه رفته و این‌ها بنای جبران آن را دارند.بنابراین، نمایندگان باید از شعار دادن پرهیز کرده و واقعیات را ببینند و به فکر حل مشکلات اقتصادی کشور باشند
مرجع : امتداد
برچسب ها: علی مطهری