به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۱۶ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب : ۲۲۱۷۱۲
مروری بر فیلم پسر کشی تازه ترین فیلمی‌که در پردیس نماوا اکران شده است

روایت زنان در دو دهه متفاوت

گروه فرهنگ و هنر:
فیلم پسرکشی روز یکشنبه صورت آنلاین در پردیس سینمایی نماوا اکران شد. فیلمی‌که شما با ۱۵ هزار تومان می‌توانید در کنار اعضای خانواده آن را تماشا کنید. پردیس نماوا این امکان را برای شما فراهم کرده تا فیلم‌های روز سینمای ایران را به راحتی تماشا کنید. نکته مهم در اکران‌های آنلاین این است که از زمان خرید بلیط تا تماشای فیلم تنها ۶ ساعت فرصت دارید و بعد از آن، تماشای فیلم برای شما امکان پذیر نخواهد بود. البته این موضوع برای جلوگیری از قاچاق فیلم‌ها ایجاد شده تا همه مردم ایران بتوانند به صورت قانونی فیلم سینمایی پسر کشی را تماشا کنند. با این کار علاوه بر اینکه شما از دنیای فیلم‌های ایرانی عقب نمی‌مانید، به چرخه اقتصادی سینما هم کمک کرده‌­اید.

اکران‌های آنلاین از کجا شروع شد؟
در دوران کرونا و با بسته شدن سینماها باعث شد تا ایده اکران آنلاین شکل بگیرد. ایده­ای که باعث می‌شد هم مخاطب و هم سینماگرانی که فیلمی‌در نوبت اکران داشتند از آن منتفع شود.
 اکران آنلاین با خروج ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا شروع شد. رفته­رفته فیلم‌های دیگری هم اضافه شدند و در نوبت اکران قرار گرفتند. در طول مدت اکران آنلاین فیلم‌ها، استقبال از سمت مردم بسیار خوب بود. خانه نشینی باعث شده بود تا خانواده‌ها کنار هم جمع شوند و با هزینه کمی‌ بتوانند فیلم‌های جدید را دور هم تماشا کنند.به همین دلیل هم فروش فیلم‌ها با توجه به نو بودن ایده اکران آنلاین، قابل قبول بود. به هر حال هم باید سلامتی مردم تضمین می‌شد و هم چرخ سینما می‌چرخید. پس تماشای آنلاین فیلم‌ها آن هم از طریق پلتفرم تماشای آنلاین فیلم و سریال ایده ای بود که خیلی زود در بین مردم جا افتاد. حالا با گذشت بیش از ۴ ماه از شروع اکران آنلاین‌ها، پسرکشی آخرین ساخته دکتر محمد‌هادی کریمی ‌وارد این چرخه شده است. فیلمی‌که با باز شدن نصف و نیمه سینماها اما باز پذیرفته تا به صورت آنلاین اکران شود و مخاطبان نگران از کرونا را پای پلتفرم نماوا جمع کند.

قصه پسرکشی از کجا شروع می‌شود؟
پسر کشی در دو دهه ۴۰ و ۷۰ می‌گذرد. این فیلم داستانی ‌معمایی از پیچیدگی‌های روابط خانواده‌ای است که به خاطر یک باور غلط، دهه‌ها دچار بحران هستند و درگیری با موضوع برایشان ادامه دارد. همانطور که از اسم فیلم پیداست، پسرکشی روایتگر زندگی یک خانواده قدیمی‌است که تمام فرزندانش دختر هستند و هیچ پسری در این خانواده متولد نمی‌شود به همین دلیل مرد خانواده برای اینکه بتواند پسردار شود تصمیم می‌گیرد تا دوباره ازدواج کند.
 این مساله باعث نگرانی و حسادت زن خانواده با بازی ژاله صامتی می‌شود .او  که او ۴ فرزند دختر دارد، نمی‌تواند بپذیرد که زن دیگری برای به دنیا آوردن فرزند پسر پا به خانه او بگذارد، در حالیکه مرد خانواده برای پسر دار شدن و البته به انتخاب خواهرش با بازی نسیم ادبی ازدواج مجدد کرده است، زن خانواده حال مساعدی ندارد .مسیر قصه با همین موضوع وارد دهه هفتاد می‌شود و شخصیت‌های فیلم به این دهه برمی‌گردند. بازی دیگر بازیگران عملا در این دهه شروع می‌شود.در این فیلم ژاله صامتی، آرمان درویش، بهاره کیان افشار، نسیم ادبی، فرخ نعمتی ، گلوریا‌‌هاردی ، صحرا اسداللهی ، زینب قادری و لیلا اوتادی، با حضور لیلا زارع با معرفی شهناز نصرتی و سهیل قاصدی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

ترکیب بازیگران چگونه است؟
 بازیگران فیلم سینمایی پسرکشی همگی تجربه بازی در سینما را دارند. ژاله صامتی جز بازیگرانی است که همیشه به خوبی بازی کرده است و می‌تواند اندوه و غم یک زن در دهه ۴۰ را به درستی نشان دهد. از طرف دیگر بهاره کیان افشار سال‌هاست در سینما فعالیت دارد و حالا در این فیلم هم نقش آفرینی کرده است. لیلا زارع و لیلا اوتادی هم که تجربه سینما و تلویزیون را دارند به عنوان زنان فیلم در پسرکشی حضور دارند. آرمان درویش پیش از این در فیلم‌های سینمایی دیگری بازی کرده است اما تقریبا هیچ کدام از آن‌ها به جز ایام جشنواره اکران نشده اند. به همین دلیل او برای مخاطب چهره آشنایی نیست اما توانسته در این فیلم بازی روانی از خود برجای بگذارد.
 پسرکشی ششمین ساخته دکتر‌هادی کریمی‌است. او پیش از این فیلم‌های «غیرمنتظره»، «برف روی شیروانی»، «امشب شب مهتابه»، «بشارت به یک شهروند هزاره سوم» و «کمدی انسانی» را ساخته است. فیلم‌هایی که هر کدام موضوعات متفاوتی داشتند و مخاطبان هم آن‌ها را دوست داشتند. محمد‌هادی کریمی‌علاوه بر کارگردانی، فیلنامه‌های زیادی هم نوشته و از این جهت همیشه قصه در فیلم‌هایشاز اهمیت خاصی برخوردار بوده است.  
 
تماشای فیلم در پردیس نماوا را از دست ندهید
 فیلم در پردیس نماوا اکران شده است. فیلم دیدن در پلتفرم نماوا اصلا کار پیچیده ای نیست. به راحتی و با ۱۵ هزار تومان می‌توانید با اعضای خانواده دور هم جمع شوید و آخرین ساخته دکتر محمد‌هادی کریمی‌را تماشا کنید. در این روزهای کرونایی هیچ چیز به اندازه فیلم دیدن نمی‌تواند سرگرم کننده باشد. پیشنهاد می­کنیم این فیلم را از دست ندهید.