به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۰۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۱۷ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب : ۲۲۱۷۹۵

بلاتکلیفی دختران فوتسال اهواز

گروه ورزشی: قرار است مرحله نیمه نهایی لیگ برتر فوتسال بانوان اوایل مرداد ماه برگزار شود اما دختران فوتسالیست ملی حفاری اهواز به دلیل نداشن مجوز از سوی وزارت نفت، امکان آغاز تمرینات خود را ندارند.
بلاتکلیفی دختران فوتسال اهواز
به گزارش ایسنا، بنا بر تصمیم فدراسیون فوتبال قرار است مرحله نیمه نهایی لیگ برتر فوتسال بانوان که پیش از این به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور لغو شده بود، برگزار شود. در همین راستا چهار تیم حاضر در مسابقات (ملی حفاری اهواز، مس رفسنجان، هیات فوتبال خراسان رضوی و سایپای تهران) باید قبل از شروع تمرینات، از بازیکنان و کادر فنی خود تست کرونا بگیرند.مینا بارانی، سرمربی تیم فوتسال ملی حفاری اهواز، در مورد آغاز تمرینات تیم خود به ایسنا گفت: ما زیر نظر وزارت نفت هستیم که طی بخشنامه‌ای اعلام کرده‌اند تا زمانی که وضعیت استان از نظر شیوع کرونا قرمز است، تمرینات تعطیل باشد. با این حال با توجه به اعلام فدراسیون مبنی بر آغاز مسابقات از سوم تیر ماه قرار شد سرپرست و مدیرعامل باشگاه کسب تکلیف کنند و به خاطر تیم فوتسال زنان و فوتبال مردان خوابگاه را راه اندازی و تمرینات را آغاز کنند اما متاسفانه به ما اجازه  ندادند، بنابراین نه تست گرفته‌ایم و نه تمرین داشته‌ایم.او خواستار اعلام پایان مسابقات شد و بیان کرد: تعدادی از فدراسیون‌ها مثل والیبال، بسکتبال، کاراته، تنیس روی میز و غیره که لیگشان ناتمام مانده بود، طبق رتبه تیم‌ها در جدول رده‌بندی پایان لیگ و تیم‌های اول تا سوم را اعلام کردند اما با توجه به ابتلای تیم‌های فوتبال استقلال تهران و فولاد خوزستان به کرونا و احتمال ابتلای بازیکنان تیم‌های سایپا و ماشین‌سازی که با این دو تیم بازی کرده‌اند، نمی‌دانم چه اصراری بر برگزاری مسابقات است؟ وقتی احتمال ابتلای دختران هم وجود دارد، چرا جان آنها را به خطر بیندازیم؟

سرمربی تیم ملی حفاری اهواز در این مورد افزود: این بازیکنان مبتلا وارد خانواده‌های خود می شوند و تعداد بیشتری را درگیر می‌کنند. این وضعیت برای تیم‌های بانوان هم وجود دارد پس چه اصرای است که به خاطر مسابقه‌ای که چیزی جز یک جام قهرمانی ندارد، جان بازیکنان و خانواده‌های آنها را به خطر بیندازیم؟بارانی با بیان اینکه نظر و شرایط تیم خود را به فدراسیون اطلاع داده‌اند، ادامه داد: در جلسه اعلام شد تا زمان اعلام وضعیت سفید شهرها، مسابقات برگزار نمی‌شود اما  چرا اکنون که وضعیت بدتر است و تعداد فوتی‌ها افزایش پیدا کرده، به دنبال برگزاری مسابقات هستند؟ یک آدم شجاع در فدراسیون پیدا نمی‌شود که برای این کار یک تصمیم قطعی بگیرد؟ به چه قیمتی می‌خواهند مسابقات را برگزار کنند؟او در ادامه افزود: اسپانسرها از بخش بانوان فرار می‌کنند و ادامه مسابقات برای همین تعداد محدود اسپانسر، هزینه زیادی دارد چون هر هفته باید تست بگیرند. متاسفانه این بی در و پیکری و بی مسئولی فدراسیون ما را می‌رساند، یک فرد شجاع وجود ندارد و هر کسی حرف خودش را می‌زند. هر چند که قهرمانی حق تیم ماست اما نمی‌گویم که به عنوان قهرمان اعلاممان کنید. مطمئن باشید اگر فرصت تمرین داشته باشیم در پلی‌آف قهرمان می‌شویم اما آیا ارزش به خطر افتادن جان بازیکنان را دارد؟ جان آدم‌ها باید در اولویت باشد نه ورزش.بارانی در پاسخ به این سوال که اگر تصمیم فدراسیون برای برگزاری مسابقات قطعی باشد و شما همین شرایط را داشته باشید چه تصمیمی می‌گیرید؟ گفت: بازی نمی‌کنیم. تا مجوز وزارت نفت و ستاد کرونا برای ما نیاید، تمرین نداریم. از طرفی خانواده بازیکنان هم اجازه نمی‌دهند که دخترانشان به خوابگاه بیایند. در کل تابع تصمیم باشگاه هستیم اگر بگوید تمرین کنیم، کارمان را شروع می‌کنیم و اگر اجازه ندهند تمرینی نداریم و مسابقه نمی‌دهیم.