به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۳۰ ساعت ۱۶:۰۲
کد مطلب : ۲۲۱۸۲

وضعیت تیم‌ها در نقل و انتقالات نیم فصل

گروه ورزشی: فصل نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال بعد از پایان بازی‌های هفته پانزدهم آغاز شد و تیم‌ها از همان روز اول فعالیت خود را برای جذب بازیکن آغاز کردند.
وضعیت تیم‌ها در نقل و انتقالات نیم فصل
تیم فوتبال پرسپولیس اولین باشگاهی‌ بود که فعالیتش را برای جذب بازیکن شروع کرد و با توافقات با باشگاه ذوب‌آهن محسن مسلمان را جذب و خانزاده و غریبی را به تیم ذوب‌‌آهن داد.

**سرخپوشان پیشگام نقل و انتقالات
تیم پرسپولیس تهران بر اساس نقاط ضعفش شروع به جذب بازیکن جدید کرد بر این اساس طی توافقات با باشگاه ذوب‌آهن محسن مسلمان را گرفت و در عوض این بازیکن خانزاده و غریبی را به تیم اصفهانی داد. علی دایی که به مهاجمان سرزن اعتقاد ویژه‌ای دارد در ابتدا رضا نوروزی مهاجم نفت تهران را مدنظر قرار داد اما نفت تهران حاضر به انتقال نوروزی به این تیم نشد و حضور این مهاجم در پرسپولیس تا حدودی منتفی شد. مسئولان پرسپولیس بعد از پیگیر‌ی‌های فراوان توانستند فرزاد حاتمی مهاجم نیم‌فصل قبل فولاد خوزستان را به خدمت بگیرند آن‌ها با این اقدام توانستند کار استقلالی‌ها را در جذب اولادی بازیکن سابق پرسپولیس جبران کنند.

غلام‌رضا رضایی هم در همان ابتدا به دلیل نیمکت‌نشین از تیم پرسپولیس جدا و با گرفتن رضایت‌نامه راهی فولاد خوزستان شد. میلاد غریبی و خانزاده هم دیگر بازیکنان جدا شده‌ی پرسپولیس هستند که با محسن مسلمان بازیکن ذوب‌آهن معاوضه شدند. هادی نوروزی و رضا محمدی هم با گرفتن رضایت‌نامه‌شان به طور رسمی از تیم پرسپولیس جدا شدند و به احتمال زیاد به تیم فوتبال نفت تهران می‌پیوندند. شنیده‌ها حاکی از آن است که باشگاه سپاهان خواستار جذب سید صالحی شده و در عوض آن می‌خواهد غلامی را به تیم پرسپولیس دهد اما تا الآن باشگاه پرسپولیس با این انتقال موافقت نکرده است. مارکو سپانوویچ یکی از خریدهای ناموفق پرسپولیس از لیست پرسپولیس خارج شد.

**استقلال به دنبال جایگزین‌های خوب برای بازیکنان از دست داده
تیم فوتبال استقلال تهران بر عکس رقیبشان پرسپولیس خیلی دیر وارد فصل نقل و انتقالات شدند اما تا الآن چراغ خاموش توانستند مهرداد اولادی و ایمان باصفا را جذب کنند. استقلال تهران که با خداحافظی فرهاد مجیدی و از دست دادن مجتبی جباری مشکلاتی را در خط حمله و هافبک بازی‌ساز این تیم به وجود آورده است در تلا‌ش‌اند که جایگزین های مناسبی را جذب کنند. بر این اساس مهرداد اولادی از تیم نفت تهران جذب کردند و ایمان باصفا هم که هافبک بازی‌ساز استیل آذین بود را به خدمت گرفته است.

به قول امیر قلعه‌ نوعی می‌تواند جای خالی جباری را در خط هافبک پر کند و به نوعی جباری جدید در تیم استقلال است. باشگاه استقلال خواستار به خدمت گرفتن ایمان مبعلی، میداوودی و شریفات بود اما تیم‌های فوتبال استقلال و فولاد خوزستان رضایت‌نامه این بازیکنان را ندادند تا آن‌ها آبی‌پوش شوند. بوبکر کبه بازیکن داماش گیلان هم در همان روزهای ابتدایی نقل و انتقالات به استقلال تهران پیوست. استقلالی‌ها که با مشکلات مالی مواجه هستند به این دلیل در فصل نقل و انتقالات با دست بسته حرکت می‌کنند و سعی می‌کنند بازیکنان آزاد را در اختیار بگیرند. فرزاد حاتمی هم جزو بازیکنان مدنظر استقلال بود اما اختلافات وی با چند بازیکن با سابقه استقلال انتقالش به استقلال را منفی کرد و پرسپولیس از این امر استفاده کردند و این بازیکن را جذب کردند.

گوران لاوره و فردین عابدینی خریدهای ناموفق استقلال بودند که امیرقلعه نویی با جدایی این دو بازیکن موافقت کرد اما هنوز رضایت‌نامه لاوره نشده است این در حالی است که عابدینی با گرفتن رضایت‌نامه به تیم گسترش فولاد پیوست. مسئولان استقلال با زرنگی خاص خواستار این شدند که لاوره قراردادش با این فسخ کند تا پاسپورتش را در اختیارش قراردهند. لاوره هم به دلیل نداشتن پاسپورت هنوز نتوانسته از ایران خارج شود و قراردادش به صورت نهایی با استقلال فسخ نشده است. محمد قاضی مهاجم استقلال که به دلیل جذب مهاجم احتمال نیمکت نشین‌اش در استقلال وجود داشت با شگاه ذوب آهن خواست تا رضایت‌نامه اش را از باشگاه استقلال بگیرد تا وی ره تیم سابقش ذوب آهن بپیوندد.
براین اساس باشگاه استقلال هنوز جواب نامه باشگاه ذوب آهن را در خصوص به خدمت گرفتن قاضی نداده است. مهران قاسمی هم کمتر مورد توجه قلعه‌نویی بود با قراردادی به تیم ذوب آهن پیوست.

** ناکامی سپاهان در جذب بازیکنان مورد نظر
زرد پوشان اصفهانی که در نیم فصل اول با خریدهای ناموفقی داشتند تا حدودی می‌خواهند در نیم فصل دوم این امر را جبران کنند. براین اساس به دنبال جذب مهدی کریمیان بازیکن سابقشان هم اکنون در تیم تراکتورسازی بازی می کند شدند تا جبران نبود یک هافبک بازی ساز با جذب کریمیان جبران کنند. به هرحال هنوز مسئولان سپاهان نتوانسته‌اند رضایت تراکتورسازی را برای به خدمت گرفتن کریمیان جلب کنند. سید صالحی یکی از بازیکنان مدنظر باشگاه سپاهان اصفهان است که تا الان موفق نشده‌اند رضایت باشگاه پرسپولیس را برای خدمت گرفتن این بازیکن بگیرند. آرش افشین و یعقوب کریمی از خریدهای ناموفق تیم سپاهان بودند.

براین اساس چند باشگاه از جمله تراکتورسازی خواهان به خدمت گرفتن این بازیکنان شدن اما سپاهان هنوز با انتقال این دو به تراکتور موافقت نکرده است واین احتمال وجود دارد که مهدی کریمیان بازیکن تراکتورسازی با یعقوب کریمی و افشین معاوضه شود. باشگاه ذوب آهن هم خواهان به خدمت گرفتن شهاب کردان است ولی سپاهانی‌ها این دروازه‌بان را به تیم همشهری خود ندادند. سپاهانی‌ها فقط دوبازیکن جوان و گمنام به نام امیرحسین کریمی و سعید قائدی‌فر را به خدمت گرفتند.

** تراکتور در تلاش جلب رضایت باشگاه‌های استقلال و سپاهان
باشگاه تراکتورسازی برخلاف برخی از تیم‌ها خریدهای موفقی را در نیم فصل اول داشتند ودر نیم فصل دوم هم می خواهند روند موفقیتشان را ادامه دهند وبازیکنان موثر به خدمت بگیرند. براین اساس به دنبال جذب آرش افشین و یعقوب کریمی و آرش برهانی هستند. این تیم تا به الان نتوانسته رضایت باشگاه‌های استقلال و سپاهان را برای جذب این بازیکنان را جلب کند. مهرآزما، یکی از بازیکنانی است که احتمال حضورش درنیم فصل دوم در تراکتور وجود دارد. سید محسن حسینی نیز از تراکتور جدا شده وبه تیم گسترش فولاد پیوسته است.

** بده بستان فولاد و پرسپولیس در نیم فصل دوم
تیم فولاد خوزستان یکی از مدعیان قهرمانی لیگ سیزدهم تا الان سعید سالارزاده، سوشا مکانی و غلامرضا رضایی را به خدمت گرفته است. فرزاد حاتمی و محمد رشید مظاهری بازیکنانی هستند که از تیم فولاد جدا شدند.

** عملکرد ناموفق نفتی‌ها در جذب بازیکن
تیم فوتبال نفت تهران هم تا الان فقط ذوالقدر را جذب کرده است و یحی گل محمدی خواستار به خدمت گرفتن رضامحمدی و هادی نوروزی ازتیم پرسپولیس شده است که مسئولان این تیم به دنبال قرارداد بستن با این با بازیکنان هستند. سوشا مکانی از این تیم جدا شد و به تیم فولاد خوزستان پیوست و مهرداد اولادی هم با گرفتن رضایت نامه به تیم استقلال تهران ملحق شد.

**تقویت مس با جذب رحمتی و تأمینی
تیم مس کرمان تا الان با جذب هادی تأمینی و کیانوش رحمتی تیم خود را تقویت کرده است. محمود تیغ نورد، سعید علی شیرازی و فرزاد محمدی بازیکنانی هستند که با گرفتن رضایت نامه از این تیم جدا شدند.

**ریزش ملوان در نیم فصل دوم
تیم ملوان بندر انزلی فقط تا الان هادی دغاغله را جذب کرد است. حسن اشجاری، آرمان رمضانی، مسعود میکائیلی،‌ سهیل فیاض ، مهیار رحمتی و محمد جعفری بازیکنانی هستند که از این تیم جدا شده‌اند.

**ذوب آهن به دنبال جبران نیم فصل اول
ذوب آهن اصفهان هم با باشگاه پرسپولیس معاوضه بازیکن انجام داد و محسن مسلمان را به پرسپولیس داد و خانزاده و غریبی را به خدمت گرفت. این تیم کارلوس سانتوس برزیلی و مهران قاسمی را هم جذب کرد. این باشگاه اصفهانی به دنبال جلب رضایت باشگاه استقلال است تا بتواند قاضی را به تیم سابقش بازگرداند.

**استقلال خوزستان همچنان درحال مذاکره برای جذب بازیکن
استقلال خوزستان هم تا الان بازیکن جدیدی را جذب نکرده و به دنبال مذاکره با چند بازیکن مطرح است، نعامی و نظری بازیکنانی هستند که رضایت نامه اشان را از این تیم گرفتند و جدا شده‌اند.

**کم کارترین تیم در فصل نقل و انتقالات
تیم صبای قم هم یکی از کم کارترین باشگاه‌ها بوده و تا الان بازیکنی را به دلیل مشکلات مالی باشگاه جذب نکرده است، غلامرضا عنایتی هم که زمزمه های رفتنش از صبا به گوش رسید با تکذیب کشوری فر در این تیم ماندنی است.

**ناکامی فجر در نیم فصل دوم هم ادامه دارد
تیم فجر سپاسی هم درحال حاضر بازیکن جدیدی را نتوانسته جذب کند، این تیم شیرازی هادی دغاغله ، فواد آقایی و جابر انصاری را از لیست بازیکنان خارج کردو آن‌ها از تیم فجر جدا شدند.

**با ثبات‌ترین تیم در نقل و انتقالات
تیم سایپای البرز هم تا به الان بازیکن جدیدی را به تیم ملحق نکرده است و فقط رضایت نامه کیانوش رحمتی را داده تا وی به تیم مس کرمان بپیوندد.

**تغییرات کم در داماش گیلان
تیم داماش گیلان هم فقط کبه را به طور رسمی از دست داده است و بازیکنانی همچون چاووشی، آبشک، داسیلوا هم جز بازیکنانی هستند که هنوز رضایت نامه اشان را برای جدایی از تیم داماش گیلان نگرفتند، پویا نزهتی یکی از بازیکنان مد نظر داماش گیلان است.

گفتنی است هنوز فصل نقل او انتقالات ادامه دارد و امکان جا به جایی بازیکنان بین تیم ها وجود ندارد.

مهدی جعفری از شیراز
Europe
۱۳۹۲/۰۸/۳۰ ۱۸:۳۷
متشکرم . (174247)
تحلیلگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۳۰ ۱۸:۴۹
روند قهرمانی قلعه نوعی با استقلال قطع می شود و در پایان فصل قلعه نوعی از استقلال جدا میشود (174257)
سرشار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۳۰ ۱۸:۵۰
وقتی بازیکن اعظم ما استقلالیا (مجیدی) که سرشار از انرژی بود رفت ، دیگه امیدمون کم شده (174258)
امین پرسپولیسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۳۰ ۲۱:۱۰
منظور از مجیدی همون آقای دوپینگی بود دیگه. (174338)
۱۳۹۲/۰۸/۳۰ ۲۱:۴۹
یک بازیکن قرار نیست که تا 60 سالگی هم بازی کنه! باشگاهی پویاست که جایگزین خوبی را بکار بگیره. (174365)