کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نایب‌رییس بانوان وزنه‌برداری

می‌خواهیم خودمان ورزشکار تربیت کنیم

18 تير 1399 ساعت 9:44

گروه ورزشی: نایب رییس بانوان فدراسیون وزنه برداری گفت: هدف اصلی ما این است خودمان ورزشکار تربیت کنیم و نیاز داریم افراد بیشتری جذب این رشته شوند.


به گزارش ایسنا، مریم منظمی در پاسخ به این پرسش که فکر می کند وزنه برداری بانوان به این خودکفایی رسیده است که دیگر ورزشکار رشته های دیگر را جذب نکند و خودش ورزشکار بسازد، بیان کرد: وقتی رشته‌ای نو پا است در مسئله جذب ورزشکار با دو گروه روبرو هستیم یکی قهرمانان رشته های دیگر که بازنشسته شده اند و دوم قهرمان رشته هایی که  آرزوی فعالیت در رشته تازه راه اندازی شده  را داشته اند امابه دلیل عدم فعال بودن، مجبور شدند در رشته های دیگر فعالیت کنند و اکنون تمایل دارند به رشته ای که علاقه مند هستند برگردند. به هر حال هنوز نیاز داریم افراد را جذب وزنه برداری کنیم اما تبلیغات  کم است. خیلی از بانوان هنوز نمی‌دانند وزنه‌برداری راه اندازی شده و ما در زمینه معرفی و جذب افراد به کمک رسانه ها نیاز داریم. او ادامه داد: همچنین به دنبال این هستیم که خودمان ورزشکار تربیت کنیم و هدف اصلی ما این است. البته ورزشکارانی هستند که خودشان تمایل دارند وارد وزنه برداری شوند که از آنها استقبال می کنیم.منظمی در مورد اینکه پیش از این سن افرادی که جذب وزنه برداری می شدند بالا بود و فکر می کند بتوان افرادی با سن کمتر جذب وزنه برداری کرد تا برای سالهای زیادی روی آنها سرمایه گذاری کرد، گفت: من خیلی خوشحال شدم وقتی دیدم فعالیت جوانان و نوجوانان همراه با بزرگسالان در حال انجام است. این جای امیدواری دارد. تیم بزرگسالان می تواند انگیزه ای برای نوجوانان و جوانان باشد.نایب رییس بانوان فدراسیون وزنه برداری در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه مربیانی که تربیت شده اند می توانند ضعف های تکنیکی دختران وزنه بردار را برطرف کنند یا خیر، تصریح کرد: من می خواهم با کشتی مثال بزنم چون کشتی هم چنین شرایطی داشت. زمانی که راه اندازی شده بود مشکلی که داشتیم دختران کشتی گیر جلوتر از مربیان خود بودند. به دلیل اینکه تجربه شرکت در رقابت را داشتند و بیشتر میدان دیده بودند وهمین باعث شده ورزشکاران یک گام جلوتر از مربیان خود باشند.

او ادامه داد: به دلیل شیوع ویروس کرونا مسابقه و اردو نبوده است از این رو نمی توانم در مورد وزنه برداری نظر قطعی بدهم و نیاز است بررسی شود و باید مسابقات و کلاس های مربیگری را برگزار کنیم و خروجی مربیان را ببینم تا متوجه شوم وضعیت به چه صورت است. اما حتما به سمت و سوی این می روم که کلاس های مربیگری و کارگاه های توانمند سازی را  بگذارم.  چون یک بچه زمانی به یک ورزشکار خوب تبدیل می شود که توسط مربی خوب آموزش دیده باشد.منظمی در مورد حل شدن مشکل تجهیزات وزنه برداری بانوان در استان ها تاکید کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا نتوانسته‌ام سفر های استانی خود را شروع کنم اما با ۱۵ استان به صورت تلفنی مذاکره کردم تا ببینم از ظرفیت استان خود تا چه اندازه بهره مند شده‌اند. از میان ۱۵ استان، حدود ۱۰ استان هالتر مخصوص بانوان دارند اما تعداد آن کم است و شاید ۳ تا ۵ استان هالتر مخصوص بانوان را نداشتند. او افزود: باید با بقیه استانها هم صحبت کنم و ظرفیت آنها را بسنجم. از طرفی  فکر می کنم کشور ضعیفی از لحاظ امکانات نیستیم و شاید مدیریت ما نیاز به بازنگری داشته باشد تا بتوانیم از ظرفیت ها و امکانات استفاده کنیم. ما شهرداری ها  و باشگاه های بدنسازی را داریم که می توانند امکاناتی بدهند. فقط نباید به امکانات هیات ها اکتفا کنیم. بنابراین می‌طلبد ظرفیت ها را بررسی کنیم و بعد برنامه‌ریزی مناسب داشته باشیم. فکر می‌کنم اگر با این نگاه جلو برویم بتوانیم استفاده خوبی از امکانات داشته باشیم و این مشکل حل شود. چون خیلی مواقع مشکل ما در درست استفاده نکردن از امکانات است.نایب رییس بانوان وزنه برداری در مورد اینکه پیگیر این مسئله هست همانطور که مردان تمرینات را خود را آغاز کرده اند، امکان تمرین دختران وزنه بردار هم در استان ها فراهم شده باشد، تاکید کرد: با ۱۵ استان که صحبت کرده ام، دو سه استان به لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند و چند روز تمرینات را تعطیل کرده‌اند اما بقیه استانها تمرینات را در باشگاه ها دارند. او در پایان گفت: از نواب رییس بانوان که در استان ها فعالیت می کنند تشکر می کنم چون در رشد و توسعه  وزنه برداری سهیم هستند. 


کد مطلب: 221938

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/221938/می-خواهیم-خودمان-ورزشکار-تربیت-کنیم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir