به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۱۸ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب : ۲۲۱۹۷۷

قدرتمندترین خودرو الکتریکی دنیا را بشناسید

گروه اقتصادی: Lotus Evija یک اتومبیل اسپرت برقی با تولید محدود است که توسط سازنده انگلیسی خودرو Lotus ساخته می‌شود. این خودرو در ژوئیه سال ۲۰۱۹ رونمایی شد.
قدرتمندترین خودرو الکتریکی دنیا را بشناسید
Lotus Evija اولین وسیله نقلیه الکتریکی است که با نام "تیپ ۱۳۰" توسط این شرکت معرفی و ساخته شده است. نمونه اولیه Evija در نوامبر سال ۲۰۱۹ تحت آزمایش سرعت بالا قرار گرفت. ویدئویی در تاریخ ۲۱ نوامبر سال ۲۰۱۹ پیش از اولین حضور خود در اواخر همان روز در نمایشگاه خودرو گوانگژو منتشر شد.مدیر عامل شرکت Lotus Cars Phil Popham در خصوص تولید این خودرو برقی گفته است که Evija نام کاملی برای اتومبیل جدید است، زیرا این اولین اتومبیل تمام برقی است که از لوتوس به عنوان بخشی از خانواده گسترده Geely وارد بازار شده است.  تصمیم داریم با حمایت از Geely، طیف باور نکردنی از اتومبیل‌های جدید که به نام و DNA لوتوس است را تولید کنیم.Evija از یک باتری ۷۰ کیلووات ساعتی تولید شده است که با مهندسی پیشرفته ویلیامز و با موتور‌های الکتریکی تأمین شده توسط Integral Powertrain بهره می‌برد. هر یک از چهار موتور جداگانه، در چرخ‌ها قرار می‌گیرند و دارای ۳۶۸ کیلو وات (۵۰۰ اسب بخار) هستند، این میزان برای کل خروجی ترکیبی ۱۴۷۰ کیلووات (۲۰۰۰ اسب بخار) و ۱۷۰۰ نیوتن متر  است.

Lotus Evija اولین خودروی جاده Lotus است که تا به حال شاسی کاملی از فیبر کربن را در خود جای داده است. Evija به چرخ‌های منیزیم با قطر ۲۰ اینچ در جلو و ۲۱ اینچ در عقب مجهز شده است. این خودرو از لاستیک‌های Pirelli Trofeo R و ترمز دیسک سرامیکی کربن AP Racing استفاده می‌کند.در این خودرو پنج حالت رانندگی وجود دارد که شامل محدوده، شهر، تور، ورزش و پیست است. هر ویژگی  بسته به اینکه کدام مورد انتخاب شده باشد، موارد دیگر غیرفعال می‌شوند. Evija مجهز به کنترل پایداری ESP است تا از امنیت در کلیه شرایط جاده اطمینان حاصل کند و در ادامه از سیستم چهارچرخ محرک نیز استفاده می‌شود. فرمان از یک سیستم الکترو هیدرولیکی استفاده می‌شود.Lotus Evija (تلفظ eh-VIE'-ya) قصد دارد مرز‌های فناوری مدرن هایپرکار را تحت فشار قرار دهد. در حالی که بسیاری از رقبا نیروگاه‌های هیبریدی را ارائه می‌دهند، این مدل متعهد است که کاملاً برقی باشد و همراه با نصب شارژ فوق العاده کار کند. طراحی ظاهری آن نشانه‌هایی از اتومبیل‌های مسابقه‌ای است که برای تسلط بر مسیر ساخته شده است. ورق اتومبیل شامل عناصری از قبیل در‌های پروانه‌ای و بال بزرگ عقب است. مهمتر از همه، آنچه این اتومبیل از چهار موتور الکتریکی خود ارائه می‌دهد ۲۰۰۰ اسب بخار نیرو است. لوتوس ادعا می‌کند این مزیت باعث می‌شود آن را به قدرتمندترین ماشین تولیدی روی کره زمین تبدیل کند. فقط ۱۳۰ مدل از این هایپارک برجسته ساخته خواهد شد که هر کدام بیش از ۲ میلیون دلار قیمت دارند.
برچسب ها: خودرو الکتریکی