به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۱۸ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب : ۲۲۱۹۹۰

قهرمانی که برای خرید دوچرخه وام گرفت

قهرمانی که برای خرید دوچرخه وام گرفت
گروه ورزشی: مهدی محمدی، تنها دوچرخه‌سوار پارالمپیکی ایران درباره وضعیت تمرینات خود در شرایط کرونایی اظهار کرد: با وجود اینکه شرایط مناسبی از نظر ویروس کرونا در کشور وجود ندارد اما یک روز در میان در زنجان تمرین می‌کنم تا آمادگی بدنی خود را حفظ کنم. متأسفانه اوضاع اقتصادی به حدی خراب است که مجبورم سر کار بروم تا هزینه خود و دوچرخه‌ام را تأمین کنم.وی گفت: چون دوچرخه‌ام قدیمی و برای هشت سال پیش بود دیگر جوابگوی تمرینات نبود و مجبور بودم دوچرخه استاندارد و مدرن در رشته تایم تریل انفرادی داشته باشم به همین خاطر مجبور شدم ۸۰ میلیون از بانک وام بگیرم و مقداری هم پول از بازی‌های پارآسیایی جاکارتا برایم مانده بود که توانستم یک دوچرخه به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان تهیه کنم.تنها دوچرخه‌سوار پارالمپیکی گفت: دوچرخه‌سواران حرفه‌ای هر سال دوچرخه خود را تعویض می‌کنند تا مشکلی برای حضور در مسابقات نداشته باشند اما من هفت سال است که با یک دوچرخه هم تمرین می‌کنم و هم در مسابقات شرکت می‌کنم و بارها به خاطر این مساله دچار پارگی آشیل پا شده‌ام به همین خاطر با هر سختی و زحمتی که بود توانستم یک دوچرخه جدید تهیه کنم تا فشار کمتری به من وارد شود.او خاطر نشان کرد: برای اینکه بتوانیم در مسابقات نتیجه خوبی بگیریم باید از دوچرخه مدرن و استاندارد برخوردار شویم. متأسفانه در پی این مدت هیچ حمایتی نه از سوی فدراسیون جانبازان و معلولان و نه کمیته ملی پارالمپیک نشده‌ام و فدراسیون دوچرخه‌سواری نیز هر زمان مسابقه‌ای در پیش باشد از نظر تجهیزات من را حمایت می‌کند. مجبورم با هزینه شخصی تجهیزات خود را مدرن کنم تا در آینده با مشکل مواجه نشوم.
 
محمدی افزود: از ۲۰۱۸ تا الان وزارت ورزش و جوانان جوایز مسابقات آسیایی و جهانی را پرداخت نکرده است و فقط برای بازی‌های پارآسیایی جاکارتا پاداش خود را دریافت کرده‌اند. من قبلا هر روز تمرین می‌کردم اما به خاطر شرایط بد اقتصادی مجبور شدم سرکار بروم تا از عهده مخارج خود برآیم.وی اظهار کرد:‌ دو سال پیش آشیل پایم پاره شد به فدراسیون پزشکی ورزشی مراجعه کردم و فدراسیون به من تأکید کرد تمام هزینه‌های عمل را پرداخت می‌کند اما متأسفانه چندین بار مراجعه کردم و به من پزشکان فدراسیون گفتند که عمل نکنی بهتر است اما چون شرایط مناسبی نداشتم در زنجان پای آسیب دیده خود را عمل کردم و ۱۵ میلیون پول عملم شد که از این مبلغ ۹ میلیون فاکتور کردم و به فدراسیون پزشکی ورزشی دادم که تنها چهار میلیون بابت کمک هزینه عمل به من پرداخت کردند. متأسفانه از هیچ جا حمایت نمی‌شوم و باید تمام هزینه‌ها را برای آماده‌سازی خود جهت شرکت در بازی‌های پارالمپیک توکیو تأمین کنم.تنها دوچرخه‌سوار پارالمپیکی در پاسخ به این پرسش که آیا وضعیت پایش بعد از عمل بهتر شده است یا خیر؟ گفت: الان شرایط خوبی دارم و مشکلی از نظر آسیب دیدگی آشیل پای خود ندارم به ویژه چون مسابقات به تعویق افتاد روند آسیب‌دیدگی پایم رو به بهبودی است و دیگر مشکل خاصی ندارم.
 
وی گفت:‌ از زمان شیوع ویروس کرونا تا به امروز تمرینات خود را بدون نظارت مربی و هیچ گونه حمایتی در زنجان پیگیری می‌کنم و با وجود فشارهای اقتصادی تمرینات خود را قطع نکرده‌ام. تلاشم بر این است که آمادگی خود را حفظ کنم تا بتوانم در مسابقات با آمادگی بالا شرکت کنم. البته چون تا پایان ۲۰۲۰ هیچ مسابقه‌ای وجود ندارد تمریناتم به صورت عادی است و خود را زیاد خسته نمی‌کنم.محمدی در پایان درباره عناوین خود گفت: در سال ۲۰۱۸ در مسابقات قهرمانی آسیایی مالزی به مدال طلا دست پیدا کردم و در همان سال در بازی‌های پارآسیایی جاکارتا در ماده پیست سوم شدم. در مسابقات قهرمانی آسیایی ۲۰۱۹ جاکارتا نیز دوم شدم و در قهرمانی آسیایی ازبکستان نیز در رشته جاده به مقام چهارم دست پیدا کردم. در مسابقات قهرمانی آسیایی کره نیز که در اوایل سال ۲۰۲۰ برگزار شد به مدال نقره دست یافتم.