به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۱۸ ساعت ۱۸:۲۲
کد مطلب : ۲۲۲۰۵۷

بسیج، مسئولیت حفاظت از وزارتخانه‌ها شد

گروه سیاسی: بسیج وزارتخانه‌های تهران بزرگ عهده دار تأمین امنیت و دفاع از «مقر» و تأمین گروه‌های واکنش سریع برای مقابله با مخاطرات و حوادث غیرمترقبه در وازرتخانه‌ها و ادارات است.
 فرمانده بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات سپاه محمد رسول‌الله (ص) گفت: بسیج وزارتخانه‌ها از بین ۳۰۰ هزار کارمند شاغل در تهران بزرگ تعداد ۱۷۵ هزار نفر را تاکنون موفق شده جذب و سازماندهی کند؛ این عزیزان می‌توانند فعالیت‌هایی را ساماندهی کنند که در امور جاری وزارتخانه‌ها و ادارات ممکن است مورد غفلت واقع شده باشد؛ لذا یکی از فعالیت‌هایی که بسیج وزارتخانه‌ها انجام می‌دهد، الگوسازی است.

سید حمیدرضا قریشی افزود: ما در بسیج وزارتخانه‌ها از شورای عالی امنیت ملی در مهر سال ۱۳۹۸ مصوبه‌ای داریم که بر اساس آن، عهده‌دار دفاع از «مقر» در همه وزارتخانه و ادارات هستیم. در تهران بزرگ، چون ساختمان وزارتخانه‌ها در محیط سرزمینی سپاه محمد رسول الله (ص) است، به همین خاطر بسیج وزارتخانه‌های تهران بزرگ عهده دار تأمین امنیت و دفاع از «مقر» و تأمین گروه‌های واکنش سریع برای مقابله با مخاطرات و حوادث غیرمترقبه در وازرتخانه‌ها و ادارات است. البته هرچند ما در حوزه سرزمینی سپاه تهران بزرگ قرار داریم، اما چون هر فعالیتی که بسیج وزارتخانه‌ها انجام می‌دهد، الگویی برای سایر ادارات کشور می‌شود، فعالیت‌های ما جنبه ملی پیدا می‌کند؛ به عبارت دیگر اقدامات ما اگرچه در محدوده سرزمینی سپاه محمد رسول الله (ص) است، اما همین اقدامات، الگویی برای سایر شهر‌ها می‌شود ازجمله استان لرستان که بعد از اجرای اولین جشنواره کارمند تراز انقلاب، پیشنهاد داد اندیشکده‌ای برای رسیدگی و تنظیم فعالیت‌ها در راستای فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی در این استان تشکیل شود.

وی در تشریح تفاوت بسیج کارمندان با بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات گفت: در استان‌ها بسیج کارمندان داریم که عهده‌دار فعالیت و ساماندهی کارمندان است؛ یعنی با افراد سروکار دارد، اما در بسیج ادارات علاوه بر نیروی انسانی، ساختار و سازمان هم مورد نظر است. قریشی راجع به فعالیتهای سازمان بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات برای مقابله با کرونا گفت: یکی از کار‌هایی که از اسفند سال گذشته با شیوع کرونا انجام دادیم، تلاش برای جبران کمبود ماسک در جامعه با بکارگیری پتانسیل‌های موجود در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بود؛ در این رابطه طی تفاهم‌نامه‌ای که با این سازمان منعقد شد، مقرر شد که یک میلیون عدد ماسک در ۴۸۳ کارگاه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تهران آماده شود.


 
برچسب ها: بسیج