به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۱۹ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب : ۲۲۲۰۸۱

بهترین کتاب‌های عمومی که نوجوان‌ها باید بخوانند کدام است؟

گروه فرهنگ و هنر:
بهترین کتاب‌های عمومی که نوجوان‌ها باید بخوانند کدام است؟
کتاب‌ها پنجره ای رو به دنیای دیگر هستند. دنیایی که ما را با داستان‌های متفاوت رو به رو می‌کند و باعث می‌شود که بارها در قصه‌های هیجان انگیز و زیبا زندگی کنیم. کسب این تجربه زیبا به ویژه در سنین کودکی و نوجوانی، دنیایی از آگاهی و اطلاعات را در بچه‌ها ایجاد می‌کند. به همین دلیل است که کتاب خواندن در سال‌های نوجوانی می‌تواند در بالا بردن کیفیت زندگی آینده تاثیرگذار باشد. اگر نگران محتوای کتاب‌های فرزندتان هستید، با ما همراه شوید تا بهترین کتاب‌های منتشر شده برای کودکان و نوجوانان را به شما معرفی کنیم.

بهترین رمان‌های خارجی برای نوجوانان را بشناسید
اولین موردی که پیش از خرید کتاب نوجوان باید به آن توجه کنید، لحن نگارش آن است. تهیه کتاب داستان نوجوانان با خرید کتاب درسی تفاوت‌های بسیاری دارد. لحن کتاب داستان نوجوان نه باید آنقدر ساده باشد که حس کودکی را به او منتقل کند و نه آنقدر سخت که نوجوان را از خواندن ادامه متن باز دارد. همچنین رمان‌هایی با قالب فانتزی و تخیلی، باعث ایجاد جذابیت برای نوجوان می‌شود. با بهترین رمان‌های ایرانی و خارجی نوجوانان آشنا شوید.

شازده کوچولو، بهترین رمان خارجی مخصوص نوجوانان
بیشتر از 70 سال از اولین چاپ کتاب شازده کوچولو اثر آنتوان دوسنت اگزوپری گذشته است؛ با این حال هنوز هم آن را بهترین رمان منتشر شده در حوزه کودک و نوجوان می‌نامند. کتاب شازده کوچولو داستانی درباره معنی زندگی است که با زبان ساده و داستان پردازی منحصر به فرد، خواننده را به تماشای دنیایی متفاوت دعوت می‌کند. همچنین یکی از پرفروش ترین کتاب‌های دنیا در حوزه نوجوانان نیز به حساب می‌آید.

رمان‌های رولد دال، داستان‌هایی برای پرورش خلاقیت
یک از معروف ترین نویسندگانی که در حوزه کودک و نوجوان کتاب‌های شناخته شده ای دارد، رولد دال است. داستان‌های رولد دال همگی فانتزی هستند؛ به همین دلیل سال‌هاست که تازه و معروف باقی مانده اند.
ماتیلدا اثر معروف رولد دال است که با یک داستان پر شور و هیجان، شما را به دنیای یک دختر بچه نابغه وارد می‌کند. این کتاب پر فراز و نشیب، داستان زندگی دختر بچه باهوشی است که پدر و مادرش او را نمی خواهند. با این حال دختر کوچک قصه، سرشار از خلاقیت است و همین خلاقیت و هیجان، اتفاقات زندگی او را پیش می‌برد.
از دیگر کتاب‌های مهم رولد دال می‌توانید چارلی و کارخانه شکلات سازی، انگشت جادویی و چارلی و آسانسور بزرگ شیشه ای را برای فرزند نوجوان خود تهیه کنید.

معروف ترین رمان‌ها با زمینه عشق و زندگی
اگر به دنبال قصه‌هایی آرام با موضوع عشق و زندگی هستید، پیشنهاد می‌کنیم از رمان‌های آن شرلی، جین ایر و زنان کوچک غافل نشوید. این داستان‌ها هنوز هم بعد سال‌ها، تازگی و محبوبیت خود را حفظ کرده اند و برای نوجوانان محبوب هستند.
رمان‌های ایرانی برای نوجوانان خود بخرید
رمان‌های معروف ایرانی هم می‌توانند با رمان‌های خارجی رقابت کنند. یکی از محبوب ترین داستان‌های معروف ایرانی که می‌توانید از بانک کتاب تهیه کنید، ماهی سیاه کوچولو است. داستان ماهی سیاه کوچولو می‌تواند نوجوان را تا انتها همراه خود نگه دارد و مفاهیمی مانند عشق و آگاهی را به او بیاموزد.
صمد بهرنگی نویسنده داستان ماهی سیاه کوچولو، داستان‌های دیگری هم دارد که در حوزه کودک و نوجوان معروف شده است. داستان‌های هوشنگ مرادی کرمانی هم از اصیل ترین قصه‌های ایرانی مناسب نوجوانان هستند.

پرفروش ترین کتاب‌های نوجوانان، محبوب تربن‌ها را فراموش نکنید
خرید کتاب عمومی و غوطه ور شدن در دنیای کلمات، لذت بی اندازه ای دارد. البته در نظر داشته باشید که پر فروش ترین‌ها لزوما برای فرزند نوجوان شما مناسب نیستند. پس بهتر است قبل از خرید، اطلاعاتی درباره پرفروش ترین کتاب‌های دنیا بدانید.

از هری پاتر تا تن تن و میلو
هری پاتر را می‌توان ستاره محبوب نسل‌های اخیر دانست. پسرکی با یک جاروی متحرک و عینک گرد که دری از دنیای جادو و خلاقیت را به سوی نوجوانان باز کرد. این مجموعه کتاب در زمان کمی توانست به پرفروش ترین کتاب دنیا تبدیل شود. هنوز هم اولین انتخاب بسیاری از نوجوانان است و می‌تواند فرزندتان را ساعت‌ها در دنیای کلمات جادویی غوطه ور کند.
پیش از آن که هری پاتر شگفت انگیز پا به دنیای نوجوانان بگذارد، تن تن شخصیت محبوب قلب‌ها بود و با گشت و گذارهای ماجراجویانه نوجوانان را با خود همراه می‌کرد. این شخصیت هنوز هم می‌تواند یک انتخاب مناسب برای پر کردن اوقات فراغت نوجوانان باشد.

شگفتی، رمان جدید و پرفروش برای کودکان نقص عضو
سال 2015 یکی از سال‌های شگفت انگیز برای داستان‌های نوجوانان بود. رمان شگفتی بیشترین فروش را در نیویورک تایمز ثبت کرد و دلیل آن رسیدگی به یکی از مهم ترین مشکلات نوجوانانی با شرایط خاص بود.
داستان پسربچه ای با شکل عجیب که در مدرسه افراد عادی تحصیل می‌کند. خواندن این کتاب علاوه بر اینکه می‌تواند برای نوجوانانی با نقص عضو مناسب باشد، به افراد عادی هم دید مناسبی درباره مشکلات نوجوانانی با شرایط خاص خواهد داد.

انتخاب رمان برای کودکان ممکن است ابتدا چندان سخت به نظر نیاید، اما با جستجو در میان کتاب‌های نوجوانان متوجه می‌شوید که کتاب مناسب نوجوانان، باید ویژگی‌های خاص خود را داشته باشد. مارکا کتاب به شما کمک می‌کند تا بهترین کتاب‌های کودکان و نوجوانان را ببینید و بسته به سلیقه و سن نوجوان خود، کتاب‌ها را به صورت اینترنتی سفارش دهید.
 
https://www.nasimonline.ir/